rot dag verdrietig en boos tegelijk

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
sparky10

rot dag verdrietig en boos tegelijk

Bericht door sparky10 » ma 15 okt 2007, 11:47

ik had gister niet zo een leuke dag helaas , zulk mooi weer martijn bracht me naar stal , en ik wou daarna even opzadelen en rustig in de bak rijden , valerie kwam ook en die wou met joeri naar het bos ik ja moet je doen alsje daar zin in hebt , va nde week ook een discussie gehad of ik meeging enzo toen zei ik al nee , en ook de reden waarom ,
gisteren wou ik dus lekker rustig rijden de dag ervoor al met spark naar buiten geweest nou je het kavelpad over en over de groendbemesters heen maar dan poog ik alleen rustig te draven of lekker stappen , en toen kwam valerie terug en die had alleen maar gegalopeerd enzo in het bos dus ik was al blij dat ik niet mee was want in galop kan ik na me operaties nog niet fatsoenlijk bljijven zitten ,
affijn gister bleef ze doorzagen je moet mee naar het bos en blablabla leit ze net zoalng de honden blafffen waar ik zat terwijl ze wist dat ik koppijn had ik kan dat niet even ergens anders ?
nee zegt ze alleen als je mee naar het bos gaat , dus ik liep al weg en ging spark halen , zei liet joerie halen door frank nou prima
dus opzadelen ,
maar toen gingen er ineens twee witte kuip stoeltjes de bak in en een pvc buis en er werd gezegd we gaan springen ,
ten eerste ik spring daar niet overheen vidn dat gevaarlijk en ten tweede spark staat al op zijn achterste benen bij het zien van die stoeltjes , we zouden degelijk hindernis matriaal aanschaffen ,
dus ik zei niks heb pissig me zadel afgeedaan hoofdstel om gedaan en ben met spark weggegaan gaan wandelen ,
werd er gevraagd wat er was ?
ik zei niks moest bijna janken dus ik martijn gebeld wil je me komen halen ja is goed , dis ik ging op het erf staan wachten
komt frank naar me toe wat er nu is toen barstte ik ,

ik alles word hier maar even voor me bepaald je moet mee naar het bos je moet springen je moet mee naar buiten je moet dit en dat , ik zeg ik kan me niet permiteren als ik val kan ik spark wel verkopen ik heb twee heupprotheses en een knieprothese als ik pleur dan pleur ik goed , en ik neem nu nog niet her risico eraf te pleuren , zeker niet door de stoeltjes en dergelijk , en het bos moet je voor langs een drukke weg nou daar begin ikk nog niet eens aan als ik nog niet eens normaal in de galop me evenwicht kan vinden door de gewrichten die ik in me heb ,
ik wil graag naar het bos natuurlijk ! ik wil graag springen ! ik wil o zo graag lekker naar buiten kunnen maar ik kan het gewoon nog niet !
pff ik was zo boos en zo verdrietig ,

ben ook naar huis gegaan en daar kwam ik ikenindi van bokt tegen die kwam net naar me huis met indi in haar scootmobiel indi ernaast daar even heerlijk mee gekletst over van alles en nog wat zei begrijpt het dooordat ze zelf ook in de een rolstoel zit , en ook geholpen moet worden enzo , en paardje lekker naa de wei geracht ,

maar pff ik voelde me echt machteloos gister

(sorry voor het lange verhaal )
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Viv

Bericht door Viv » ma 15 okt 2007, 12:01

Misschien moet je wat je nu schrijft eens even goed op stal uitleggen tijdens een vergadering, wellicht dat ze het dan beter begrijpen (al zijn er altijd van die dozen die het niet willen snappen).
Idee??
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 15 okt 2007, 12:14

ik heb het nu al een paar keer rustig uitgelegd waarom ik niet mee ga ,
de stalbaas frank dus hield er ook altijd rekening mee ,
maar nu die nieuwe er staat ja dat is veel intresanter het is een kwpn 1.71 frank kan daar dus ook op dus ja dan denkt die niet meer na heb ik hem ook verteld gister dat ik het jammer vind dat hij ineens zo omslaat als een blad om de boom ,
en aan haar heb ik het meerdere malen verteld , en haar zijde was :

ja maar je zei dat je graag weer een keer wou springen , ja dat wou ik ook graag , maar dan wel met normaal hindernis matriaal en dat ik zeker weet dat ik ook blijf zitten in de galop daar ben ik nog op aan het oefenen ,

en ze zei ook van ja maar je zei dat je een keer naar het bos wou op een zondag , ik ja als er een normaal paard naast me loopt die niet loopt te steigeren en dribbelen enz, en zelfeen normaal paard onder mijn kont heb en sparky en ik zijn weer vertrouwen aan het op bouwen na 3 jaar niet te hebben gereden , maar het schijnt er niet in te komen bij haar ,

en dan zei ze ja spark moet eerst maar eens onstapnnen lopen in de bak , ik pardon ?
ja hij loopt niet nageefelijk ze heeft me een keer zien rijden toen was ze net 5 minuten op stal de paarden konden elkaar nog niet en we gingen voor het eerst samen in de bak en ja dan hou ik spark kort want hij trapt , dus nageefelijk mocht en kon die op dat moment niet lopen ,
probleem is ze wijst me nu al de les terwijl ik spark 10 jaar heb en een hele goede nistructrice heb die al mega trots is hoe we het opbouwen

maar ja baalde gewoon enorm gister ik wil zo graag maar dan wel op mijn eigen tempo en niet forcerend dwingend dingen te moeten doen waar ik op het moment niet aan toe ben ,

mijn protheses man ik ben er trots op dat ik weer loop en op me paard kan zitten , en die worden niet even vervangen nee , maar ja vrees dat het er niet in komt bij haar viv dit is een van die doezen waar je over schrijft :?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Leentje

Bericht door Leentje » ma 15 okt 2007, 12:51

tja,jammer dat sommige mensen zich zo slecht in kunnen leven,wbt andermans problemen en gevoelens.
probeer het van je af te zetten,en trek lekker je eigen plan,geniet van de dingen die je nu wel kunt samen met je paardje,en van wat allemaal nog komen gaat,mischien niet vandaag of morgen,maar het komt heus wel.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Viv

Bericht door Viv » ma 15 okt 2007, 13:20

Ach als ik het zo lees bedoelde ze het iig goed maar loopt ze wat hard van stapel. :D vervelend maar zou er niet te boos om worden, gewoon nog eens rustig uitleggen dat je zelf wel aangeeft waneer je toe bent aan iets anders.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » ma 15 okt 2007, 15:48

ik denk dat je zelf wat duidelijk moet worden.
Als zei vragen mee te gaan en je wilt niet en uiteindelijk ga je toch snappen ze het toch ook helemaal niet meer, dan denken ze dat je alleen wat aanmoediging nodig hebt.

Gewoon heel duidelijk NEE zeggen als je iets niet wilt en dan hoef je niet elke keer uit te leggen waarom niet, dat heb je al eens gedaan. Zeg desnoods dat je er even over gaat denken en dat ze straks wel horen wat je gaat doen. Dan heb je zelf ook even de tijd om een antwoord te zoeken (dat hoeft helemaal geen excuus te zijn, want je wilt gewoon niet) maar laat je in elk geval niet tegen je wil ompraten.
Desnoods zorg je voor een paar standaard antwoorden: vandaag heb ik niet zoveel tijd; ik voel me vandaag niet zo goed; ik heb gewoon geen zin;

veel sterkte!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 15 okt 2007, 16:14

hmm ze weten van me probleem met mijn benen dus smoezen verzinnen hoeft niet maar ze begrijpt het woordje nee niet echt geloof ik maar ja

vandaag weer heerlijk gereden heb ook foto's hihi eindelijk rijfoto's!!!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 15 okt 2007, 17:15

inderdaad duidelijk nee zeggen als ze weer aan het doorzagen is, als ze dan toch door blijft zagen draai je je lekker om en gaat doen wat je zelf wilt. Misschien dat ze het dan leert?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 16 okt 2007, 10:43

Jeetje Joyce,

Ik ken je gevoel. Iedere keer nee moeten zeggen is niet leuk. Ik had vandaag mee kunnen gaan naar zuidlaren maar ja door die stum ziekte moest ik WEER eens nee zeggen. Ik was al zo blij dat mn vriend vroeg of ik mee ging met hem. Toen ik zei dat ik mee wilde maar dan in de rolstoel kreeg ik te horen dat dat geen doen was dat het te druk is daar voor de rolstoel dat doet zeer. Nu zit ik alleen thuis mn moeder is naar de sauna mn vriend is naar de paardenmarkt waar ik ook altijd zo graag naar toe ging. Ik kan natuurlijk naar Imka maar waarom om te kijken naar hoe andere met hun paardje bezig zijn...

Ik begrijp hoe moeilijk het is! Het is zwaar stum als je iets zo graag wilt en het gewoon niet meer kan. In je hoofd kan je zo veel maar lichamelijk kan je het gewoon niet. Mensen kunnen niet bedenken waarom je zegt dat je zo veel zin hebt en het dan niet kan, als je bijvoorbeeld wel iets anders kan. Je kan wel in de bak waarom dan niet in het bos. Ik heb het omgedraaid. Ik kan buiten best wel even (nu weet ik het niet meer omdat ik telkens huilend van Imka af kwam van de pijn en nijd dus rij al een hele tijd niet meer) rijden maar buiten niet in de bak, in de bak vang ik de bochten toch op met je benen ik kan niet meer met mn benen sturen enz buiten hoef ik alleen te zitten. En dan zie je ze ook wel eens kijken ja hoor buiten wel en hier niet :?

Als ze weer eens zo doordraven vraag gewoon eens recht voor zn raap of ze een week ja 1 weekje willen ruilen met wat jij mee maakt. Dat je met alles wat je doet rekening moet houden. Dat je je gek slikt aan medicijnen waar je je broerd van voelt en dan toch naar je beestje toe gaat waar je lol mee hebt. Maar natuurlijk wel je beperkingen hebt. Misschien dat ze dan eens nadenken aan hoe jij je voelt.

Nu ik jou verhaal lees word ik echt weer boos en verdrietig, ik maak mee wat jij ook mee maakt. Maar als ik dan lees dat jij nog aan het leren bent met je protheses te rijden en dat je nog niet alles kan ermee en natuurlijk je angst om te vallen dan word ik best wel bang! Ik wil zo graag morgen al geholpen worden. Vanacht weer niet kunnen slapen van de pijn. Ik heb extra morfine genomen en een slaappil en nog tig keer wakker. Gek word je ervan, ik heb gelukkig een hele lieve vriendin die alles voor mij doet! Maar sommige mensen die denken echt dat je je aansteld. Maar nieuwe gewrichten plaatsen doen ze echt niet zo maar hoor...

Als je zin hebt kom je maar een keer bij mij rijden op Imka! Kunnen we lekker ons verhaal kwijt bij elkaar en kan je met Imka als je wilt even lekker buiten rijden in de polder :D Stappen en draven wat je wilt! En als het moet kan ik de terug weg wel erop als je dr te druk vind. En als je niet fiesten kan nemen we de brommer mee.
Of nog leuker we gaan samen met de kar erop uit :D

Laat die wijven lekker lullen daar! En ga lekker je eigen gang meid! Je bent al zo ver gekomen met je protheses! Laat ze dat niet van je af pakken lekker gaan rijden met je beestje hoor! En doen wat jij aan kan!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
sparky10

Bericht door sparky10 » di 16 okt 2007, 11:58

lieve nancy

deze woorden doen me goed , dank je ,
ik heb ze ook gezegd want ze kwamen er mee aan nou let op :

kan je sparky niet beter verkopen ? het is nu eenmaal niet het brave paardje wat jij nodig hebt ,
nou toen schoot ik uit me slof , ik pardon???? al zo ik nooit meer op hem kunnen rijden ik heb hem 10 jaar we hebben een band het is mijn maatje door dik en dun , al zou ik nooit meer met hem kunnen rijden wegdoen ? geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zeg jakkes !
hij helpt me al jaren door me ziekte heen om te vechten en de wil om te blijven leven ondanks de pijnen , verkopen no way ! tis geen weg werp dingetje zeg brrrr .

en het is zo met je protheses mag je niet vallen :o
niet om je bang te maken maar het mag niet ,

ik kom ook zeker snel bij je langs beloofd ! gaan we samen met de kar ! want dat doet jou geen pijn ,
Leentje

Bericht door Leentje » di 16 okt 2007, 12:40

ken je de "spoon:" theorie?
uitprinten en aan zulke mensen laten lezen,
gaat over iemand met een andere ziekte,maar de soort ziekte moet niet uitmaken.
hier de nederlandse vertaling:
http://www.stomaatje.nl/spoontheory.html
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 16 okt 2007, 20:43

Gaan we zeker snel doen. Ik moet nu nog even wachten tot mijn karretje weer in elkaar zit en dan gaan we lekker touren. Vraag ik mijn vriendin wel even om te helpen over steken ofzo want tja twee van die stijve harken op een wagen is niet handig oversteken ;)

ga er nu vanuit dat je ook stijf word realiseer mij nadat ik het schrijf dat jij dit allang misschien voorbij bent

En van mij mag je ook rijden hoor maakt mij niks uit! Ik wilde vandaag ook even rijden. Even het zadel erop en stappen door de berm. Al is het maar 15 minuten. Maar helaas zoals mooi beschreven staat in die lepel theorie waren mijn lepels al op voor ik de deur uit ging |(

Mijn voet zwelt helemaal op normaal gesproken doe je er ijs op maar mijn voet/been zit in het gips. Het is een vreselijk gevoel, er zit een wondje op mn voet door het gips. Ze hebben het open proberen te pulken bij de dokter maar dat ging niet. Ze wilde met naalden aan de gang maar ik ben als de dood voor naalden gelukkig willen ze het uitstellen. Ik zit nu dus aan de antibiotica en hoop mij morgen beter te voelen helaas schijnt het dan weer te regenen :( Maar goed, ik ben wel even naar Imka geweest en het deed mij al goed om haar even hallo te zeggen. Mijn maatje door dik en dun.

Ik begrijp niet waarom ze zeggen verkoop hem anders als je er niks mee kan. Ik heb het ook al tig keer horen zeggen. Maar als ik mij rot voel voel ik me bij haar zo begrepen. Geen vooroordelen, altijd eerlijk en altijd vrolijk en blij als je er weer voor dr bent. Jij hebt sparky tien jaar ik Imka bijna 9 jaar, dat doe je niet weg. Imka is nu bijna 20 jaar, aan wie moet je die verkopen dan. Ze heeft zo veel mankementen we horen gewoon bij elkaar. Nee hoor je maatje moet je niet verkopen.
Ik heb met Imka een alternatief gevonden om toch lol te kunnen hebben met elkaar jij hebt toch ook nog je lol met spark? Waarom dat weggooien om een paar slechte gewrichten en ziektes, dat is het niet waard! Hij komt toch niks te kort? Gewoon lol blijven maken met je beestje. En bedenk dat als ze straks zelf in de lappenmand zitten je kan vragen of ze nu zelf ook dr beestje weg zouden doen omdat ze even niet de zorg kunnen dragen, ja toch want zo is het. Iedereen is afhankelijk van elkaar. Je moet elkaar helpen in het leven, en de een is iets afhankelijker als de ander.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 okt 2007, 16:35

Wikke schreef:ken je de "spoon:" theorie?
uitprinten en aan zulke mensen laten lezen,
gaat over iemand met een andere ziekte,maar de soort ziekte moet niet uitmaken.
hier de nederlandse vertaling:
http://www.stomaatje.nl/spoontheory.html
wat een super verhaal zeg Heleen, ik ga 'm morgen op de zaak uitprinten, ik mag me gelukkig prijzen met "alleen maar Fybromialgie" als ik zo lees van Joyce en Nancy, maar ook ik heb mijn beperkingen en mensen kijken me af en toe heel vaag aan als ik weer eens door een been zak (denken dan geloof ik dat ik dronken ben ofzo)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie