vond het erg moeilijk om mijn oude hoefsmid het te vertellen, want hij heeft altijd zijn best gedaan en kwam wanneer ik wilde!
uniek staat eigenlijk al zowat vanaf dat ik kon rijden op ijzers, omdat ze gewoon niet liep zonder.... alsof ze dan op haar tenen liep....
ik heb het tussendoor wel eens geprobeerd, maar dan belde ik hem na 2 weken alweer op dat het niet ging zonder.....
kortom uniek staat dus al zo'n 5 jaar op ijzers.... rondom....
alleen in mei/juni heeft ze zonder gestaan vanwege het veulen, maar ook dit ging niet van harte!
nou gisterochtend om 10.00 was meneer er! eerst tricolor gedaan, die is namelikj erg moeilijk.... ook bij deze hoefsmid heeft ze langs zijn kuit zijn broek weten te scheuren.... (bij de vorige ook al namelijk) ze steigert gewoon als het haar uitkomt...... gelukkig niet zijn been geraakt en echt alleen de spijkerbroek..... (hij vertelde dat zijn vader door zo'n geintje wel eens een slagaderlijke bloeding had gehad

toen kwam de zadelmaker (heuvelhoeve) voor die bonte en ging de hoefsmid uniek doen....
toen hij bijna klaar was zei ik 'nou maar hopen dat ze nog kan lopen

dus hij 'zullen we eerst afrekenen voordat je dat test

meneer bedankt en paardjes lekker naar de paddock gebracht (ze liepen alletwee nog hihihi)
later op de dag heb ik uniek gepakt om te rijden. Ik heb al heel erg lang niet echt goed gereden op haar, omdat ze de laatste tijd niet zo lekker loopt veel gelongeerd met pessoa en volgens mij heeft dat wel gewerkt en wordt die 'bult' op haar rug al minder en loopt ze al wat beter!
je voelt ook helemaal niks aan onregelmatigheid o.i.d.
ze liep heerlijk ontspannen, ik heb veel overgangen gereden en voelde toch weer heerlijk vertrouwd op mijn meisje

zadel eraf en met z'n 4en nog een stukje naar buiten (2 wandelend met kreupele paarden en ik en nog iemand erop)
NU KOMT HET: normaal ging ze zelf in het gras lopen of merkte je echt dat ze niet lekker liep op de weg.......
ik stuurde haar richting het gras, maar ze bleef gewoon op het asfalt!!! liep prima!! stukje draven, niks aan de hand!!! van het gras de weg weer op (sommigen hebben van die overgang ook last) NIKS!!!!!!
dus ik was echt helemaal gelukkig gister

én goede hoeven, voor het eerst in 5 jaar dat ik haar zonder hoeven zó op de weg heb zien lopen
én heerlijk gereden op haar

ik kon het niet laten om het laatste stuk buiten even zonder zadel een galopje te doen langs de drukke weg (wel op het gras hoor

nee zonder haar.....................
dus ik ben ubergelukkig

tis een lang verhaal geworden