Pijnlijk paard 2

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Pijnlijk paard 2

Bericht door Reinou » vr 12 okt 2007, 17:50

Ook ik had een aanvaring met een zekere fjord vandaag, en dat was vrij pijnlijk :o

Anne heeft dus twee weilanden, eentje bij huis, en eentje op 5 minuten loopafstand. Op dit moment staan ze op beide stukken, omdat er weinig gras staat. Karlien, Damaris en Woudina stonden op het andere land, Yli en Annelisa bij huis.

Ik had besloten om Woudina en Annelisa te verhuizen. Woudina naar huis, zodat ik makkelijker met haar bezig kan. En Annelisa naar de andere wei, vanwege het afspenen van Damaris.

De wandeling met Annelisa ging super trouwens. Eerste stuk had ik de zweep veel nodig, omdat Yli als een idioot, schreeuwend en wel, door de bak vloog..werd Liesje een beetje onzeker van. Maar daarna ging het super! Oortjes erop, ze vond het prachtig.

Maargoed, toen we bij het land aangekomen waren, begon het feest pas. Anne heeft bij die wei namelijk geen poortgrepen, dus paard erin of eruit is altijd lastig. Nu heeft ie alles met knoopjes enzo vast gemaakt, die ik er vervolgens nooit uit krijg. Helemaal niet met een ongeduldig paard aan je arm..en dan heb je ook nog 3 ongeduldige figuren in de wei, die je er liever in wilt houden. Handig..

Ik had bedacht om dan maar het draad plat te leggen, zodat Annelisa erover kon stappen. Dat werkt altijd wel, al is het makkelijker als je met 2 mensen bent.. De voorhoeven erover gingen prima, maarja toen vertikte ze het om d'r achterbenen fatsoenlijk op te tillen |o Dus nam ze het draadje mee, raakte daardoor in paniek, vloog als een gek het land in, rest ook in paniek, vlogen erachter aan. En midden in de chaos, kreeg ik een hoef tegen mijn arm.

Eerst voelde ik het nog niet eens, ik vond het veel erger dat Annelisa daar met halster en touw door het land aan het crossen was. Want stel ze trapt op het touw...moest er niet aan denken, ik hield mijn hart vast. Die idioot van een Karlien, wilde natuurlijk niet stoppen met debiel doen, dus dat race-verhaal ging nog eventjes door. Totdat Annelisa in de gaten had dat zo'n touw achter je aan en tussen je benen door niet echt fijn is. Dus bleef ze staan, en ging ze mij aan staan kijken: kom je me even helpen? Terwijl die andere 3 fijn verder gingen. Zó lief! Zelfs nog een knuffeltje toen ik d'r halster af had gedaan... :L

En nu is mijn arm dik en erg pijnlijk. Ik had wel een engeltje op mijn schouder trouwens, want een paar centimeter ernaast, vol op mijn pols en ik had nu met een arm in het gips gezeten.

Jullie kunnen nu wel raden wat ik morgen als eerste ga doen...poortgrepen plaatsen idd. ;)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 12 okt 2007, 18:07

haha niet erg handig nee, maar staat er ook nog stroom op dan of dat weer niet (dat je het namelijk wel op de grond kunt leggen)?
Wel heldhaftig dat je het aangedurft hebt met eroverheen stappen :=
Verder pijnlijk...maar geregeld even arnica force smeren.

en als ze in galop op het touw springen, redden ze zich er elke keer weer veel te goed uit om vervolgens net zo hard weer door te racen, waarna je concludeert dat die dieren toch best lenig zijn :j...ervaring, helaas
Geluk is de vrucht van intens werk
douwina

Bericht door douwina » vr 12 okt 2007, 18:19

Ai dat klinkt niet lekker Reinou! Hoop dat je arm morgen minder pijnlijk is..... :(:)

Anne is daar altijd veels te makkelijk in, maar ja hij hoeft de paarden er ook niet elke keer weer uit te halen zoals wij O:) Hoop dat er nog een paar van die grepen liggen.....
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 12 okt 2007, 18:31

dat is auwww, ik zou idd morgen maar op zoek gaan naar handgrepen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 12 okt 2007, 18:59

douwina schreef:Anne is daar altijd veels te makkelijk in, maar ja hij hoeft de paarden er ook niet elke keer weer uit te halen zoals wij O:)
Precies, hij denkt makkelijk en niet praktisch O:)

@ Annabel: handig is het niet, maar met Woudina gaat het áltijd goed. Want die tilt d'r benen op :+ En Annelisa blijkbaar niet, weer wat geleerd. Stroom stond er niet op gelukkig!

Ik heb er al tantum op gesmeerd, ben benieuwd of het helpt!
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » vr 12 okt 2007, 20:19

Hmmm, niet echt handige aktie! Ik zou dat over het draadje heen stap gebeuren voortaan maar achterwege laten, vind het altijd maar link!
Heb het bij Anne ook wel eens gedaan, maar niet elk paard is er geschikt voor.
Het is eigenlijk ook maar beter als een paard niet over de draad heen wil toch? Daar zijn die draadjes voor!
sterkte met je armpie!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Saar

Bericht door Saar » za 13 okt 2007, 03:43

Ohw, dat klinkt niet fijn :(:)

Poortgrepen zijn niet zo duur, dus om dit soort dingen te voorkomen wel een fijne investering :j
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Mir

Bericht door Mir » za 13 okt 2007, 06:39

Kan me helemaal voorstellen hoe je aan die rotknoopjes hebt staan sjorren en ondertussen een paard staat vast te houden, van die stressmomenten.
Sterkte met je arm!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 13 okt 2007, 07:19

@ Evalien: klopt, dit is wel een goede les geweest ;) Woudina die doet er nooit moeilijk om, maar niet alle paarden zijn hetzelfde natuurlijk!

Mijn arm valt nu redelijk mee trouwens, al gaat het met vlagen..
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 13 okt 2007, 07:24

Dus klussen dadelijk.

Fijn dat je arm nu niet meer constant pijn doet
Esther

Bericht door Esther » za 13 okt 2007, 09:32

Wauw, zo'n actie zou ik ook kunnen hebben.. Klinkt me zo bekend in de oren..

Plat leggen zouden de van mij waarschijnlijk ook wel overheen gaan, maar ik heb gelukkig poortgrepen.. Ze zijn de prijs zeker waard, hihi.. Wat kost zo'n ding 1,50 ofzo..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 13 okt 2007, 11:08

bij mij zouden ze er never nooit overheen gaan als ze plat lagen, nou heb ik poortgrepen, maar als ik toevallig het draadje niet ver genoeg weg haal ne het op de grond ligt dan blijven ze allebei staan tot ik het weg heb gehaald :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 13 okt 2007, 16:30

Auwww dat lijkt me pijnlijk!
Sterkte met je arm!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Plaats reactie