Exel gechipt en Vera is echt Vera

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

Exel gechipt en Vera is echt Vera

Bericht door Ziggy » do 11 okt 2007, 14:45

Na dat gedoe met die creeps die mijn paarden wilden "kopen" ben ik best wel angstig geworden voor diefstal van mijn paardjes.

Nou komt Exel bij een fokster vandaan die hengstjes niet laat chippen, waarom weet ik niet, maar ze laat alleen de merrie veulens chippen en in het stamboek opnemen. Exel heeft geen officieel papier en is ook niet gechipt. Ik wilde dat nog laten doen, maar jullie kennen dat waarschijnlijk wel, zoiets wordt al snel op de lange baan geschoven.

Dinsdag is bij mij toch hard aangekomen en ik heb vanmorgen de da gebelt waar ik stage heb gelopen en gevraagd of ie Exxie wilde komen chippen, aangezien hij zelf op donderdag en vrijdag vrij is in de praktijk had ie mooi tijd om naar mijn knollies te komen. Dus hij heeft Exel gechipt en gelijk even de reader langs Vera gehaald. Tja het verhaal van Bas hier op FW is gevoeglijk bekend en Vera komt bij een handelaar vandaan, dus ik dacht laat haar ook maar ff checken. Nou dat nummer klopte dus ook :D

En nou Exel gechipt is kan ik hem ook laten verzekeren, Vera is al verzekerd, maar bij hem kon het nog niet vanwege het ontbreken van een chip.

Zo is er toch nog iets goeds uit het hele verhaal gekomen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Charret

Bericht door Charret » do 11 okt 2007, 15:19

Ik had hetzelfde met me Shetlander hengstje. Het chippen +papieren in orde maken was bijwijze van 3 keer zo duur dan hij zelf, maar ik wilde toch het zeker voor het onzekere nemen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 11 okt 2007, 15:56

Ga je Excel ook in laten schrijven bij het fjordenstamboek of weet je zijn afstamming niet?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 okt 2007, 16:42

DeeDee schreef:Ga je Excel ook in laten schrijven bij het fjordenstamboek of weet je zijn afstamming niet?
ik weet alles van Exel en ben ook van plan hem in te laten schrijven in het hulpboek, want zijn papa is geen ggk hengst
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 11 okt 2007, 18:22

Slim dat je hem hebt laten chippen!!!
Wij kopen nooit geen ongechipt paard meer :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
klavertje4

Bericht door klavertje4 » do 11 okt 2007, 18:24

morgen komt de da ook bij mij ,de zelfde die jij hebt clauida maar dat wist je al hihi,
ik werd nu ook een beetje zenuwwachtig ,
ik schoof het ook iedere keer voorruit maar nu krijgt max eindelijk zijn chip en meinderd zijn paspoort en zorro chip en paspoort!!,
hebben we dat ook weer gehad :o
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Mir

Bericht door Mir » do 11 okt 2007, 18:41

Dat is wel verstandig denk ik, al is het alleen maar voor een veiliger gevoel. En fijn dat Vera is wie ze hoort te zijn!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 okt 2007, 18:54

nee Anne dat begrijp ik in jouw geval heel goed.

Ik ga zo eens kijken of ik Exxie gelijk in de verzekering kan gooien of dat ik moet wachten tot ik het paspoort binnen heb

sparky10

Bericht door sparky10 » vr 12 okt 2007, 12:14

pff weer een opluchting dan , gelukkig maar , spark heb ik oef jaren terug al laten chippen en verzekeren , heeft een paspoort en is hulpboeker , maar ja als die al gepoogd word dat ze hem stelen denk ik dat ze er rap van terug komen haha , maar ja
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 12 okt 2007, 17:49

Ziggy schreef:nee Anne dat begrijp ik in jouw geval heel goed.

Ik ga zo eens kijken of ik Exxie gelijk in de verzekering kan gooien of dat ik moet wachten tot ik het paspoort binnen heb
hihi die van mij zijn ook onder handen genomen maar zorro vond het echt niet leuk ging goed de lucht in en het lukte niet in een keer ,
wilde hij ook nog even meinderd chekken nou die was al weg toen die dat piepding hoorde bij de andere en was niet van plan om maar even mee te werken piepend en wel vloog hij de wei door hahahaha, max vertrok natuurlijk weer geen spier hahaha,
trouwens dat paspoort wat je krijgt is het entings bewijs en niet geschikt voor het buiten land ,gggrrrr dacht daT ik klaar was ,
nog meer centen uitgeven dus ,snik
een weekendje weg??
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 12 okt 2007, 18:12

ik had vandaag de rekening al in de bus liggen, het chippen is niet zo prijzig 25 euro, alleen hij rekent dus 48 euro ex. btw voor een visite >;)

klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 12 okt 2007, 18:22

ppffff, wat een geld he ,
nou ikwas 116 euro kwijt ,gelukkig is het eenmalig ,
8)7
een weekendje weg??
Plaats reactie