Ook hier vroeg opstaan. Om 7 uur wouden we rijden. We gingen niet via Wanneperveen, de dames zijn zo makkelijk, die kunnen makkelijk alleen geladen worden en dat scheelt ons weer pakweg 20 minuten. Dus wij rechtstreeks richting Hoenderloo. Zoals alle anderen hier ook behoorlijk wat mist en zowaar...elke trailer (wel 5 ofzo) die we onderweg tegen kwamen bevatte een 2kleurige hanekam. Dat geeft nu echt een goed begingevoel. Maargoed...wij waren ondertussen nog steeds opzoek naar die rode auto met blauwe trailer. Hadden verwacht die wel in te halen, maar iets over 8en ging mn telefoon, waar na opnemen gezegd werd: "Ik ben dr"
Wij bijna..
Daar kopje koffie wegwerken, dames van de trailer, borstel erover, manen even bijknippen en weer borstel erover *ja we zijn wakker*. Hoofdstellen in, nummertjes om en de ring in.
Pauliena had maar eventjes moeite dat ze niet in dezelfde ring mocht met Wolly, kon vrij snel dr aandacht afleiden. Wolly had geloof ik ietsje meer moeite ermee. Ring 1 ging vrij netjes. Pauliena kent onderhand het opstellen wel en alleen bij het aandraven had ik dr even iets té alert en liet ze even een stap-galop overgang zien *uitslover*.
Toen even Wolly gecheckt, die in de andere ring kéurig vertrok om net voor de bocht in galop te gaan en daarna wat liep te stieren. (stiekem was ik toen even blij dat ik Pauliena had)
Tweede ring vond ik minder prettig, oogde korter en schuiner, maar redden we ons ook wel uit. Al was door die behendigheid de jury wel erg eng (dus ja zijwaarts zat er ook even in).
Daarna dames bij de trailer en even andere rubrieken kijken, pleegkind aannemen die je zowel kan laten lachen en huilen, maar waar je je ook enigsinds bekeken door voelt. Om vervolgens te besluiten dat hij veel beter af is met literatuur doornemen, dan een beetje ons lopen aangapen.

Halverwege de laatste rubriek, weer richting trailer om Wolly op te tuigen en in te spannen. En wij zelf natuurlijk alvast in de outfit, zodat ik na het aangespannen onderdeel meteen op Pauliena kon.
Op de kar kleumend Mieke zitten coachen met Wolly. Met bestgaand zelf had Wolly het al aardig warm gekregen en begon eigenlijk wat in te kakken.
Toen de punten van het aangespannen opgeteld werden, werd mij toegeschreeuwd dat ik Pauliena moest opzadelen, want ik was zo aan de beurt. Ineens geen pauze meer dus en plotseling werd er aan tijd gehouden ipv volgorde.
Dus ik die kant op en met dat ik op Pauliena arriveerde bij de binnenbak zag ik dat ze al begonnen waren. Mocht de volgende ronde meedoen...dus kon ik nog even snel een beetje inrijden (op het gras, wat eigenlijk niet mocht

Toen naar binnen. Pauliena deed het superbraaf, was echt trots op dr dat ze dat als fokmerrie toch maar weer even neerzet. Alleen linker galop wou ze eerst niet in. Ook beetje eigen schuld, galop zit ze altijd zo in, dus had er ook niet echt heel erg op geoefend (of mezelf geoefend moet ik eigenlijk zeggen). Ze liet zich aardig imponeren door de andere rondrijdende paarden en durfde eigenlijk niet goed te vertrekken. Eenmaal in galop, wou ze naar standje: Racen...maar met terugrijden viel ze een paar keer terug in draf.
Op het laatst had ze het behoorlijk warm en wou ze het liefst naar buiten.
Buiten daarna lekker wat rondgestapt en gekletst, wachtend tot iedereen klaar was. Om vervolgens achter Eef en Odin aan de 'fjordenvolte' te rijden.
Pauliena werd uiteindelijk 7e bij bestgaand en 7e in haar eigen rubriek. Wolly werd 2e bij bestgaand aangespannen en 2e in haar rubriek. (hoe krijgen we het voorelkaar)
En wij gingen met een zeer tevreden gevoel weer richting huis!