Nou hing er al een paar weken hier bij AH een briefje waarop een weiland van 0,5 ha aangeboden werd voor pony's of schapen op nog geen km van ons huis. Ik dacht dat het te klein zou zijn, omdat ik nu al niet genoeg gras heb met 0,8 ha. Maarja nadat ik een berichtje op bokt en hier had geplaatst over ons grasprobleem heb ik begrepen dat het aan het weiland lag en niet aan de grootte. Ons weiland is jaren verwaarloosd door de vorige huurder, dus dat zullen we opnieuw in moeten zaaien en bemesten.
Gisteren was ik weer bij de AH en liet het kaartje aan Jos zien, ik kon me niet meer beheersen en wilde weten wat ze daar voor huur voor vroegen. Nou is het hier in Zuid Limburg zo dat je als "Hollander" vaak een nee te horen krijgt bij zulke dingen (weet ik uit ervaring), dus ik heb gevraagd of Jos wilde bellen.
Vanmorgen kwam Jos op msn en vertelde dat we de wei kunnen krijgen, grote paarden wilde die man liever niet ivm de fruitbomen, die zouden ze leeg kunnen eten, maar fjorden mochten wel. En wat was de huurprijs? Niet schrikken........................ 0,00 euro

Enige nadeel kunnen die fruitbomen zijn ivm het eczeem van Vera, maar als ik haar gewoon continue in haar burka laat lopen zal het ook wel meevallen. En we zullen het fruit wat van de bomen valt op moeten ruimen, zodat ze daar niet teveel van kan eten. Dat is ook te overzien toch?
Volgende week belt die man om een afspraak te maken, zodat we een contract kunnen tekenen en dan kan ik me knollies weer naar huis gaan brengen. Ik heb me wel voorgenomen de andere wei nog even aan te houden, stel dat er toch weer iets is wat niet helemaal gaat zoals het hoort (en helaas heb ik die ervaring inmiddels al een paar keer gehad), dan kunnen we altijd terug