on the move again

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

on the move again

Bericht door Ziggy » do 04 okt 2007, 18:11

ik had me heilig voorgenomen niet meer te verhuizen met de paarden, heb een lekkere wei, privacy en gewoon alles wat we maar wensen kunnen. Nouja, het had dichter bij huis mogen zijn (ligt 12 km van mijn huis), maarja dat had ik er wel voor over om lekker op ons zelf te zijn.

Nou hing er al een paar weken hier bij AH een briefje waarop een weiland van 0,5 ha aangeboden werd voor pony's of schapen op nog geen km van ons huis. Ik dacht dat het te klein zou zijn, omdat ik nu al niet genoeg gras heb met 0,8 ha. Maarja nadat ik een berichtje op bokt en hier had geplaatst over ons grasprobleem heb ik begrepen dat het aan het weiland lag en niet aan de grootte. Ons weiland is jaren verwaarloosd door de vorige huurder, dus dat zullen we opnieuw in moeten zaaien en bemesten.

Gisteren was ik weer bij de AH en liet het kaartje aan Jos zien, ik kon me niet meer beheersen en wilde weten wat ze daar voor huur voor vroegen. Nou is het hier in Zuid Limburg zo dat je als "Hollander" vaak een nee te horen krijgt bij zulke dingen (weet ik uit ervaring), dus ik heb gevraagd of Jos wilde bellen.

Vanmorgen kwam Jos op msn en vertelde dat we de wei kunnen krijgen, grote paarden wilde die man liever niet ivm de fruitbomen, die zouden ze leeg kunnen eten, maar fjorden mochten wel. En wat was de huurprijs? Niet schrikken........................ 0,00 euro *o/* Tja dat scheelt ons dus 100 euro per maand, plus benzinekosten, dus we zijn vanmiddag gaan kijken en het is heel mooi. Het ligt bovenop de berg, aan 1 kant allemaal beschutting van bomen, buren zijn koeien dus misschien komt Vera nou wel van haar koeienfobie af }-o

Enige nadeel kunnen die fruitbomen zijn ivm het eczeem van Vera, maar als ik haar gewoon continue in haar burka laat lopen zal het ook wel meevallen. En we zullen het fruit wat van de bomen valt op moeten ruimen, zodat ze daar niet teveel van kan eten. Dat is ook te overzien toch?

Volgende week belt die man om een afspraak te maken, zodat we een contract kunnen tekenen en dan kan ik me knollies weer naar huis gaan brengen. Ik heb me wel voorgenomen de andere wei nog even aan te houden, stel dat er toch weer iets is wat niet helemaal gaat zoals het hoort (en helaas heb ik die ervaring inmiddels al een paar keer gehad), dan kunnen we altijd terug
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 04 okt 2007, 18:24

sjonge jonge je zou dr nog bijna lol in krijgen

klinkt idd super, snap het ook wel dat je die andere weide nog even aanhoudt voor het geval dat

Hopelijk is dit dan echt de laatste verhuizing
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 04 okt 2007, 18:33

Klinkt goed! Lekker dicht bij huis :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 okt 2007, 18:53

vosse schreef:sjonge jonge je zou dr nog bijna lol in krijgen

klinkt idd super, snap het ook wel dat je die andere weide nog even aanhoudt voor het geval dat

Hopelijk is dit dan echt de laatste verhuizing
nou lol niet echt hoor, moeten we weer alles verslepen, maarja dit is toch een aanbod wat we niet kunnen laten schieten? En dan ook nog zo dicht bij huis.

Ik hoop ook dat het de laatste verhuizing is hoor en dat ze hier kunnen blijven de rest van hun en/of mijn leven :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 04 okt 2007, 19:03

Wauw dat zijn nog eens bedragen *o/* *o/* :D

Laatst was ik bij iemand en die betaalde maar 7 euro dat vond ik al weinig!

Hoop dat alles naar wens gaat super voor je
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 04 okt 2007, 19:14

klinkt goed!paardjes bij huis en het kost je geen cent.
Alleen wat tijd om alles weer te verslepen....
ik hoop voor jou en je paardjes dat daar alles goed mag verlopen en dat het idd de laatste keer is. Wel goed dat je het andere stukje nog even aanhoud voor het geval dat...
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 okt 2007, 19:39

ja ik heb leergeld met verhuizen, dus ik wil even kijken of het allemaal goed gaat komen :D

Mir

Bericht door Mir » do 04 okt 2007, 19:40

Je gaat qua fruitbomen wel een periode in waarin je goed moet opletten. Kun je de bomen afzetten? Paarden zijn wel zo inventief dat ze lekker gaan schuren tegen bomen zodat het fruit wat sneller valt. En met gistend fruit heb je wel snel kans op gaskoliek.
Ik hoop dat het net zo goed is als het klinkt, succes ermee!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 okt 2007, 19:44

ik ga die bomen zeker nog verder afzetten, er staat nu van dat gaas omheen met prikkeldraad en daar ben ik niet zo van gecharmeerd, dus ik ga ze afzetten met schrikdraad. Gelukkig zijn ze allebei tegenwoordig heel erg "bang" voor schriklint, dus kan ik ze mooi bij die bomen weghouden :D

En als het fruit echt rijp gaat worden dan haal ik het afgevallen fruit weg, is wel wat werk elke keer, maar het is wel de moeite waard.

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 05 okt 2007, 10:34

volgens mij is het stiekem een hobby van ej dat verhuizen, maar ja ik zou t ook doen!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » vr 05 okt 2007, 14:56

Ohh klinkt super zeg! :D
Lekker dichtbij én een héél stuk goedkoper dan!
Dan zou ik ook nog wel een keer verhuizen ja! :D
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Tanja

Bericht door Tanja » vr 05 okt 2007, 15:34

Daarvoor wil ik ook wel verhuizen. :D
Staan de fruitbomen kriskras door het land of,
heb je de mogelijkheid om schrikdraad om de fruitbomen te doen?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » vr 05 okt 2007, 15:43

Zo dat is lekker voor niks in de maand. En lekker dichtbij huis. Super!! de rest valt nog wel te overzien. Veel plezier met je nieuwe wei!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 05 okt 2007, 20:10

@Carolien: nou nee niet echt hoor :o

@Joske: ja het is gewoon een droom die uitkomt, hier in de buurt is haast niet aan een weiland te komen en dan komt die ineens op je pad. Dus we gaan maar gewoon weer op pad he?

@Brenda: ja het is toch ongelofelijk he? Ik durf het ook bijna niet te geloven hoor, heb nog steeds het gevoel dat er ergens een kink in de kabel gaat komen :o

Bärbel

Bericht door Bärbel » ma 08 okt 2007, 10:46

klinkt super, en 0 euries... niette schlechte.... :D
en dat fruit valt gelukkig maar voor een bepaalde tijd, dat scheelt ook weer. Wel lekker dat je knollies dan weer dicht bij huis staan.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 08 okt 2007, 13:31

Ben blij voor je Claudia! ik hoop voor je dat er verder geen rare dingen voorkomen en dat ze hier oud mogen worden.

Wat dat betreft heel herkenbaar, cunna staat ook op gratis land samen met edelweiss.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 08 okt 2007, 17:13

ja ik zit nu te wachten tot ze bellen dat we het contract kunnen komen tekenen, dus ik hoop dat ze snel bellen :D

klavertje4

Bericht door klavertje4 » wo 10 okt 2007, 15:46

Ziggy schreef:ik ga die bomen zeker nog verder afzetten, er staat nu van dat gaas omheen met prikkeldraad en daar ben ik niet zo van gecharmeerd, dus ik ga ze afzetten met schrikdraad. Gelukkig zijn ze allebei tegenwoordig heel erg "bang" voor schriklint, dus kan ik ze mooi bij die bomen weghouden :D

En als het fruit echt rijp gaat worden dan haal ik het afgevallen fruit weg, is wel wat werk elke keer, maar het is wel de moeite waard.
hoi
ik vind het super van je wei ,
je verdient het wel ,na het geklooi iedere keer weer ,
van dat fruit zou ik me niet al te veel zorgen maken ,want dat valt niet allemaal tegelijkertijd uit de boom hoor ,
zet er een kruiwagen bij ,en iedre dag wat rapen is heel goed te doen,
dus geniet ervan !! :D
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
Plaats reactie