Het zoveelste CK verslag...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Naisven
Moderator

Het zoveelste CK verslag...

Bericht door Naisven » ma 08 okt 2007, 10:42

Ook maar een CK verslagje van mij dan. ’s Morgens vroeg vertrokken, ik met de marathonwagen achter de auto, Jan (m’n buurman) met Naisven en zijn Goodnest in de trailer. Behoorlijk mistig onderweg, dus toen we aankwamen was de keuring al begonnen.

Eerst even rustig samen gekeken, om daarna de paarden uit de trailer te halen. Naisven was nog helemaal schoon (wonder) en Goodnest ook, dus we gingen al snel richting keuringsveld. Daar veranderde mijn brave, niet-van-zijn-stuk-te-brengen Naisven ineens in een SCHREEUWlelijk 1e klas. Niet te geloven, wat stond-ie te piepen de hele dag. En maar draaien, draaien, draaien, vooral niet stilstaan _-:( . Evalien wilde ‘m wel voorbrengen, zodat ik Goodnest kon doen, dus dat was heel fijn.

Naisven liep braaf bij Evalien. Volgens mij heeft Esther mooie foto’s van ‘m kunnen maken omdat de zon precies begon te schijnen. Moest nog uitkijken, anders zou ze ‘m zo meenemen naar Texel (Evalien, weet je het zeker, zo’n schreeuwerd?) O:)

Toen zelf Goodnest voorbrengen. Wow, 1 tikje met de zweep en mijn 21-jarige buurFjord liep als een tierelier! Zelfs in stap had ik moeite om haar bij te houden (inderdaad, ben ik niet zo gewend O:) ). Verder superbraaf met opstellen en alles.

Nadat Goodnest ook in beide ringen gekeurd was ben ik behendigheid aan de hand gaan doen met Naisven. Nou, die had dus nog steeds haast, dus binnen een mum van tijd waren we door het parcours. Toen onze drammer maar even op de trailer gezet, want hij was echt niet te harden. En wat denk je? Op de trailer gaat meneer rustig staan dutten :z ...

Goodnest werd ingespannen voor de vaardigheid. Nou, dat is haar hobby hoor! Gaan met die banaan! Als Goodnest er zin in krijgt dan gaat ze als de brandweer! Jan moest nog even flink op de rem en in z’n achteruit in een bocht enhad slechts 1 balletje eraf, waardoor hij uiteindelijk 3e werd! Yeeeeeeeh! *o/*

Toen het bestgaand aangespannen. Goodnest liep keurig in alle gangen. Stelling en buiging was wat minder, maar verder netjes en ook hier werd ze 3e! Yeeeeeeeeeeh! Goodnest is niet oud, maar jongbelegen! :waven:

Aan het einde van de dag Naisven weer van de trailer en opstellen voor de uitslag. Evalien liep de slangevoltes met Naisven, ik met Goodnest. Ik kon Naisven 3 rijen verder weer horen gillen... Toen werd omgeroepen dat ik 4e was geworden met Naisven met behendigheid even snel paard gewisseld en met Nais naar voren gegaan. Daarna weer de rij in, gossie, hoe blijven al die andere Fjorden toch zo braaf staan? Later mocht hij bij de “nieuwe sterren” z’n plaats innemen. Weliswaar de laatste, maar we stonden er toch maar! :D

Goodnest werd 5e in haar rubriek, supergaaf gewoon dus we konden daarna hartstikke trots weer naar huis afreizen. Wat een toffe dag!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 08 okt 2007, 10:52

Wat een leuk verslag! hihi die Nais, had helemaal een opleving ;)
Gefeliciteerd met je behendigheid en natuurlijk ook Goodnest!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » ma 08 okt 2007, 11:04

Het was gewoon een dag met een sterretje :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 08 okt 2007, 11:06

leuk verslag joh !
heb ze allemaal gelezen en ook echt alle fotó;s va nde ck bewondert alles ziet er moi gezellig uit hoor !
en ach een schreeuwerd voor een dag maakt niet uit toch ?
hij was dan in ieder geval aanwezig :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 08 okt 2007, 11:09

Haha die gekke Nais toch :))
Maar hij zag er goed uit hoor!! En een mooie dag voor jullie dus :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 08 okt 2007, 11:13

Goodnest deed het zeker goed voor die leeftijd. Lekker racen tussen die pionnetjes door en daarna ook nog eens een lekker middendrafje eruit knallen voor bestgaand. En nais was echt lief toen Julian erop zat, vervoerde geen vin (oh been natuurlijk).
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » ma 08 okt 2007, 11:34

ik had je verhaal vanmorgen al gehoord..

Typisch Nais.. Je heb wel overgehouden van de behendigheid |( ..

Hopelijk is dat snel over..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 08 okt 2007, 11:42

janna schreef:Goodnest deed het zeker goed voor die leeftijd. Lekker racen tussen die pionnetjes door en daarna ook nog eens een lekker middendrafje eruit knallen voor bestgaand. En nais was echt lief toen Julian erop zat, vervoerde geen vin (oh been natuurlijk).
Wie heeft daar de foto's van? Die lijken me erg lief! :L
Saar

Bericht door Saar » ma 08 okt 2007, 11:54

Je vergeet even te vermelden dat toen werd omgeroepen dat je 4e was met Nais, je al met Goodnest naar voren wilde rennen. Ik heb echt heel hard gelachen om de verontwaardigde reactie van Janine _O-
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 08 okt 2007, 12:18

Saar schreef:Je vergeet even te vermelden dat toen werd omgeroepen dat je 4e was met Nais, je al met Goodnest naar voren wilde rennen. Ik heb echt heel hard gelachen om de verontwaardigde reactie van Janine _O-
Oh ja..... oeps... foutje :o O:)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 08 okt 2007, 14:00

ik heb daar foto's van gemaakt, die komen een dezer weken wel voorbij geschoven. je weet hoe het gaat met ons.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Charret

Bericht door Charret » ma 08 okt 2007, 15:25

Hij zag er op en top uit. Hij was zo schoon dat de eerste foto's overbelicht waren :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » ma 08 okt 2007, 15:51

Dat overbelichte ben ik bij mij ook bang voor, maar Janna en Annabel hebben de foto's dus het is voor mij ook nog even afwachten..

Ben ook erg benieuwd naar de foto's van Naisven en Julian..

En wie riep er eigenlijk, wat moet je hier met die lawaaierige haflinger?? ofzo.. Hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Saar

Bericht door Saar » ma 08 okt 2007, 16:40

Esther schreef:En wie riep er eigenlijk, wat moet je hier met die lawaaierige haflinger?? ofzo.. Hihi..
Ehmm, dat was ik O:)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Vera

Bericht door Vera » ma 08 okt 2007, 16:54

zo zie je maar: denk je je paard te kennen, blijkt het een schreeuwerd te zijn.
Maar als we Iza en Vera uit elkaar hadden gehaal zaterdag hadden we precies het zelfde gehad hoor, zolang ze elkaar maar kunnen zien gaat het wel, maar owee als ze elkaar niet zien...
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Anna

Bericht door Anna » ma 08 okt 2007, 18:31

Hij zag er super uit hoor Marieke
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 09 okt 2007, 09:57

haha zo heb ik even dikke pret gehad om je opmerking: 'jongbelegen'. vB besefte het pas toen hij het zelf ging herhalen, wat je nu preciés zei.
Maar voor jullie ook weer heerlijke dag geweest!
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie