Ook wij waren in Hoenderloo
-
Ook wij waren in Hoenderloo
Vanmorgen ging rond 6.20 uur de wekker. Maar Leo dacht nog 10 min. te kunnen blijven liggen en ik had het niet gehoord. Dus de planning was om 6.45 uur richting trailer te gaan en dan rond 7 uur op stal te zijn. Tja de planning en de timing klopten niet helemaal, maar ok. Rond 7.45 uur toch alles zover en op naar Hoenderloo.
We hoefden er niet om 9 uur te zijn, omdat Reasy was teruggetrokken. Dus 9.10 uur kwamen we op het terrein. Lekker alles op ons gemakkie gedaan. Leo moest intussen al naar de ring, omdat hij Wesdy en Urma moest gaan voorbrengen. Deze 2 dames hebben het allebei prima gedaan. Wesdy stond 2e in de rubriek Nieuwe stermerries en Urma was 2e in de rubriek Modelmerries. Toch een mooi verjaardagskado voor mijn schoonvader. (hij was jarig vandaag.)
Toen kwam de rubriek 3-4jarigen. Eerst heeft Leo Zarissa voorgebracht en die liet zich keurig zien. Toen Zelke (Marylou heeft zich op FW aangemeld, dus daar horen jullie ws wel meer van), toen Anca en als laatste Annabel.
Anca liet zich ook netjes zien, niet uitbundig, maar gewoon keurig.
En daarna was het een kwestie van wachten en wachten en ... wachten...
Rond 15.15 uur konden we weer komen voor de prijsuitreiking. Maar eerst de andere rubrieken. Ik heb niet alles gezien, maar ik vond dat de bestgaande kampioen het ook wel verdiend heeft. (heb het alleen maar buiten gezien).
Toen de prijsuitreiking van de rubriek 3-4 jarige paarden. Verrassend maar Zarissa was 3e!!! Ik moest lachen om de reactie van Inge, haar bazinnetje! Ze had niet meteen in de gaten dat het hun Zarissa was, die 3e werd!!! Toen kwam Annabel op nr 5 en eerlijk gezegd dachten we dat van Bon vergeten was om Anca om te roepen als ergens execo (of hoe je het ook schrijft). Maar dat was dus niet, en Anca werd 9e. Op zich nog heel netjes natuurlijk, maar we hadden gedacht dat ze wat verder vooraan zou staan.
Achteraf hebben Leo en ik het er nog over gehad en viel ons (altijd achteraf) wel een paar dingetjes op, waardoor het idd kon zijn, dat ze verder naar achteren stond. Ach ze is toch nog 9e van Nederland geworden!!
Leo had gehoord dat ze wat recht stond. Nu hadden wij voor de zekerheid kleine kalkoentjes ingedraaid.Maar ws was de grond toch nog iets te hard en dus stond ze ook wat rechter. En zo waren er meer kleine dingen.
Ach ja, helaas, pindakaas. Volgende keer beter.
We hebben toch een mooie dag gehad en zeker met mooi weer!
Allleen, doos die ik ben, ben ik mijn fototoestel en videocamera vergeten!! Helaas weer.
We waren vrij laat thuis, maar toch een mooie dag gehad.
Enne Esther; ik ben regelmatig gaan zitten. Heb niet zoveel gelopen. Heb ook weinig last van alles. Maar dank je wel voor je bezorgdheid!!!
We hoefden er niet om 9 uur te zijn, omdat Reasy was teruggetrokken. Dus 9.10 uur kwamen we op het terrein. Lekker alles op ons gemakkie gedaan. Leo moest intussen al naar de ring, omdat hij Wesdy en Urma moest gaan voorbrengen. Deze 2 dames hebben het allebei prima gedaan. Wesdy stond 2e in de rubriek Nieuwe stermerries en Urma was 2e in de rubriek Modelmerries. Toch een mooi verjaardagskado voor mijn schoonvader. (hij was jarig vandaag.)
Toen kwam de rubriek 3-4jarigen. Eerst heeft Leo Zarissa voorgebracht en die liet zich keurig zien. Toen Zelke (Marylou heeft zich op FW aangemeld, dus daar horen jullie ws wel meer van), toen Anca en als laatste Annabel.
Anca liet zich ook netjes zien, niet uitbundig, maar gewoon keurig.
En daarna was het een kwestie van wachten en wachten en ... wachten...
Rond 15.15 uur konden we weer komen voor de prijsuitreiking. Maar eerst de andere rubrieken. Ik heb niet alles gezien, maar ik vond dat de bestgaande kampioen het ook wel verdiend heeft. (heb het alleen maar buiten gezien).
Toen de prijsuitreiking van de rubriek 3-4 jarige paarden. Verrassend maar Zarissa was 3e!!! Ik moest lachen om de reactie van Inge, haar bazinnetje! Ze had niet meteen in de gaten dat het hun Zarissa was, die 3e werd!!! Toen kwam Annabel op nr 5 en eerlijk gezegd dachten we dat van Bon vergeten was om Anca om te roepen als ergens execo (of hoe je het ook schrijft). Maar dat was dus niet, en Anca werd 9e. Op zich nog heel netjes natuurlijk, maar we hadden gedacht dat ze wat verder vooraan zou staan.
Achteraf hebben Leo en ik het er nog over gehad en viel ons (altijd achteraf) wel een paar dingetjes op, waardoor het idd kon zijn, dat ze verder naar achteren stond. Ach ze is toch nog 9e van Nederland geworden!!
Leo had gehoord dat ze wat recht stond. Nu hadden wij voor de zekerheid kleine kalkoentjes ingedraaid.Maar ws was de grond toch nog iets te hard en dus stond ze ook wat rechter. En zo waren er meer kleine dingen.
Ach ja, helaas, pindakaas. Volgende keer beter.
We hebben toch een mooie dag gehad en zeker met mooi weer!
Allleen, doos die ik ben, ben ik mijn fototoestel en videocamera vergeten!! Helaas weer.
We waren vrij laat thuis, maar toch een mooie dag gehad.
Enne Esther; ik ben regelmatig gaan zitten. Heb niet zoveel gelopen. Heb ook weinig last van alles. Maar dank je wel voor je bezorgdheid!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
ik heb jullie rubriek niet gezien, toen waren wij bij de behendigheid, dus kan er niet over oordelen, maar net wat je zegt, ze hoort toch bij de 9 besten van nederland. Bovendien waren het dit jaar 2 leeftijdsgroepen bij elkaar en vorig jaar alleen maar de 2 jarigen. Dus ook weer meer concurentie.
Ik was ook mijn toestel vergeten, maar hoop dat er nog wel mensen een foto hebben gemaakt van Vera en mij in de behendigheid.
Ik was ook mijn toestel vergeten, maar hoop dat er nog wel mensen een foto hebben gemaakt van Vera en mij in de behendigheid.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- nientje_pjotr
- Contacteer:
voor de mensen die hun toestel zijn vergeten,ik heb meer dan 300 foto's gemaakt. Heb lang niet iedereen erop staan maar wel veel. Dus mocht je nog wat zoeken........
Laatst gewijzigd door nientje_pjotr op zo 07 okt 2007, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Wel jammer dat Anca inderdaad als 9e stond, maarjaaa...verder wel succesvolle dag dus. En heb echt paar keer stom opgekeken als Annabel genoemd werd. (nu niet bepaald de naam die heel erg vaak genoemd wordt
)
En zat te bedenken dat het eigenlijk wel jammer is dat we geen briefjes mee krijgen met de punten van alle juryleden. Ben wel zo'n nieuwschierige die dan zou willen weten wat het verschil is met de premiekeuringen-punten (of hoe ze er gewoon over denken, op een plaatsing na).

En zat te bedenken dat het eigenlijk wel jammer is dat we geen briefjes mee krijgen met de punten van alle juryleden. Ben wel zo'n nieuwschierige die dan zou willen weten wat het verschil is met de premiekeuringen-punten (of hoe ze er gewoon over denken, op een plaatsing na).
Geluk is de vrucht van intens werk
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie van de jury. Had er eigenlijk naar moeten vragen, maar ik had het ijskoud en wilde zo graag naar huis. Woudina stond gewoon te slapen, was het zat..
Jammer dat ik Anca niet gezien heb! Zarissa wel, vond het echt een aansprekend dier, al is ze voor mij te luxe
We hebben wel lol gehad om Leo trouwens, dat hij het toch een paar keer flikte om een extra rondje te draven. Ringmeesters waren er niet blij mee
Jammer dat ik Anca niet gezien heb! Zarissa wel, vond het echt een aansprekend dier, al is ze voor mij te luxe

We hebben wel lol gehad om Leo trouwens, dat hij het toch een paar keer flikte om een extra rondje te draven. Ringmeesters waren er niet blij mee

Vond het helemaal 'saai' dat er buiten zo min mogelijk gedraafd mocht worden. Volgende keer moeten ze die hondenshow/keuring/whatever echt op een andere dag plaatsen, want zo gaat de lol en spanning van de CK er wel een beetje af. Het oog wil ook een beetje spectakel, toch!? (die van mij wel)
Geluk is de vrucht van intens werk
-
@Yoline: het was niet helemaal de bedoeling dat hij dit expres deed. Hij wist het gewoon niet. Dit is iets wat hij normaal gesproken ook doet, dus dat deed hij daar ook. Er blijkt ook gezegd te zijn, dat je als je dat deed, strafpunten krijgt.
Ik zou ook graag willen weten wat de motivatie van de juryleden zou zijn. Al is het idd om te weten wat de aan/opmerkingen hierop zijn geweest.
@Bella: wat werd er dan nog meer op die dag gehouden wb hondenshow of iets?
Wat mij betreft heb je zo te weinig kunnen laten zien van je paard, met dat kleine stukje draf. En jammer als hij/zij dan net in galop aansprong of begon te bokken, heb je je rondje al gehad!!! Zeker omdat er toch wel werk van zo'n paard is gedaan, lijkt het vlug vlug en klaar. Maar ja, aan de andere kant, het waren er ook wel veel!
En zekers de rest was allemaal weer goed. De andere mensen waren allemaal tevreden, zoals ik heb begrepen. Daar doen we het ook voor, toch?
Ik zou ook graag willen weten wat de motivatie van de juryleden zou zijn. Al is het idd om te weten wat de aan/opmerkingen hierop zijn geweest.
Wat mij betreft heb je zo te weinig kunnen laten zien van je paard, met dat kleine stukje draf. En jammer als hij/zij dan net in galop aansprong of begon te bokken, heb je je rondje al gehad!!! Zeker omdat er toch wel werk van zo'n paard is gedaan, lijkt het vlug vlug en klaar. Maar ja, aan de andere kant, het waren er ook wel veel!
En zekers de rest was allemaal weer goed. De andere mensen waren allemaal tevreden, zoals ik heb begrepen. Daar doen we het ook voor, toch?
Volgens de regels is het zo dat je halverwege moet draven naar de jury toe en dan weer opstellen. Tegen Evelien is gezegt dat als ze een extra rondje zo draven ze een 0 zou krijgen. Geen idee of dit ook echt is toegepast bij de mensen die wel een extra ronde hebben gemaakt.leoensuzanne schreef:@Yoline: het was niet helemaal de bedoeling dat hij dit expres deed. Hij wist het gewoon niet. Dit is iets wat hij normaal gesproken ook doet, dus dat deed hij daar ook. Er blijkt ook gezegd te zijn, dat je als je dat deed, strafpunten krijgt.
op de keuringen zelf vragen ze meestal wel een extra ronde. Ik denk dat ze het ivm het drukke schema nu niet wilde.
Wodan en ik M1+10
Hier ben ik dan ook! Ik ben Marylou de Bot en mijn fjord heet Zelke. En ook wij zijn gisteren naar Hoenderloo geweest. Om 7u reden we al met de trailer, en iets over 9u waren we daar. Wat kijken, wat wachten, paard klaarmaken en toen mocht Zelke lopen, Leo heeft die voorgebracht, ging netjes allemaal, alleen liet ze der eigen niet zo goed zien als in Spoordonk. Maar wij gingen puur voor de ervaring en voor de lol.
Daarna meteen opgezadeld voor de behendigheid, toen ik daar aankwam, dacht ik echt van ojee, dat gaat nooit lukken. Maar ze liep overal zo lang, zelfs over de wipwap, en over de balonnen! Best trots ben ik erop, zeker omdat ze in de pubertijd zit, haha! Nouja zo gedraagt ze zich af en toe.
Toen wou ik mijn paard meteen weer klaarmaken voor de ere-ronde en de prijsuitreiking, maar scheen nog zo lang te duren.... Dus wat heb ik gedaan? Paard opgezadeld en ik nog eventjes in de buitenbak gereden, ze liep erg ontspannen, dus zat wel goed. Toen daarna op de trailer gezet en zelf nog gaan kijken bij bestgaand.
Zelke is op vreemd terrein echt zo ontspannen en rustig, nu kunnen we gaan oefenen voor de zadelproef! Uiteindelijk, wat we wisten, zijn we toch nog 1-na laatste geworden en met behendigheid 10e ofzo?! Ondanks dat, hebben we een leuke, maar hele vermoeiende dag gehad! Echt stikop waren we, Zelke ook, die stond het laatste stuk in de trailer echt te slapen (konden we zien via camera in de auto).
Nu straks eens bij Zelke kijken hoe het ermee is, en misschien eventjes rondje bos maken ofzo.....
Daarna meteen opgezadeld voor de behendigheid, toen ik daar aankwam, dacht ik echt van ojee, dat gaat nooit lukken. Maar ze liep overal zo lang, zelfs over de wipwap, en over de balonnen! Best trots ben ik erop, zeker omdat ze in de pubertijd zit, haha! Nouja zo gedraagt ze zich af en toe.
Toen wou ik mijn paard meteen weer klaarmaken voor de ere-ronde en de prijsuitreiking, maar scheen nog zo lang te duren.... Dus wat heb ik gedaan? Paard opgezadeld en ik nog eventjes in de buitenbak gereden, ze liep erg ontspannen, dus zat wel goed. Toen daarna op de trailer gezet en zelf nog gaan kijken bij bestgaand.
Zelke is op vreemd terrein echt zo ontspannen en rustig, nu kunnen we gaan oefenen voor de zadelproef! Uiteindelijk, wat we wisten, zijn we toch nog 1-na laatste geworden en met behendigheid 10e ofzo?! Ondanks dat, hebben we een leuke, maar hele vermoeiende dag gehad! Echt stikop waren we, Zelke ook, die stond het laatste stuk in de trailer echt te slapen (konden we zien via camera in de auto).
Nu straks eens bij Zelke kijken hoe het ermee is, en misschien eventjes rondje bos maken ofzo.....
Oh, was dat daarom, ik vond ze ook al zo streng met draven.. Ik vond dat echt bespottelijk, ze moeten gewoon en extra ronde in draf laten zien..
Ik zag je al weer heen en weer lopen, Neem aan dat je de dagen voor de keuring ook al druk bent geweest... Op zo'n keuring vergeet je wel eens dat je de volgende dag ook nog wat wilt kunnen, dus ik dacht, help je even herinneren..
Ach het is ook de laatste he!!
Ik had eigenlijk ook wel meer van Anca verwacht..
Ik zag je al weer heen en weer lopen, Neem aan dat je de dagen voor de keuring ook al druk bent geweest... Op zo'n keuring vergeet je wel eens dat je de volgende dag ook nog wat wilt kunnen, dus ik dacht, help je even herinneren..
Ach het is ook de laatste he!!
Ik had eigenlijk ook wel meer van Anca verwacht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
@Esther. Ik vond het erg lief van je dat je je zo bezorgd om me hebt gemaakt. Ik moet zeggen, dat ik me afgelopen 2 weken al een stuk rustiger heb gehouden. Het voordeel is nu, dat ik die keuringskast heb, en daar zit alles wel zo goed als standaard in, dus daar heb ik geen zorgen over gehad. Ook tijdens de keuring heb ik me rustig gehouden! Alleen zag je me net lopen idd, toen ik Anca over wilde nemen, omdat ik dacht dat leo Zarissa al voor moest brengen. Ik heb mijn best gedaan zo minimaal te lopen en dat is aardig gelukt hoor!!! Ik heb weinig last ervan gehad.