vanaf morgen Vera the Alien :D

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

vanaf morgen Vera the Alien :D

Bericht door Ziggy » vr 10 aug 2007, 18:35

Ik heb daarnet de Pagony eczeemdeken binnen gekregen, inclusief hoofdkap. Vera heeft namelijk de laatste tijd allemaal wondjes op haar gezicht en bij het begin van haar voorpluk is ook een behoorlijke wond gekomen door het schuren.

Woensdagavond die Pagony besteld bij Divoza en daarstraks werd ie door de buurvrouw bij me afgeleverd, was bij haar bezorgt toen ik aan het werk was. Dus morgen maar gaan passen en dan loopt er vanaf morgen dus een Alien bij ons in de wei :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Hedwig

Bericht door Hedwig » vr 10 aug 2007, 19:29

Nou dan maar een alien. Als ze maar geen jeuk heeft :D
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 aug 2007, 19:40

zo denk ik er ook over hoor :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Vera

Bericht door Vera » vr 10 aug 2007, 19:57

ben benieuwd hoe het eruit ziet.
maar beter geen gezicht dan jeuk
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 10 aug 2007, 20:14

Let wel goed op met de hoofdkap. Ik heb die van mij op allerlei manieren vastgemaakt (aan het halster) maar heb al twee keer mijn paard trillend als een rietje aangetroffen omdat hij niets meer kon zien. Kap kostte me 69,95 en was na een dag al kapot, en in totaal heeft hij hem misschien 3 dagen opgehad. Weggegooid geld dus en een zielig paard. Die van mij heeft alleen nog maar gewone maskers om (die gaan gemiddeld 2 weken mee).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 aug 2007, 20:16

Marijke&Rosco schreef:Let wel goed op met de hoofdkap. Ik heb die van mij op allerlei manieren vastgemaakt (aan het halster) maar heb al twee keer mijn paard trillend als een rietje aangetroffen omdat hij niets meer kon zien. Kap kostte me 69,95 en was na een dag al kapot, en in totaal heeft hij hem misschien 3 dagen opgehad. Weggegooid geld dus en een zielig paard. Die van mij heeft alleen nog maar gewone maskers om (die gaan gemiddeld 2 weken mee).
had jij ook de kap van pagony? Of die van boett? Ja ik weet niet of daar veel verschil in zit hoor, maar ik ga morgen de deken incl. kap bij haar aantrekken en dan blijf ik er toch een poosje bij om te kijken of ze er niet paniekerig van gaat worden ofzo. In ieder geval bedankt voor je tip, nou hou ik het zeker nog beter in de gaten

Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 10 aug 2007, 20:22

Ik heb een ivanhoe hoofdkap voor hem gekocht bij de paardendrogist met aan de binnenkant sluitingen om hem op 5 punten (ofzo) vast te maken aan het halster. Of door schuren of door eraan trekken door de andere paarden heeft hij het toch 2 keer gepresteerd om hem over zijn ogen te krijgen. De laatste keer was hij zo in paniek dat hij me recht in mijn buik trapte zo hyper was hij ervan geworden.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 aug 2007, 20:26

jeetje zeg, ja dan is het middel erger dan de kwaal he? Deze hoofdkap wordt aan het halsstuk vastgezet (tenminste zo ziet het eruit, moet het morgen nog even uitvogelen).

Het is deze
Afbeelding

Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 10 aug 2007, 20:30

Die ik heb zit gaas aan de voorkant, niet van die sprietjes zeg maar. Verder ziet hij er wel hetzelfde uit. De enige plek waar ik hem aan de deken vast kon maken was aan de bovenkant van de nek, maar dan moest ik wel zelf ook creabea zijn. Ik hoop voor je dat deze goed werkt en goed blijft zitten. Die van mij presteerd het ook om elke week een keer of 2 zijn deken kapot te hebben....dus is ook wel een beetje een raar geval.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 10 aug 2007, 20:43

ach troost je, Vera haalt ook rare stunts uit hoor, laatst hing de boet half naast naar, mag jij me vertellen hoe ze dat gedaan heeft? :?

Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 10 aug 2007, 21:14

Ik hoop voor je dat het helpt,lijkt me vreselijk als je paard zo'n jeuk heeft.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 11 aug 2007, 05:40

Ziet er altijd zo raar uit inderdaad, maar ja alles voor een jeukvrij paard :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Erika

Bericht door Erika » za 11 aug 2007, 09:21

Ik heb die deken ook plus hoofdkap en heb er nooit problemen mee gehad. Hij blijft goed zitten, je kunt hem wel goed vastmaken. Wat ik een minpuntje vindt is dat hij heel snel verkleurd is. Maar mn paardje doet het er goed onder, nergens last van.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 11 aug 2007, 10:54

Erika schreef:Ik heb die deken ook plus hoofdkap en heb er nooit problemen mee gehad. Hij blijft goed zitten, je kunt hem wel goed vastmaken. Wat ik een minpuntje vindt is dat hij heel snel verkleurd is. Maar mn paardje doet het er goed onder, nergens last van.
nou als verkleuren het enigste is, dan ben ik dik tevreden, zal mij een worst zijn als ie verkleurt :D

janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 11 aug 2007, 19:27

Bij ons hebben de paarden en halster om over de kap heen. En zit het prima. Maar Raya en Pybs gaan wel s avonds naar binnen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 aug 2007, 09:42

janna schreef:Bij ons hebben de paarden en halster om over de kap heen. En zit het prima. Maar Raya en Pybs gaan wel s avonds naar binnen.
Dat heb ik ook gedaan en de hoofdkap en de deken aan het halster vastgemaakt, gisteravond zat het nog prima.

Ben de foto's aan het uploaden, dus die komen zo

Plaats reactie