Maandag wasdag

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Bella
Contacteer:

Maandag wasdag

Bericht door Bella » ma 06 aug 2007, 17:39

Vandaag had ik reeds op de agenda: Wanneperveen.
Vanochtend optijd opgestaan om een beetje voor de grootste warmte te kunnen rijden. Zo gezegd zo gedaan en keurig in een bak zonder zon kunnen rijden, heerlijk.
Daarna de merries in de paddock en Anton nog even lekker los in de bak (om verspreid over de dag alles lekker een paar uur dr uit gehad te hebben). Ondertussen zelf de hogedrukspuit die reeds klaargezet was gepakt en begonnen met dekens schoonspuiten.

Pff...was dat even nodig.
We zeggen hier al tijden: Als het een keer goed weer is, moeten we de dekens schoonspuiten. Maarja...2006 ging voorbij en 2007 brak aan...*oeps*
Maar gister bedacht ik me dat ik het nu écht eens wou aanpakken.

Dus momenteel hangen er keurig op rij alle dekens uit te lekken. De een schoner dan de ander, maar ze zijn weer hardstikke toonbaar en hebben hun oorspronkelijke kleur weer. Klaar voor gebruik van de winter (op enkele nog te maken gaten na).

Maar weet wel 1 ding. Volgend jaar maar naar de wasservice := Wat een werk zeg. Ben denk ik om half 11 ongeveer begonnen en om 4 uur waren we klaar (met ca. 1,5 uur pauze-onderbreking).
Geluk is de vrucht van intens werk
Wanja

Bericht door Wanja » ma 06 aug 2007, 17:44

Haha, ja leuk he zo'n grote schoonmaak :D ! Dat soort klusjes stel ik ook het liefst zo lang mogelijk uit. Ik maak altijd eerst de binnenkant 'haarvrij' en dan de hogedruk erop en daarna in de wasmachine. Dan ben ik ook een hele dag bezig en ik heb slechts 2 paarden, dus niet eens zoveel dekens O:)
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 06 aug 2007, 17:48

Pff je bent daar idd wel even zoet mee. Ik breng ze altijd gewoon weg en laat ze wassen en impregneren te gelijk.
Wodan en ik M1+10
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 06 aug 2007, 18:58

Heerlijk dat soort klusjes!

(maar dan ben ik blij dat ik een vent heb die bij de brandweer werkt en waar ze een inmensgrote wasmachine hebben waar de dekens nog met waterdichte vloeistof worden gespoeld ook) :D
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 06 aug 2007, 19:08

Ben ik ff blij dat k geen dekens gebruik... 1x per jaar gaat mijn uitrijdeken door de wasmachine, meer voor de show dan wat anders, want die ligt er ook echt misschien 5x per jaar op...

Maar ik ken t klusje, op m'n vorige stal deden we t ook altijd...
Ydel

Bericht door Ydel » ma 06 aug 2007, 20:00

Marijke&Rosco schreef:Heerlijk dat soort klusjes!

(maar dan ben ik blij dat ik een vent heb die bij de brandweer werkt en waar ze een inmensgrote wasmachine hebben waar de dekens nog met waterdichte vloeistof worden gespoeld ook) :D
ja, daar ben je maar mee gezegend.... O:)

wel een productief dagje Annabel :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Anna

Bericht door Anna » ma 06 aug 2007, 23:33

Zo jij ben lekker bezig geweest.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 07 aug 2007, 06:24

Marijke&Rosco schreef:Heerlijk dat soort klusjes!

En ik ben gewoon zo blij dat ik mijn dekens zo weinig hoef te gebruiken dat ze pas gewassen hoeven te worden tegen de tijd dat ze aan vervanging toe zijn O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 07:35

ik ben blij dat ik alleen de boett deken heb en dat die van mij in de winter dekenloos zijn, die boett gaat heel makkelijk in de wasmachine :D

Maar Annabel, je hebt waarschijnlijk nou wel een voldaan gevoel, toch? :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 07 aug 2007, 08:14

En volgens de verhalen kwamen er ook nog dekens tevoorschijn die al bezig waren om in de vergetelheid te raken..O:) :+
Maar hier staan de hengsten met deken op stal, dan zitten ze niet zo dik in de vacht op de HK.
En omdat er toch nog wel een tocht staat. (want de stallen zijn niet binnen maar alleen onder een afdak en in een open schuur).
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 07 aug 2007, 08:41

Ziggy schreef:Maar Annabel, je hebt waarschijnlijk nou wel een voldaan gevoel, toch? :D
Zeker weten :D (en als klap op de vuurpijl gisteravond ook maar meteen de 4 hier thuis liggende dekjes gewassen. Is alles weer lekker schoon.)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 09:46

Bella schreef:
Ziggy schreef:Maar Annabel, je hebt waarschijnlijk nou wel een voldaan gevoel, toch? :D
Zeker weten :D (en als klap op de vuurpijl gisteravond ook maar meteen de 4 hier thuis liggende dekjes gewassen. Is alles weer lekker schoon.)
jeetje wat een ijver zeg, nouja jullie kunnen met alles schoon de winter in, toch? :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie