Ook Alex is de pineut

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Marijke_

Ook Alex is de pineut

Bericht door Marijke_ » vr 03 aug 2007, 07:36

Een tijdje geleden heeft Alex voor het eerst een hoofdstel met bit in gehad en toen had ik voor de gein een zadel los op zijn rug neergelegd. Meneer keek niet op of om. Dennis heeft gisteren zijn eerste bosrit met Cratos gemaakt, ik mee op een mountainbike en vriendin van me op een van haar pony's. Toen we terug kwamen had ik zoiets eigenlijk moeten we Alex ook meer eens wat laten doen voor de kost :D .
Dennis bracht Cratos weg en nam Alex mee terug. Eerst even heerlijk staan poedelen en hoefjes uitkrabben en toen het hoofdstelletje erin. Wederom hij ziet het bit komen en het zit al in zijn mond, ik hoop dat dat zo blijft :j. Vervolgens had ik zoiets van zullen we er ook maar een zadel opleggen...zadel erop...Alex geeft weer geen kik, zelfs niet met het vastmaken van de singel. Toen dacht ik kan mij het schelen we doen er ook gewoon een longeerlijn aan (arm dier hihihi). We hadden de bak voor de helft afgezet omdat ik geen zin had om skieend achter een pony aan de bak door te gaan, tja je weet immers niet wat je kan verwachten. Alex stapte dapper met zadel en hoofdstel naar de bak, niet gek doen, geen rug bollen, geen paniek maar gewoon alsof hij het al jaren doet.

In de bak Alex aan de longe, en ik maar denken ja nu gaat het komen maar het kwam niet. Hij stapte braaf zijn rondjes op twee handen. Hij stond af en toe stil maar is echt nog nooit gelongeerd. In draf eigenlijk precies hetzelfde gewoon draven en alleen de eerst vier passen wat onwennig door het zadel. Daarna ook weer alsof hij het al jaren doet. Al met al een kwartiertje met hem bezig geweest, zadel eraf gehaald en hem nog even laten freewheelen. Hij kwam echt bij ons staan, wilde lekker knuffelen, doordat hij een bitje in had was jij lekker daar op aan het knabbelen in plaats van proberen op andere dingen te knabbelen. Ik ben er nog steeds verbaasd over. Hij was echt zo zoet.
Voorlopig ga ik er echt nog niet op zitten, dat wordt op zijn vroegst volgend voorjaar denk ik. Maar zo spelenderwijs een kwartiertje met hem bezig zijn af en toe leek me toch geen slecht plan.

Cratos zijn eerste buitenrit ging ook super trouwens, op een aanvaring met een baron die boos was dat we er reden na, dus we zijn weer helemaal blij met onze paarden. En boze mensen had ik gisteren al eerder gehad (zadelmaker van jessica) dus ik ben het gewend O:)
Laatst gewijzigd door Marijke_ op vr 03 aug 2007, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 03 aug 2007, 07:39

Leuk hoor dat het zo goed ging, en lijkt me zeker geen slecht plan om hem zo zachtjes aan lekker op te gaan pakken.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Abe_

Bericht door Abe_ » vr 03 aug 2007, 07:40

super zeg,zouden ze dat van hun vader hebben dat "makkelijke" Abe gaf ook geen kik.
Vond je hem nu zo "aangekleed"niet gelijk wat volwassener ogen?
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 03 aug 2007, 07:43

Ja dat klopt echt een heel gek gezicht zo dat kleine wurm aangekleed. En als je hem dan door de bak ziet draven denk je: jeetje het is net echt :D
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 03 aug 2007, 07:45

Wat geweldig Marijke. Super leuk dat Alex het zo oppakt (hoop voor je dat hij zo zoet blijft O:) )
En boze mensen kom je overal tegen hoor. Ik had van de week ook weer een aanvaring met een kerel :P Rij gewoon over ze heen met Cratos, die is nu zo lekker rond aan het worden, moet makkelijk kunnen :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 03 aug 2007, 08:14

Het was echt vreselijk grappig. Wij rijden op een breed bospad (ik dus op de fiets). Komt er ineens een heel schraai kereltje aan gescheurd op zijn fiets met een co de boswachter tenue. Die sneed mij bijna af, en gooit zijn fiets voor de pony van Marieke. De man had een woeste blik in zijn ogen :+ en vraagt (nou ja vraagt...was eigenlijk meer gebiedende wijs) wilt u even stoppen. Marieke zegt eh als dat lukt (pony staat niet zo best stil). Zegt vervolgens u mag hier niet rijden met uw paard en de paarden moeten oprotten...ik ben voor de helft eigenaar van dit gebied en tevens beheerder, bent u daar wel van op de hoogte! Eh nee meneer dat waren we niet zeg ik heel onschuldig (altijd doen of je analfabeet bent in zo'n situatie) ze woont hier nog niet zo lang en we zijn nog niet zo van dat soort dingen op de hoogte. Waarop hij tegen mij zegt maar u woont hier! Ik zeg liefjes terug nee meneer ik woon in Barneveld. Maar we zullen het pad gaan verlaten en via de openbare weg huiswaarts gaan. Mijn excuses meneer. De man werd al wat rustiger, maar helaas Dennis deed nog een duit in het zakje. En wie bent u dan wel niet? En tot waar reikt dat gebied van u? Op een behoorlijk confronterend toontje. Nou toen werd die man dus witheet van woede. Ik weer probeerde weer wat te sussen, maar die man wilde zijn papieren al gaan halen en deed ook nog even de mededeling dat hij ook kon gaan bekeuren als Dennis dat soms graag wilde...De ogen van die man rolden bijna uit zijn oogkassen hij was echt woest! Dennis en Marieke zijn ondertussen verder gereden en ik heb nog even tegen die man gezegd dat het niet onze bedoeling hem tegen de borst te stuiten, en dat we het niet meer zouden doen. Nogmaals excuses en ik heb hem een fijne avond gewenst....later hoorden we dus van de buurman dat dit de baron of zijn zoon geweest moet zijn hihihi. Helaas hebben zij een gebied van een km2 dus Marieke zal weinig in het bos kunnen rijden daar _-:(
Laatst gewijzigd door Marijke_ op vr 03 aug 2007, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 03 aug 2007, 08:26

Nou gezellig. Kleine kereltjes hebben vaak een grote bek. Zeker als ze ook dat soort functies bekleden haha. Ik moet zeggen dat ik in mijn leven onderweg met het paard alleen nog maar ruzie heb gehad met kleine kereltjes en 1x met breezahsletjes (die later door meneer-plicie werden opgepakt O:)) Zit gewoon een kort lontje aan :P
Balen voor Marieke dat ze dan bijna nergens kan rijden of ze moet het op een akkoordje gooien met meneer de beheerder :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 03 aug 2007, 08:51

Toen ik dat Baron hoorde moets ik op de een of andere manier ook meteen aan Bassie en Adriaan denken, die baron met zijn B1 en B2...Dit was dan een duidelijk geval van een B2
Gonzo
Contacteer:

Bericht door Gonzo » vr 03 aug 2007, 10:22

Super joh dat Cratos zich netjes gedroeg, als hij weer thuis staat gaan we een keer met zijn drietjes rijden (moeten jullie wel een oudewijven ritje rijden hihi)

Enuh super trots op Alex dat hij zo dapper was hoor :D Het is inderdaad misschien wel goed voor hem hem af en toe wat dingetjes te laten doen, er op zitten zou ik inderdaad ook nog niet doen, of een vlieggewichtje van 14 jaar of zo :D

En die man pfffft dat je zo kalm kon blijven ik zulke gevallen begin ik altijd meteen uit te vallen heb dan een heel kort lontje }-) als iemand gewoon normaal doet dan natuurlijk niet O:)
trotse eigenaar van een Noriker ruin genaamd Gonzo
Charret

Bericht door Charret » vr 03 aug 2007, 10:26

Marijke&Rosco schreef:Ja dat klopt echt een heel gek gezicht zo dat kleine wurm aangekleed.
Dat vond ik ook toen ik Alies zo met een los zadel op de rug zag.
Binnenkort ook maar eens gaan longeren. Zal ze misschien ook wel leuk vinden..Haha.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ulljon

Bericht door ulljon » vr 03 aug 2007, 10:29

Oh super zeg marijke, blij voor je dat hij zo heerlijk braaf is
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Daphne

Bericht door Daphne » vr 03 aug 2007, 10:51

Fijn dat Alex zo braaf is! Ik blijf het echt onvoorstelbaar vinden. Alle jonge fjorden waar ik bij heb geholpen met inrijden reageren zó rustig! Terwijl je op bokt vaak genoeg van die stuiterende kwpn'ers ziet en ze dan alleen nog maar een zadeltje op krijgen 8)7 Achja, fjorden rulen gewoon :D

En wat een verhaal zeg, ik zie nu ook echt zo'n kruising tussen de Baron van Bassie en Adriaan voor me ("drommels drommels en nog eens drommels! Frikandel gehaktbal! *ondertussen een witte plastice telefoon kapot draaiend*") en Ko de Boswachter, haha :))
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 03 aug 2007, 19:36

Wat leuk dat Alex zo braaf was.
Nu nog een beetje groeien en je hebt er een wereld fjord bij om te rijden :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
douwina

Bericht door douwina » vr 03 aug 2007, 20:01

Geweldig dat Alexje het zo super doet!!

Nu willen we natuurlijk wel een fotootje van Lexie in z'n volwassen outfit +:+
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 03 aug 2007, 21:11

douwina schreef:Geweldig dat Alexje het zo super doet!!

Nu willen we natuurlijk wel een fotootje van Lexie in z'n volwassen outfit +:+
Hihi wat leuk dat je Lexie zegt wij zeggen eigenlijk altijd Aaltje of Ali tegen hem. Heb wel zitten denken om hem maar Lex te gaan noemen omdat ik dat een leukere naam vind dat Aaaaaalex. Maar uiteindelijk is het gewoon meestal Aaltje. :D
Ydel

Bericht door Ydel » za 04 aug 2007, 07:52

ahh wat leuk dat ali chemilcali zo lief was :L

komt helemaal goed met die donder :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 04 aug 2007, 09:39

wat goed zeg dat ie het zo makkelijk oppakt, zo heb ik laatst het zadel van Vera even op Exel gelegt, die verblikte of verbloosde ook niet. Hij was zo lief om het zadel voor mij te dragen naar het begin van de wei :D

En wat goed dat je rustig bent gebleven met die man zeg, ik zou behoorlijk geïrriteerd raken :+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie