Zondag een week geleden moest ik gewoon werken, kwam thuis kreeg een sms dat cobana (veulen van passoa) in het draad terecht was gekomen en al wel ingebonden was door een arts maar nu met spoed naar de kliniek moest. Ik direct in andere kleren gesprongen en op weg naar de vrachtwagen want die staat niet op stal.
Veulen en merrie naar de kliniek gebracht en daar zou die geholpen worden aan zijn open been. Alles was doormidden enkel de pees was nog heel. Helaas is bij de kleine cobana de pees enkele dagen later alsnog doorgescheurd en hebben ze haar vredig in laten slapen.
De merrie is donderdag naar huis gehaald, maar die stond echt op knappen. Eerst zelf gemolken maar we zagen een uier ontsteking al aankomen. Cobana was een goeie 2 maand oud.
We hebben passoa opgegeven als pleegmoeder en sinds dinsdag hebben wij een nieuw veulen van indoctro ernaast lopen.
Heel zielig verhaal, die moeder was overleden bij de geboorte zei was al oud en kon eigenlijk geen veulen meer baren dan vraag je naar mijn weten om problemen.
De eigenaresse van The Sweetestthing is dinsdagnacht, woensdagnacht er meerdere malen heen gereden om het veulen te laten drinken en te laten wennen aan de merrie.
Ik ben vanavond wezen kijken en het zag er echt schattig uit. Pleeg moeder en pleeg zoon lijken totaal not op elkaar maar ik kreeg kriebels.
Ik sluit mijn verhaal af met de zin: Klein verschil tussen leven en dood.
Lieve cobana, het was veel te vroeg! Maar R.I.P kleine meid