Anka @ buitenrijden en hindernisbalken

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Anka @ buitenrijden en hindernisbalken

Bericht door Annemarie » za 16 jun 2007, 18:54

Jaja, mijn jongedame heeft deze week een hoop nieuwe indrukken op gedaan. Die kan ze komende week rustig verwerken, want ik ga een weekje met vakantie hihi.

Vorig weekend op zondag zoals gezegd half uurtje alleen in de buitenbak gereden. Afgezien van veel gebler deed ze het enorm braaf *o/* .

En toen woensdag voor het eerst een buitenritje. Ritje met 2 andere paarden en ik als 3e erachter aan. Verkeer vindt ze nog wel apart, maar ze is nergens enorm van geschrokken (in de zin van op zij springen weg sjezen oid). We hebben een klein half uurtje een stap-ritje gedaan. Me was erg trots :L .

En vandaag was het thema springen. In de les waren nog 2 onervaren paarden en verder nog 3 ervaren paarden. Beetje losgereden en toen balkjes stappen. Alle onervaren paarden moesten eerst bij het hoofdstel gepakt worden, want ja, een rij balken is raar 8)7 , heel raar. Toen het een beetje ging groepjes van 2 gemaakt en ervaren paard voorop en onervaren paard erachter aan. Ging als een trein en op een gegeven moment kon iedereen apart aanrijden en dat ging goed! Als afsluiter een piepklein kruisje waar je over kan draven. Anka leek er zo waar al lol in te krijgen. Ik was al weer erg trots :j . Dit was een eerste kennismaking met balken, echt springen doen we nog niet, daarvoor vind ik haar nog wel jong, maar het idee is zeg maar gemaakt. :D
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ydel

Bericht door Ydel » za 16 jun 2007, 19:06

super anka!!! *o/*
komt helemaal goed met jullie Annemarie, en nu nog even vragen een keer of iemand foto's wil maken van jullie 2 saampjes...
ben erg benieuwd!! :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 16 jun 2007, 19:20

Ydel schreef:super anka!!! *o/*
komt helemaal goed met jullie Annemarie, en nu nog even vragen een keer of iemand foto's wil maken van jullie 2 saampjes...
ben erg benieuwd!! :j
Ja, foto's van mezelf lijkt me wel weer es leuk. Ik heb alleen een chronisch gebrek een fotografen *zucht*.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » za 16 jun 2007, 20:25

Oh ik ben ook benieuwd naar jullie combi!
Leuk dat ze alles zo netjes en lief oppakt.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 17 jun 2007, 08:44

Wat goed dat ze alles zo super oppakt :j Daar mag je zeker trots op zijn.
Esther

Bericht door Esther » zo 17 jun 2007, 08:52

Wat fijn dat het zo goed gaat!! Weer goede berichten..
Misschien kan ik wel een keer langskomen om wat foto's te maken..
Ik wil heel graag een keertje meeten en Nisko en Anka zien..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 17 jun 2007, 11:35

Esther schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat!! Weer goede berichten..
Misschien kan ik wel een keer langskomen om wat foto's te maken..
Ik wil heel graag een keertje meeten en Nisko en Anka zien..
Goed plan Esther, lijkt me gezellig. Moeten we maar gauw eens afspreken! :j
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 17 jun 2007, 16:18

Leuk hoor dat ze het allemaal zo super oppakt, je gaat als een speer als ik dat zo lees. Helaas is die van mij nog steeds onwijs aan het wisselen met zijn tanden en heeft ie zowel boven als onder een dubbele rij tanden, dus heeft ie nog steeds lekker de vrijheid, hoop dat ik het ook snel weer kan oppakken.
Succes verder.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 23 jun 2007, 17:59

Thessa Keizer schreef:Leuk hoor dat ze het allemaal zo super oppakt, je gaat als een speer als ik dat zo lees. Helaas is die van mij nog steeds onwijs aan het wisselen met zijn tanden en heeft ie zowel boven als onder een dubbele rij tanden, dus heeft ie nog steeds lekker de vrijheid, hoop dat ik het ook snel weer kan oppakken.
Succes verder.

Anka pakt alles erg makkelijk op, vandaar dat ik ook probeer veel verschillende dingen te doen, maar alles met mate. Omdat jij wel eens eerder gezegd had dat Aike zo gevoelig is met wisselen, check ik Anka ook om de zo veel tijd, maar kan niet veel bijzonders zien. Ze was ook net naar de tandarts geweest toen ze kwam. Die heeft wolfstanden (best grote) eruit gehaald en verder was er niet veel te zien. Hoe zie je eigenlijk of de voortanden al gewisseld zijn?

Anka heeft nu net ivm mijn vakantie een weekje vrij gehad en morgen gaan we eens even weer wat doen. Over 3 weekjes heeft ze al weer even vrij omdat Nisko en ik in Dwingeloo de Vierdaagse rijden. Is ook wel lekker voor Anka, ze is nog jong zat :j .
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 24 jun 2007, 16:16

Annemarie schreef:
Thessa Keizer schreef:Leuk hoor dat ze het allemaal zo super oppakt, je gaat als een speer als ik dat zo lees. Helaas is die van mij nog steeds onwijs aan het wisselen met zijn tanden en heeft ie zowel boven als onder een dubbele rij tanden, dus heeft ie nog steeds lekker de vrijheid, hoop dat ik het ook snel weer kan oppakken.
Succes verder.

Anka pakt alles erg makkelijk op, vandaar dat ik ook probeer veel verschillende dingen te doen, maar alles met mate. Omdat jij wel eens eerder gezegd had dat Aike zo gevoelig is met wisselen, check ik Anka ook om de zo veel tijd, maar kan niet veel bijzonders zien. Ze was ook net naar de tandarts geweest toen ze kwam. Die heeft wolfstanden (best grote) eruit gehaald en verder was er niet veel te zien. Hoe zie je eigenlijk of de voortanden al gewisseld zijn?

Anka heeft nu net ivm mijn vakantie een weekje vrij gehad en morgen gaan we eens even weer wat doen. Over 3 weekjes heeft ze al weer even vrij omdat Nisko en ik in Dwingeloo de Vierdaagse rijden. Is ook wel lekker voor Anka, ze is nog jong zat :j .
Ik heb geen idee hoe je kunt zien of ze al gewisseld hebben maar die van mij had zowel boven als onder een dubbele rij tanden, dus dat was duidelijk zat :P Maar hij heeft er nu niet zoveel last meer van, ben hem van de week ook weer een keer gaan rijden en ging eigenlijk super goed, hij pakte het weer makkelijk op. Helaas heeft ie nog steeds een dubbele bovenrij, maar ja ja onder niet meer!!!! Dus nog even rustig aan, maar ik merk duidelijk dat ie er nu minder last van heeft.

Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 25 jun 2007, 08:02

Nou, ik heb even in een boekje opgezocht hoe het zit en gister ook even in Anka's bekkie gekeken. Ze heeft tot nu toe alleen de middelste 2 snijtanden boven en onder gewisseld. Dat zijn wat grotere gelere tanden volgens het boekje (klopte precies). En volgens het boekje gaan ze met ongeveer 3,5 jaar de 2 snijtanden ernaast wisselen. Ben heel benieuwd en ga van tijd tot tijd eens spieken. Anka is van maart 2004, dus het moment van tanden wisselen nadert weer. En idd, een dubbele rij tanden is niet te missen nee :P .

Hoe is Aike met rijden, ook braaf? Anka tot nu toe wel, maar ze is niet echt heeel fanatiek O:) .
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 25 jun 2007, 08:24

zo wat super joh, de dame is erg leergierig he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 25 jun 2007, 18:16

Annemarie schreef:Nou, ik heb even in een boekje opgezocht hoe het zit en gister ook even in Anka's bekkie gekeken. Ze heeft tot nu toe alleen de middelste 2 snijtanden boven en onder gewisseld. Dat zijn wat grotere gelere tanden volgens het boekje (klopte precies). En volgens het boekje gaan ze met ongeveer 3,5 jaar de 2 snijtanden ernaast wisselen. Ben heel benieuwd en ga van tijd tot tijd eens spieken. Anka is van maart 2004, dus het moment van tanden wisselen nadert weer. En idd, een dubbele rij tanden is niet te missen nee :P .

Hoe is Aike met rijden, ook braaf? Anka tot nu toe wel, maar ze is niet echt heeel fanatiek O:) .
Ja Aike is eigenlijk super braaf, heb 1x een lancering van hem gehad maar verder eigenlijk niets. Hij is wel op en top fjord, lekker eigenwijs en drammerig, hij probeert echt zijn zin door te drijven :D En ik merk dat ik nog veelste lief voor hem ben, moet denk ik wat strenger worden. Hoop dat ie nou snel zijn laatste tanden er ook uit gooit want dan gaan we lekker aan de slag. Maar ik verwacht eigenlijk weinig problemen. Enne ook Aike is niet de fanatiekste hoor! Je moet hem flink aansporen.

Ennnnnn, Joost!!
Plaats reactie