Oooh ik was het helemaal zat!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Evy
Contacteer:

Oooh ik was het helemaal zat!!

Bericht door Evy » do 14 jun 2007, 15:06

Wat Willem betreft dan!

Ik snap gewoon niet dat een paard zich zóóóóó druk kan maken om alles!
Ze zeggen wel dat tuigers hoog in het bloed staan, maar jeetje...ik word er helemaal gek van.

Het gaat al een paar maanden zo, misschien komt het wel omdat ik hem maar 1 of 2 keer in de week rijd, misschien moet ik hem wel vaker rijden..

Maar zoals vandaag:
Tijdens het poetsen en opzadelen is het al één brok spanning.
Oorzaak: De plastic hooibalen achter hem, die wapperen in de wind :+

Oké, opgezadeld en naar de bak. Toen ik eenmaal zat, was het nog steeds één brok spanning. En ja hoor, we gaan stappen en toen was er volgens Willem iets heel ergs aan de hand: Het ene kratje stond anders dan de vorige keren!!!!!! :o
Dus elke keer als we daar langs moesten dan sprong hij in één keer weg, welke kant maakte niet uit. Op de linkerhand ging het vervolgens wel goed, maar als ik van hand ging veranderen dan begon het gedonder opnieuw. Openend vond ik het gewoon eng worden en dan heb ik niet snel!
Ik moest hem echt opsluiten anders ging hij er gegarandeerd vandoor.

Uiteindelijk in draf gezet, maar elke keer als we erlangs kwamen was ie zoooo gespannen. En dan draaft hij, en dan schopt hij zelf wat zand naar voren. Dat maakte geluid en ja hoor....hij springt weer opzij en is weer helemaal over de zeik.

Ook als er opeens iemand staat te kijken ofzo, dan ziet hij dat ook in één keer en dan neemt ie weer een spurt! Pffff, ik word er zo moe van!

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Ging dat later nog over?
Ik hoop het, want als het zo door gaat heb ik er geen zin meer in... :n
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Amber_

Bericht door Amber_ » do 14 jun 2007, 15:17

Missy, die van Ginny hier, is ook altijd supernerveus. Haha dribbelkont is het wel.
In het ras :+?

Is het geen idee om eerst alle energie eruit te longeren voorlopig ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 14 jun 2007, 16:07

Jeetje Eef dat is echt niet leuk meer :n
Nic had dat soms ook heel erg, maar niet dat ik er bang van werd ofzo. Nu is Willem ook wel erg groot, kan me voorstellen dat het niet fijn zit dan!
Succes ermee!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 14 jun 2007, 16:20

O:) ik heb dr een in fjordformaat *ruilen?*...om soms het bloed onder je nagels vandaan te halen.

Maar durf ook echt niet zonder zadel dus op Sas te stappen en in de bak te gaan rijden. Merk wel dat ik zelf ook teveel me ga concentreren op 'enge' dingen na verloop van tijd, maar ze blijft altijd opletten op álles.
En een aantal dingen blijven gewoon altijd eng: Klepperende vrachtwagens, knersende motoren, wapperende rood-witlinten, hysterisch piepende/krijsende vogels/kippen/gevleugelden/kinderen.

Oja en bulten zand die normaliter er niet zijn, zijn dusdanig eng dat je plat tegen de grond moet gaan liggen of ze krijgt er knikkende knieen van |o

Maar de onbekende geit van de buren is dan weer geen probleem.

Tot nu toe houd ik het maar zo: Zelf de rust houden, doen alsof je neus bloed en doorrijden en zo kalm als mogelijk streng toespreken.
Maar helemaal totaal ophouden? Zie het de eerstkomende tijd nog niet gebeuren. Sterkte in ieder geval Eef!
Geluk is de vrucht van intens werk
karleylover

Bericht door karleylover » do 14 jun 2007, 18:02

Tjelle kan soms ook zoooooo irritant zijn in de bak. Er staat bij de ingang allemaal zooi.. een kruiwagen voor de poep.. springspullen enz. Ik sta al langer dan een jaar op deze stal en hij vind het nog steeds vreselijk leuk om af en toe die hoek weer heel erg eng te vinden. Al rijd ik een uur lang langs die hoek hij blijft het eng vinden :@ en de volgende dag is er niks aan de hand. Jij hebt waarschijnlijk dat het bij Willem elke keer is dat je gaat rijden? Daar zou ik ook schijtziek van worden.. wordt het al bij 1 dagje van tjelle haha!
Tjelle heeft het nu wel bijna elke dag als ik een buitenrit ga maken. Alles is nu zo volgegroeid.. Hij vind alles eng! En het is echt aanstellerij want hij rijd er al heel vaak.
Ik weet hoe irritant het is als een paard dingen ineens "eng" vind. Dus begrijp dat je er gek van wordt!
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Sirius&Es

Bericht door Sirius&Es » vr 15 jun 2007, 05:09

Dat is niet leuk nee! Ik vroeg altijd zo veel mogelijk aandacht van het paard, veel afwisseling.
Er is ook een tijdje geweest dat ik hem eerst aan de longe gooide, en dan nog eens juist op het stuk dat hij zo eng vond. Wel de lijn over z'n hoofd zodat je wat in hebt te brengen. En als hij dan wil rennen, laten rennen maar wel op die volte
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 15 jun 2007, 05:46

denk dat iedereen wel zo'n periode heeft gehad wij zijn er (even afkloppen) niet al te belabberd vanaf gekomen, wens jullie veel sterkte en doorzettingsvermogen!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 15 jun 2007, 15:09

Hmm...misschien moet ik hem idd toch eens vaker gaan rijden.

Vandaag ging ik weer op hem rijden, en het was echt een dag & nacht verschil vergeleken met gisteren :j
Even kijken of hij morgen nog steeds zo braaf is!

Vera

Bericht door Vera » vr 15 jun 2007, 17:48

ik herken er heel erg Lando in, die is inmiddels 6, maar dat is nog steeds niet over......
Die stelt zich ook altijd aan als er iets anders staat dan anders. Als je hem echt bezig houd gaat het wel iets beter, maar ik word er wel eens heel erg moe van.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » vr 15 jun 2007, 18:45

VLekkie was eerst ook zo erg. Maar dat was eigenlijk alleen op ander terijn. Bijv. met wedstrijden. Heel irritant ze wilde niet eens stilstaan en de gehele proef in galop gereden..Gelukkig is daar nu maar weinig van over gebleven en is dat alleen nog zo als er een ander "bekent" paard niet in zicht is anders gaat het prima..

Vlekkie heeft wel vaak in de bak dat ze in eens op zij springt omdat ze maar half denkt dat dat zandje in de bak er misschien gisteren niet lag of in ieder geval op een andere plek.. Of dat er een verdwaalde mier in de bak zijn moeder aan het roepen is ofzo (denkt Vlekkie)

Dat is ook zo irritant en als ik dan boos wordt dan is het natuurlijk steeds enger en durft ze helemaal niet meer langs dat ene zandje of houdje of weet ik wat er dan op de grond ligt.. :O O:)
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
Charret

Bericht door Charret » vr 15 jun 2007, 19:42

Vjesta heeft het dus aan Willem doorgegeven? ;)

Ik herken het wel. Fases. Heel vervelend en altijd ongelegen. Denk trouwens niet dat je daarom perse meer hoeft te rijden.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 16 jun 2007, 05:39

ow die herken ik.
Ik heb een kwpner gereden die voor alles op de loop ging (lees springen en in volle gallop ervandoor)
hij was nog jong en ik negeerde het gewoon, ik kon na een tijdje (nou ja ongeveer een jaar) gewoon rijden maar zodra een ander erop ging rijden was het weer mis.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » za 16 jun 2007, 15:18

Charret schreef:Ik herken het wel. Fases. Heel vervelend en altijd ongelegen. Denk trouwens niet dat je daarom perse meer hoeft te rijden.
Nou...ik heb nu 3 dagen achter elkaar erop gezeten, en ik moet zeggen dat het echt stuk beter gaat.
Kijk, dat schrikkerige dat krijg ik er nooit helemaal uit denk ik, maar hij heeft nu niet meer van die rare sprongen gemaakt gelukkig :)

sultan

Bericht door sultan » za 16 jun 2007, 18:07

Oh, dat geklier ken ik.Vooral toen Sultan in het voorjaar de wei op ging.Te veel suikers of eiwitten, weet ik veel. Echt een pony met ADHD of zo.Ik was het toen zo zat, ik heb hem dus te koop gezet. Maarre hij is nog niet verkocht enne .....de laatste weken is hij ineens weer het braafste paard van de wereld. Knuffel gehalte enorm en heel gewillig. Ja, ja.... maar ik houd hem in de gaten.
Plaats reactie