Gisteren dacht ik echt.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Gisteren dacht ik echt.....

Bericht door Annemarie » do 07 jun 2007, 05:32

..... wat heb ik een dom paard }-o .

Wat was nu het geval. Zoals bij stel je vraag had ik wat problemen met het uitzoeken van het voedselrantsoen voor Nisko op de wei. Vorige week heb ik haar elke dag een halve kilo brok en een flinke bult hooi gegeven. Afgelopen weekend kon je de verbetering in figuur gaan zien.
Overlegd met weidegenoten en de paarden krijgen nu iedere dag wat gras bij. Paardjes maandag hooi in de wei gegeven en dinsdag hadden ze net gras, dus geen extra hooi gedaan.
Maar gister kwam ik en stond ze er weer met enorm ingevallen flanken :o . Terwijl de andere 3 paarden er dus nog steeds goed uit zien :? . Ik heb wat hooi gevoerd, buitenrit gemaakt (zeeeer zalig en geslaagd) vervolgens brok gegeven en nog wat hooi.

En toen kwam het, ik heb nog wat extra hooi in de wei gevoerd. En wat doet die van mij? Gaat korte grasspreitjes lopen eten terwijl de rest het hooi op eet _-:( . Ik was nu eindelijk met mijn weidegenoten overeen gekomen dat ik hooi in de wei kan voeren, maar als ik zo'n dom paard heb helpt dat niet :( . Kan ook zijn dat ze geen zin meer had omdat ze al wat gehad had. Probeer het vandaag nog een keer en ga dan ondertussen de wei wel mestvrij maken, kan ik zien wat ze doen. Het was niet zo dat ze niet mocht eten hoor, er waren 2* zo veel bultjes hooi als er paarden zijn, maar ze vertikte het gewoon *zucht*.
Laatst gewijzigd door Annemarie op do 07 jun 2007, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 07 jun 2007, 05:38

De mijne kiezen ook echt gras voor hooi hoor. Geheel normaal dus O:) :P
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 07 jun 2007, 07:42

DeeDee schreef:De mijne kiezen ook echt gras voor hooi hoor. Geheel normaal dus O:) :P
Hihi, eeh nee, helemaal abnormaal was het niet. Nisko is zoals het een Fjord betaamt een echt schrokop. Nog tips zodat ze ook hooi eet? IK wil zo graag dat ze ook in shape blijft :P .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ydel

Bericht door Ydel » do 07 jun 2007, 07:45

mmmh misschien stukjes appel of iets erin gooien?
als ze er dan toch al staan, heb je kans dat ze het wel opeten... :P
ydel is meer van het makkelijke, en hooi ligt er al }-o
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 07 jun 2007, 09:07

Ydel schreef:mmmh misschien stukjes appel of iets erin gooien?
als ze er dan toch al staan, heb je kans dat ze het wel opeten... :P
ydel is meer van het makkelijke, en hooi ligt er al }-o
Ik had verwacht dat Nisko ook wel the easy way zou gaan. Naast altijd belust op eten dacht ik dat de typering waarom moeilijk (grazen) als het ook makkelijk kan (hooi eten) voor Nisko ook wel op zou gaan. Wrong thought dus 8)7 .
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 07 jun 2007, 12:05

:= wil je weten hoe die jaarlingen hier zo magertjes kwamen O:)
Misschien wat lucerne door het hooi heen gooien? Dat lussen ze vaak wel graag. Alleen hopen dat mevrouw het niet teveel gedoe vind om het er tussen vandaan te 'peuteren' en dan alsnog dr heil naar het gras zoekt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 07 jun 2007, 12:32

Bella schreef::= wil je weten hoe die jaarlingen hier zo magertjes kwamen O:)
Ik heb wel zo'n vermoeden nu ..... 8)7 . Nadat ik dit gister zag, dacht ik ik probeer het nog ff en anders maar een pak lucerne proberen O:) .
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 07 jun 2007, 18:23

of je zeg haar even apart met hooi, terwijl jij in de wei bezig bent? Ik weet niet of dat een optie is?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie