Eindelijk weer op de wei!
Eindelijk weer op de wei!
Bij aankomst op stal gisterenmiddag stond ons een 'grote' verassing te wachten. De paarden stonden weer lekker in de wei! Nu stonden ze de hele winter al verdeeld over drie koppels buiten, maar nu weer op een weiland waar ook echt gras groeit, joepie! Binnen de korste keren heb ik twee propjes staan ben ik bang. Vina en Arin staan met een haflinger merrie en een kwpn merrie samen, maar ze wijken niet van elkaars zijde. Zo lief om ze samen te zien grazen.
En de twee meries met veulens, een enorme friese merrie en een mini shetlander, staan ook lekker samen met de babies, echt een heerlijk gezicht! Gisteren was het eerste middagje wennen, van 12 tot 4. Ravina en Arin zijn ook meteen terug gezet in het voer, en het hooi is van de voer lijst af geschrapt. Tot aan 1 mei mogen ze zo, verdeeld over ongeveer 8 koppels op kleine landjes grazen, en dan mogen ze lekker dag en nacht buiten blijven. Dus het 'poepschep seizoen' is weer begonnen. 
Heerlijk ja de paardjes weer op de wei. Wij hebben ze nu op een kale wei lopen en de andere 2 laten we nog even groeien. Ik kan er echt van genieten als ik naar die tevreden paardjes kijk. Wel lief ook dat ze zo op elkaar gesteld zijn.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
zo echt wel, alleen nou dat gras nog groeien, heb vanmiddag maar een paar balen hooi gekocht om ze bij te voeren en nu Exel netjes achter de draad blijft, kan mooi het achterste stuk gaan groeien
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd
Ik moet nu veel meer lopen om uit te mesten...nu moet ik het hele land doorlopenSabbel schreef:Het is idd echt genieten om ze zo tevreden te zien, heerlijk.En het scheelt natuurlijk flink wat uitmest werk elke dag als ze strak 24/7 buiten zijn.
Morgan!! 
Dat moet ik het hele jaar doorMarijke&Rosco schreef:Ik moet nu veel meer lopen om uit te mesten...nu moet ik het hele land doorlopenSabbel schreef:Het is idd echt genieten om ze zo tevreden te zien, heerlijk.En het scheelt natuurlijk flink wat uitmest werk elke dag als ze strak 24/7 buiten zijn.
.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd
Heerlijk he van die tevreden paarden. Hier staan ze ook al een paar weken op het gras, maar kan het echt merken qua humeur. Eerder moest ze echt elk groenig ogende sprietje meepikken en nu loopt ze weer gewoon lekker mee zonder enige aandrang tot het groene.
Alleen beetje jammer dat ze er van die vlaaien van gaat schijten
!
Alleen beetje jammer dat ze er van die vlaaien van gaat schijten
Geluk is de vrucht van intens werk