Top vakantie

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wodan
Moderator

Top vakantie

Bericht door Wodan » ma 19 mar 2007, 19:32

Na 4 dagen in Hoenderloo vertoeft te hebben op de Veluwe Ranch/ Krimhoeve zijn we weer thuis. Hier een verslagje van onze dagen.

Vrijdagochtend vertrokken uit Alkmaar en aan het begin van de middag kwamen we in hoenderloo aan. We werden hartelijk ontvangen en de boxen voor de paarden waren allemaal super opgestrooid. De benen verdwenen helemaal in de hoeveelheid stro. Nadat wij wat hadden gegeten de paarden bijgekomen waren van de reis zijn we twee uur op stap geweest. De paarden waren allemaal knettergek, maar gelukkig is alles goed gegaan. 'savonds zijn we heerlijk uiteten geweest in het bekende pannenkoeken restaurant. Om 21 uur waren we allemaal op en zijn we ons bedje op gaan zoeken.
Zaterdagochtend om half 9 zaten we aan het ontbijt en na het ontbijt de paarden gepakt en hebben we een rit gemaakt van 4 uur door het bos, over de heide en de zandvlakte. Wood was gepakt met zadeltassen waar ons eten en drinken in zat. Het was voor het eerst dat hij dat op had, maar hij maakte er niks om. De paarden waren zaterdag een stuk rustiger en we konden nu allemaal genieten van de natuur.
Na het rijden de paarden een paar uur op het land gezet en vanuit de kantine zaten we ze heerlijk te bekijken. Wij met warme chocomel en hun waren aan het genieten van verse grasjes. Aan het eind van de middag paarden naar stal en zijn we ons klaar gaan maken voor een nieuwe avond uiteten. Dit eten was echt super goed.
Zondagochtend hadden we alweer vers gebakken brood als ontbijt en dat ruikt wel erg lekker als je trek hebt. De rit van zondag is korter van gepland geworden ivm het weer(2.5 ipv 3.5 uur), maar we hebben een hoop moois gezien. Ik zag in een open stuk vier herten voorbij rennen en riep de anderen. Toen die kwamen staken nog 5 anderen het open stuk over. Echt die hoofden van de paarden waren echt geweldig om te zien. We waren nog vol van de herten die we gezien hadden of dezelfde groep stak 10 meter voor ons het pad over het bos weer in. We konden ons geluk niet op. Eindelijk eens echt wild gezien. Op het laatste stukje van het bos gingen wij een lekker drafje doen toen ik de anderen zag wijzen. Ik zag niks, maar de anderen hadden een hertje gezien die aan de andere kant van de bomen met ons meerende :D
Vanmorgen een laatste rit gemaakt in het gebied en helaas hadden we deze keer geen herten gezien, maar wel eekhoorntjes. Na een geslaagde laatste rit de paarden op de trailer gezet, onze spullen in de auto en op naar Alkmaar. Als bedankje voor ons verblijf kregen we nog een mok van de krimhoeve, echt helemaal leuk en ik krijg met veel plezier terug op deze vakantie.
Wodan en ik M1+10
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 19 mar 2007, 19:57

Klinkt idd als een heerlijke vakantie!
Charret

Bericht door Charret » ma 19 mar 2007, 20:53

Klinkt erg goed!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anna

Bericht door Anna » ma 19 mar 2007, 23:46

Zo dat klinkt super zeg met wie was je op vakantie? :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 20 mar 2007, 06:53

Anna schreef:Zo dat klinkt super zeg met wie was je op vakantie? :D
Ik was met drie vriendinnen van me. Hun hebben 2 ijslanders en 1 een haflinger. Het waren echt twee kampen de ijslanders en Wodan en de haflinger ze konden opeens niet meer zonder elkaar.
Wodan en ik M1+10
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 20 mar 2007, 07:43

Klinkt helemaal geweldig! Mooi is dat he, als je wild tegenkomt. Daarom vind ik het bij ons in het bos ook zo fantatisch. Wij kwamen tijdens een rit een keer 7 edelherten tegen...prachtig!! Vooral als je 's avonds gaat vlak voor de schemering dan kom je hier heel veel wild tegen. Zwijnen zien we ook regelmatig (eigenlijk te vaak naar mijn zin :D ).
Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 20 mar 2007, 07:49

super zeg, eigen land is best mooi en al helemaal zoals jij het omschrijft!
vast voor herhaling vatbaar
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 20 mar 2007, 11:10

Wauw klinkt echt geweldig. Was dit de eerste keer of was je al bekent daar?
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 20 mar 2007, 12:08

KLinkt als een geweldige weekendje weg!
Met hoeveel waren jullie gegaan?

Gaaf he hertjes in het bos :j
Ik kom ze een enkele keer wel eens tegen, maar soms vallen ze niet eens op omdat ze stokstijf stilstaan....
Leentje

Bericht door Leentje » di 20 mar 2007, 12:20

oh,dat klinkt heerlijk ontspannend!
toch ook maar eens een keer plannen,met een groep meiden,gezellig!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 20 mar 2007, 18:29

senna schreef:Wauw klinkt echt geweldig. Was dit de eerste keer of was je al bekent daar?
Nee ik had daar nog nooit gereden, maar met een kaart bij de hand waarop verschillende routes staan kom je er wel.
Wodan en ik M1+10
MurielleM

Bericht door MurielleM » wo 21 mar 2007, 04:09

Klinkt super!
Het is echt super om daar te rijden. Je kan gewoon dagen lang rijden zonder ook maar een beetje hetzelfde te zien :)
Plaats reactie