Vrijdagochtend vertrokken uit Alkmaar en aan het begin van de middag kwamen we in hoenderloo aan. We werden hartelijk ontvangen en de boxen voor de paarden waren allemaal super opgestrooid. De benen verdwenen helemaal in de hoeveelheid stro. Nadat wij wat hadden gegeten de paarden bijgekomen waren van de reis zijn we twee uur op stap geweest. De paarden waren allemaal knettergek, maar gelukkig is alles goed gegaan. 'savonds zijn we heerlijk uiteten geweest in het bekende pannenkoeken restaurant. Om 21 uur waren we allemaal op en zijn we ons bedje op gaan zoeken.
Zaterdagochtend om half 9 zaten we aan het ontbijt en na het ontbijt de paarden gepakt en hebben we een rit gemaakt van 4 uur door het bos, over de heide en de zandvlakte. Wood was gepakt met zadeltassen waar ons eten en drinken in zat. Het was voor het eerst dat hij dat op had, maar hij maakte er niks om. De paarden waren zaterdag een stuk rustiger en we konden nu allemaal genieten van de natuur.
Na het rijden de paarden een paar uur op het land gezet en vanuit de kantine zaten we ze heerlijk te bekijken. Wij met warme chocomel en hun waren aan het genieten van verse grasjes. Aan het eind van de middag paarden naar stal en zijn we ons klaar gaan maken voor een nieuwe avond uiteten. Dit eten was echt super goed.
Zondagochtend hadden we alweer vers gebakken brood als ontbijt en dat ruikt wel erg lekker als je trek hebt. De rit van zondag is korter van gepland geworden ivm het weer(2.5 ipv 3.5 uur), maar we hebben een hoop moois gezien. Ik zag in een open stuk vier herten voorbij rennen en riep de anderen. Toen die kwamen staken nog 5 anderen het open stuk over. Echt die hoofden van de paarden waren echt geweldig om te zien. We waren nog vol van de herten die we gezien hadden of dezelfde groep stak 10 meter voor ons het pad over het bos weer in. We konden ons geluk niet op. Eindelijk eens echt wild gezien. Op het laatste stukje van het bos gingen wij een lekker drafje doen toen ik de anderen zag wijzen. Ik zag niks, maar de anderen hadden een hertje gezien die aan de andere kant van de bomen met ons meerende

Vanmorgen een laatste rit gemaakt in het gebied en helaas hadden we deze keer geen herten gezien, maar wel eekhoorntjes. Na een geslaagde laatste rit de paarden op de trailer gezet, onze spullen in de auto en op naar Alkmaar. Als bedankje voor ons verblijf kregen we nog een mok van de krimhoeve, echt helemaal leuk en ik krijg met veel plezier terug op deze vakantie.