Ho is Boem??

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Ho is Boem??

Bericht door Esther » ma 26 feb 2007, 16:22

Gisteren besloot mijn zus, tot mijn grote verbazing mee te gaan naar Tea. Ze heeft al 12 jaar niet gereden, maar ineens moest het gebeuren..

Wij dus naar de stal en Tea even geborsteld en opgezadeld. Ik er eerst op, met de gewone beugels en even lekker gereden, ging best goed!!
Mijn zus zag wel dat ze in de bochten nogal aanzette, crosssnelheid, en dat ze nogal eens van de hoefslag af ging, dus ze wist nog wel een beetje waar ze op moest letten..

Goed dus toen mijn zus erop. We reden met de barefoot en zij wilde liever met de fenders rijden, dus die omgewisseld en zij erop.. Ze kent helemaal geen barefoot, dus ze moest wel even wennen, al moest zij na 12 natuurlijk zelf ook even wennen, maar het ging best goed..
Totdat ze met de fender tegen een balk aankwam en Tea schrok.. Ze maakte een sprong, zus half ernaast. Ik had net gezegd dat als ze wilde draven en ze bijna viel ze maar gewoon het zadel beet moest pakken en dat redde haar van de zwaartekracht. Tea stond ook snel weer stil, naast mij en mijn zus was dus niet gevallen.. Knap hoor..
Nog even door gereden, ze besloot toch maar om nog niet te gaan draven, en toen was het tijd om te stoppen..
Ik zei nog tegen haar, pas op, want de achterkant is een stukje hoger dan je gewend bent.. Ik hield Tea vast en mijn zus haalt haar voeten uit de beugels en wil eraf zwaaien, maar ja, toch was de achterboom hoger dan verwacht en dus gleed ze heel elegant naar beneden om vevolgen met een plofje in het zand terecht te komen..
Nou, we kwamen niet meer bij natuurlijk.. Tea nog kijken, huh wat doe jij daar nou??!

Tea heeft nog even lekker gerold en toen hebben we haar op stal gezet..
En wat blijkt, mijn zus vind het leuk, ze wil nog wel een keer mee!! Als ze binnen zit heeft ze weinig zin om naar buiten te gaan, maar toen ze er eenmaal was vond ze het toch erg leuk..

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
druppeltje

Bericht door druppeltje » ma 26 feb 2007, 16:44

Wat leuk zeg, was ze niet bang? Superknap dat ze is blijven zitten, als je al zo lang niet hebt gereden, verwacht je echt niet zo'n sprong! Ik moest echt lachen bij dat Tea zo stond te kijken, ik kan me dat echt voorstellen :D .
Dressuur: L1+2
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 feb 2007, 17:55

Dat wordt binnenkort dus duo-ritjes met Jeskim én Tea! Leukkkk....en een nieuwe fjordenfanaat erbij? (of loop ík nu iets té hard van stapel haha)
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » ma 26 feb 2007, 20:35

Dat worden dus gezellige ritjes met je zus. Je hebt tenslotte 2 bereden fjorden.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 27 feb 2007, 06:22

Dat wordt gezellig op stap met je zus voortaan :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » di 27 feb 2007, 08:00

Haha, als nog een beetje zand happen :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 27 feb 2007, 08:07

knap na zo'n lange tijd weer in het zadel te stappen en dan metteen zo'n avontuur :D veel rijplezier :wave:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 27 feb 2007, 08:09

he wat leuk. Hopen dat je daar straks een fjorden-mede-liefhebber aan over houd!!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie