Tandenfee en lappenmand

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sabbel

Tandenfee en lappenmand

Bericht door Sabbel » di 20 feb 2007, 21:34

Om maar te beginnen met de tandenfee. Ik geloof dat ik hier al had geplaatst dat Arin aan het wisselen is. Hij is dan ook stront vervelend, hij bijt in alles wat er in de buurt komt, en hij heeft er volgens mij erg veel last van. Hij trapt met zijn achterbenen, en haalt uit met zijn voorbenen, ik denk uit pure frustratie. Afgelopen zaterdag vonden we dan ook na het eten een kies van hem in zijn voerbak. Gisterenavond zagen we ook al dat een van zijn onder tandjes er al uit is, en die ernaast zit ook flink los, hij wees helemaal onze kant op. We gingen er dus vanuit dat hij die tand vandaag ook wel kwijt zou raken. Nu lag er vandaag idd weer een tandje van hem in zijn voerbak, alleen zit de losse tand er nog steeds in. Dus wie weet binnenkort wel 3 tanden van Arin, laat de tandenfee maar komen! Het is overigens wel heel sneu voor hem, hij had vanavond de handdoek van Ravina te pakken en daar was hij heel wild mee aan het rondzwaaien om te kijken of hij dan minder last zou hebben van zijn bekkie. :(:) :L

En dan de lappenmand... Onze jonge poes is sinds een paar maanden regelmatig krols, opich niet zo erg, als ze dan niet het hele huis onder zou piesen. Eind vorige week was het wer raak, en nu zat er meteen een flinke vlek in het parket. Mijnvriend heeft dus meteen een afspraak gemaakt met de da, en vandaag is ze dan gesteriliseerd. We hebben haar vanochtend naar de da gebracht en we mochten om half 2 bellen hoe alles was gegaan. Gelukkig is alles goed gegaan, en ze was heel braaf geweest! *Trots* We mochten haar zelfs meteen weer ophalen, dus nu zitten we met een hele zielige poes thuis. In het begin was ze nog een beetje instabiel en wankel, maar nu zoeft ze gelukkig weer als een idioot door het huis. Hopelijk geneest de wond snel... :=
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » di 20 feb 2007, 23:26

Ik merk nog bar weinig van het wisselen van Alies. Ik kijk iedere dag vol goede moed in de voerbak in de hoop dat ik een tand/kies vindt, maar niks!
Ik wil er ook eentje! Graag zonder bij effecten ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
claudia

Bericht door claudia » wo 21 feb 2007, 05:49

Bij Alco is er vrijdag een tand uitgegaan.
Ik ging hem alen uit de wei en hij bloedde uit zijn mond. (gelijk kijken) is zijn tandvlees ingescheurd en hangt er een halve tand naast. Mijn baas was in de beurt en heeft hem er uitgetrokken omdat het bleef bloedde. Nu was er een stuk gespleten(de tand was in tweeen) en dat heeft hij er ook netjes uit kunnen halen.
Zijn boven tanden beginnen ook al dus wie weet.

Wat gaat het nu ineens hard met het volwassen worden.

wel leuk dat je er nu al 2 van hem hebt.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 21 feb 2007, 09:00

lachen een fjord met een fietsenrekkie, leuk dat je die tandjes hebt, ik heb er helaas geen een van Haakon.

ach en poeslief zal vast wel goed verwend worden door jullie, sterkte met haar (maar zullen jullie gauw eer lekker rustig slapen snachts zonder krols gemiauw)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 21 feb 2007, 09:12

Is Alies helemaal nog niet aan het wisselen dan Charret? Ze zal vast minder erg zijn dan Arin, hij moet nog zoveel leren en terwijl hij ook zoveel last heeft, tis een moeilijke combi. :D

Claudia, wat fijn dat je baas iig in de buurt was en kon helpen. Heeft hij zich zo misdragen dat zijn tand kapot was, of zal hij een tik gehad hebben oid? Het gaat zeker hard opeens, gelukkig eet hij wel gewoon goed, want anders wordt hij helemaal een scharminkel.

Haha Caroline, hij heeft idd een fietsenrek. Ik vind het ook wel gaaf dat we er al twee hebben, is toch best bijzonder. *D
Kleine Puss in Boots houdt zich taai, ze heeft gister avond de hele tijd haar wonden zitten likken. :(:) Het is nu helemaal schraal/kapot, maar ze laat het nu wel met rust. Het zal idd heerlijk zijn om geen last meer te hebben van haar krolsheid.

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 21 feb 2007, 21:12

Hij was al wat langer gescheurd. Het vlak was niet scherp meer. Maar hij kan nergens een tik van hebben gehad. Maar alle stukken zijn er nu uit dus hij kan weer eten.(en bijten)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 22 feb 2007, 17:53

Aike is hier ook al aan het wisselen, maar heb nog niets gevonden ofzo. Tis wel een grappig gezicht want als je nu in zijn mond kijkt dan zie je bij zijn voortanden twee dubbele tanden, zitten nieuwe boven en de oude moeten er nog uitgedrukt worden. Tandvlees ziet daar ook erg rood, zal best gevoelig zijn, al merk ik niets aan hem gelukkig.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 24 feb 2007, 19:54

Ja idd, bij Arin kun je ook een dubbele rij tanden zien, een beetje maf gezicht. Vandaag heb ik het lang verwachte ondertandje in z'n drinkbak gevonden. Straks kunnen we zijn hele gebit nog reconstrueren. :D Hij heeft ze tot nu toe iig netjes voor ons achtergelaten.

Met kleine Puss in Boots gaat alles ook voorspoedig, de wond heelt mooi en ze is weer haar stuiterende zelf.

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 24 feb 2007, 20:02

Het is zeker bijzonder dat je nog tanden vindt. Bij de meesten vind je die zeker niet en jij hebt er zo al 3!
Ik heb er wel 1 van Ulvi, dus die is ook wel dubbel zo speciaal dan.
Van Anca hebben we nog niets gemerkt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 25 feb 2007, 15:30

Aran is ook aan het wisselen :j
Maar helaas heb ik er nog geen te pakken tot nu toe ;(
Leuk,dat je er 3 hebt.

Ach,arm poezenbeest.Maar ach,het is al weer achter de rug en zo vergeten ;)
Plaats reactie