Nu zijn allerlij vereningen druk bezig om een uurtje in te plannen met leuke dingen voor Hm om te zien/doen.
Via de plaatstelijke krant werd ook aan de lezers gevraagd om hun idee in te sturen, uit alle ideeën worden de leukste geplukt en uiteindelijk uit gekozen.
Ik dus ook 2 weken geleden gemaild naar de krant, komt gisteravond de krant thuis, en ik begin er een beetje in te bladeren, staat er opeens met koeieletters; WELKOM MET PAARDEN, er ging nog geen belletje rinkelen dus ik begin te lezen, zie ik ineens mijn eigen naam met gemailde voorstel gepubliceerd staan!!!!!!
wist niet wat ik zag; mijn voorstel was het volgende;
H.M. Beatrix zal zat te zien krijgen in Woudrichem, maar de lang weg vanaf de A27 naar Woudrichem zelf toe is lang en nogal kaal en saai.
Een feestelijke dag kan natuurlijk niet zonder een feestelijk onthaal, en dit hoeft niet per se pas binnen de stadsmuren plaats te vinden, maar kan dus ook al op de lange provinciale weg.
Ik sta zelf met ruim 36 andere paarden op Pensionstal Het Lage Eind (www.hetlageeind.cjb.net) op de Oudendijk te Woudrichem.
Net zo multicultureel als de samenleving van Nederland is, zo is dat ook bij onze paarden; het ene ras staat om zijn Noorse afkomst, de ander om zijn Engelse , Zwitserse, Nederlandse etc.
Zoals een ieder weet is H.M. Beatrix zelf paardenfanaat en nu leek het mij wel een leuk idee om haar op de lange provinciale weg tegenmoed/mee te rijden in de stoet van de paarden met ruiters.
Dit zou natuurlijk nog geaccentueerd kunnen worden als de ruiters zich deels kleden in de plaatselijke klederdracht, of het logo van Woudrichem verwerken in paardendekjes/vlaggen etc.
Er zijn zo veel agrarische boerderijen en bedrijven in deze omgeving en om met al het overige vee een onthaal te organiseren lijkt mij lastig en erg gecompliceerd, maar de paarden en ruiters zullen meer dan van harte hier aan meewerken, en zijn ook enigszins kenmerkend voor de regio.
nou zeg dus nog even afwachten maar we zitten dus ind e race om Bea te begroeten met fjord, ha de eerste koninklijke fjord!!!
zodra het stukje is ingescand plaats ik het hier wel even