Weer eens wat anders, rijden in een hoosbui!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Weer eens wat anders, rijden in een hoosbui!

Bericht door Reinou » za 20 jan 2007, 13:42

Ik wilde zonodig vroeg naar de paarden, in de hoop dat het weer een beetje mee zou zitten....met het uitmesten was het droog maar daarna begon het toch te regenen en te waaien :o Nu is het trouwens droog en schijnt de zon, suf hoor...

Maargoed, ik wilde graag rijden want ik heb al een maand nauwelijks gereden ivm tentamens & k*tweer. Woudina had er wel zin in maar de andere paardjes niet zo...wat een klieren kunnen dat zijn zeg! Ik wilde ze in het andere stuk hebben, het heeft me heel wat scheldwoorden en tikken met de biksschep gekost om ze er te krijgen. Ging Woudina ook nog eens op mijn voet staan...*zucht*

Inmiddels werd het weer er niet beter op, maarja ik had het zadel erop dus toch maar doorzetten. Ik moest Woudina even aanmoedigen, die is niet zo'n held buiten en al helemaal niet als het waait. Gauw een drafje in gezet, ging best fijn. Controle was beter dan gister, toen liep ze echt te drammen.

Omdat ze zo braaf leek te zijn, heel dapper in galop aangesprongen. Had ik beter niet kunnen doen :o Ze kreeg ineens de wind in d'r kop want ze vloog weg! Toch weer in draf gekregen, en toen kwam de terugweg.... Dat was even heel wat anders, kreeg bijna spijt dat ik erop was gestapt!

Hard, hard, hard. Stappen was er niet bij. Heb haar maar zo rustig mogelijk laten draven, zodat ik niet de hele tijd in hoefte houden (oh ze kan zo sterk zijn). En dat ging best redelijk. De wind trok weer aan zodat haar versnelling ook omhoog ging. Maar met was sbw op links zijn we toch nog heel thuisgekomen.

Hoop dat ze volgende week weer rustiger is :+
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 20 jan 2007, 17:05

haha had je het weerbericht niet geluisterd?? Daar zeiden ze: 's ochtends buien, 's middags klaart het op. Hier dus vanmiddag met werkelijk een heerlijk zonnetje gereden :D

Maar daar ook al zo'n druktemaker? Hier was er ook 1..opzich wel braaf, maar de terugweg moest alles in de overdrive..maffe paarden!
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » za 20 jan 2007, 17:10

bij ons was het gelukkig de hele dag droog.
Er staat wel wind, maar allebei is echt een ramp!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 20 jan 2007, 17:20

Bella schreef:haha had je het weerbericht niet geluisterd?? Daar zeiden ze: 's ochtends buien, 's middags klaart het op. Hier dus vanmiddag met werkelijk een heerlijk zonnetje gereden :D
Ja dat wel maar ik vertrouw het weerbericht nooit zo O:)
Vond trouwens dat ik maar eens vroeg moest opstaan dus kwam wel goed uit hihi. Maar het was wel weer een goede training voor mevrouw! Tis zo'n mietje buiten, pff.
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 20 jan 2007, 17:31

Hihi, ik heb het weerbericht ook gehoord en gewacht :D Met het idee van in de regen kan altijd nog...
Maar wel goed dat je toch bent gegaan :j
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 20 jan 2007, 17:45

haha, kijk altijd op de radar van weer.nl. Echt superhandig.
Geluk is de vrucht van intens werk
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 20 jan 2007, 18:01

Lekker zo'n ontspannen ritje O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 20 jan 2007, 18:03

En dan baal je he als het dan smiddags opklaart...
Ik heb gewacht tot vanmiddag toen de zon doorkwam hihi :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 21 jan 2007, 17:36

Vandaag was het gelukkig een stuk beter qua weer! Moest wel weer enorm om Dientje lachen. Evalien was hier, en die zat op Karlien. Douwina was mee op de fiets. Eerste stuk was Woudina super rustig, vond het een wonder. Maar toen gingen we draven en hárd ook (lekker achter Karlien aan) op een gegeven moment werd ze zo vrolijk dat ze begon te hupsen :D Beetje omhoog springen, bijna zonder vooruit te komen (tis eigenlijk geen bokken). Kon Nic ook altijd zo leuk, wordt je echt vrolijk van!
Plaats reactie