Dagje pissige fjorden

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Bella
Contacteer:

Dagje pissige fjorden

Bericht door Bella » wo 17 jan 2007, 18:00

Geloof dat ik vandaag zo'n dag had. Eerst vanochtend, raya en sas halen. Sas onwijs vrolijk, maar Raya stond prinsheerlijk op een klein walletje te eten, achter het vol water gelopen slootje en peinsde er niet over daar weg te komen. Dus die moest ik halen. Eenmaal daar dacht ze wel even iets lekkers van mij te willen, maar helaas...dat had ik niet. Dus al een opgetrokken neusje. Toen meegenomen en ondertussen Sas geroepen of ze ook mee kwam. Die kwam en ik zou door het hek in het land, maar dat vertikte Raya. Die draaide zich om en liep weg. En daar hing ik. Eigenwijs, keer hard schreeuwen en wat tegen dr kont duwen, dus mevrouw stopte toch maar. Ik nogmaals toch behoorlijk kwaad, omdat ik niet graag achter een paard aan hang. Maar toen was mevrouw toch ook best pissig dat ik pissig was. Nummer 1 van die dag!

Goed gemaakt door smiddags ze een nieuw stukje land erbij te geven.

Maar we hadden de opdracht gekregen Jodda mee terug te nemen. Maarja nieuw land erbij en dan Jodda mee. Vragen om een gevecht. Een paar fikse meppen, voor mevrouw de sprint terug kon zetten, leverde ook een behoorlijk aggressieve blik van Jod, maar die besloot toch ook maar niet uit te halen, toen ook ik bleef dreigen. Dominant trutje ben ik ook :P
Daarna wel als een schaap mee.

Dan richting Wanneperveen, rotweer was al begonnen helaas. Maar eerst de veulens gevoerd. Amper onder het draad door en zou richting de etenstonnen lopen, of ik voel een stel tanden in mn bovenarm. Auwtsj...en ja hoor er ging weer een, schor van de verkoudheid, schreeuw door het land en een losgeslagen arm die best hard de boosdoener bereikte. Wederom 1 pissig.

Tot slot nog richting de boerderij. Daar eerst wat andere stalklusjes gedaan in de hoop dat het minder hard zou gaan regenen. En elke keer dat ik langs Anton zn stal kwam kreeg ik een ietswat dwingende hinnik van: Ik wil er uit.
Maarja het weer werd niet beter, maar de hinnik wel dwingender.
Denk: zal je krijgen...dus Anton een andere waterdichte deken op gedaan en hup naar buiten. Meneer springt heel enthousiast de bak in. Sprint een half rondje en staat ineens onwijs sjaggie te kijken.
De reactie van mij: "Ja ukkel, het régent...kom je dr ook achter". (als ton ergens een hekel aan heeft is het regen)

Hem eventjes laten soppen in zn eigen eigenwijsheid en ondertussen een schaar door Wolly dr bossie. Toen die klaar was begon het ineens onwijs te zeiken, dus ik zou Anton snel binnen halen. Gaat hij stronteigenwijs een dikke meter van het hek staan. Dus ik gek...blijft hij maar lekker zeiknat regenen. Ik loop weg...hij trekt een neusje van ontevredenheid en gaat pal voor het hek staan, dat hij toch wel mee wou. Had ie vast gedacht dat ik m kwam halen.
Nadat de ergste bui voorbij was, nogmaals gehaald en kwam hij wel keurig. Maar pissig was ie wel...:=
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna

Bericht door Anna » wo 17 jan 2007, 18:07

Zo jij heb je dagje wel gehad zo te lezen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » wo 17 jan 2007, 18:20

Wat ben je toch een vreselijk mens Annabel :n
Dat je zo omdurft te gaan met die lieve beestjes :D
Vera

Bericht door Vera » wo 17 jan 2007, 18:20

en ben je zelf nog wel vrolijk gebleven?
of is dat inmiddels ook tot het nulpunt gedaald?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mir

Bericht door Mir » wo 17 jan 2007, 18:26

haha arme jij! Nou Tim is normaal wel van een grapje en me lekker laten wachten maar vandaag was hij toch liefff! We gingen heel vrolijk de stal uit tot we om de hoek gingen en zijn kuif ineens de andere kant opstond haha! In de paddock stond ie op zijn allerzieligst te kijken toen ik aan het mesten was... en toen ik hem kwam halen hoefde ik maar te fluisteren om hem te laten komen (normaal is het "pomtiedom ik sta hier prima, kwam je voor mij???"). En toen ik uit eindelijk bij de auto aangewaaid was en lekker een bakkie thee bij mijn ouders deed... ging de wind liggen en kwam er een miezerig zonnetje om de hoek kijken...
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 17 jan 2007, 18:55

Wahaa ik zie alle senario's al voor mij :D
hihi wat een knollen
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 17 jan 2007, 19:34

Vera schreef:en ben je zelf nog wel vrolijk gebleven?
of is dat inmiddels ook tot het nulpunt gedaald?
Nee hoor, hier de vrolijkheid zelve. Alleen na die beet...zei al tegen janna: was maar goed dat het rotweer was want anders was ik dat kreng het hele land door achterna gegaan. Maar verder...als upperbitch sta je je achteraf gewoon smakelijk te vermaken! }-)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 17 jan 2007, 20:18

Sorry, ik moet hier ook wel even om lachen, ik zie Anton zo staan..Huh, regen???? En dan lekker een meter van het hek blijven staan..

En Jodda, dat was er wel een beetje om vragen.. Dat zou Jeskim ook niet pikken, hihi..

Maar ik zie het helemaal voor me.. Wel een beetje grappig.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 17 jan 2007, 22:03

die hebben blijkbaar de aankomende storm al in hun bolletje gehad, gelukkig heeft jouw humeur er niet onder geleden
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 18 jan 2007, 07:22

hehe, ik heel lief gevraagd of annabel Raya voor me wou ophalen want ik moest eerst nog naar de tandarts.
Kom ik op stal, raya staat zowaar super geinteresseerd te kijken naar mij. Krijg ik te horen dat ze annabel flink aan het klieren was geweest. (vandaar die onschuldige blik, hehe).
En Jodd, ja ach het was ook wel een beetje flauw hoor. heeft ze net nieuw eten en dan moet ze al weer weg.
Nou ja toen naar bart, maar geloof niet alleen dat het die 'leuke'die annabel beet pissig was, want niet veel later stonden er twee om het voer te stijgeren. rare dieren. Cai vond het wel handig dat je telkens opnieuw de emmer rechtop zette. :+

Nou ja bij bart aangekomen, hebben we Yvon en Zorro eruit gegooid... die een portie racen in en zeer natte bak. Alles aangeveegd, annabel ging toen drinkbakjes schoonmaken... en Ik mocht Zizoran poetsen, nou ja meer met een zweetmes de losse haren verwijderen en proberen de GIGA stront-benen en buik een beetje schoon te krijgen.:(
(maar wat is Zizoran toch weer een lief knuffelpaardje..)

Daarna Yvon en Zorro weer terug gezet, Anton naar buiten... Ik heb nog nooit zo hard om hem gelachen. Echt super vrolijk de bak in, na een half rondje stond ie al van 'waarom wou ik ook alweer naar buiten in dit k*t weer?'. O:)
Daarna Wolly nog even gedaan, Anton weer naar binnen (sjaggie en wel want meneer wou niet meer stil staan in de box). En toen naar huis.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
claudia

Bericht door claudia » do 18 jan 2007, 07:37

Zo te horen houdt Annabel wel van een beetje regen.
Hier staan ze ook op stal met een gezicht van ik wil eruit. Maar alles is nu zo nat, zalefs mijn bak en die is nooit nat.
Ben benieuwd hoe het vandaag met de storm gaat aflopen.

Maar Annabel, het is maar goed dat het zo ziet iedere dag gaat. Toch blijven het leuke beesten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Esther

Bericht door Esther » do 18 jan 2007, 13:35

Jeskim wil haar stak niet meer uit.. Die draait als ze het halster ziet haar kont al naar me toe, sorry geen zin vandaag..
Vandaag blijven ze echt lekker binnen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 jan 2007, 18:55

en ik heb er twee die het vertikken om de stal in te gaan, heb het vanmiddag geprobeerd, maar zelfs met eten kreeg ik ze de stal niet ingelokt :? Nouja ze kunnen er in als ze het zelf nodig vinden en ze kunnen kiezen hoor, stelletje eigenwijze draken }-)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie