Wat was dit stom van mij!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nobbygaard

Wat was dit stom van mij!

Bericht door nobbygaard » di 02 jan 2007, 14:45

Vanochtend was ik gelukkig nog een dag vrij en omdat vriendlief vandaag al wel moest werken had ik lekker lang de tijd voor mijn paarden ingepland. Vanochtend eerst de verzorgster opgehaald die eerst nog onderbegeleiding van mij met Nobby bezig mag zijn. Op stal aangekomen is zij Nobby gaan poetsen en op gaan zadelen, ik ben Crystal buiten gaan zetten en gaan uitmesten. De verzorgster was ondertussen al gaan rijden in de bak (helaas met wat buien er tussendoor). Dus ben ik Crystal na het uitmesten weer eens goed gaan poetsen en vond het weer nodig om de manen weer eens even bij te knippen. Nou dat ging bestwel goed, ze stond niet echt heel goed stil maar het ging aardig. Totdat ik bijna bovenaan bij haar oren was en ja hoor net op het moment dat ik knip gaat Crystal met haar hoofd omhoog en was het dus een knip in haar oor _-:( . Het begon hevig te bloeden |( . Gelukkig reageerde Crystal niet heel erg paniekerig, heb haar even met eten op stal gezet en ben een emmer met water, spons en ontsmettingsmiddel gaan pakken. Nadat ze uit gegeten was heb ik haar weer vast gezet en ben de wond gaan schoonmaken met water om te kijken hoe groot het gat zou zijn (kon door het bloed het niet zien). Gelukkig bleek nadat het schoon was mee te vallen en was het een klein puntje, even ontsmet en haar een dikke knuffel gegeven. Gelukkig mocht ik gewoon haar oor weer aanraken en vastpakken, dus ze heeft er niet veel aan over gehouden, maar wat voel ik me schuldig |o . Nobby was ondertussen ook klaar met rijden, ook die heb ik nog even geknipt. Bij haar ging het in ieder geval wel goed, daarna Nobby even eten gegeven en toen naar huis. Daarna kwam mijn vader en zijn we nog even hout voor de nieuwe stal gaan halen. Misschien dat mijn vriend en ik vanavond nog even verder gaan met klussen aan de stal, maar dat zien we vanavond wel weer.
Laatst gewijzigd door nobbygaard op di 02 jan 2007, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 02 jan 2007, 14:52

Ah gossie...Vaak vind je zoiets zelf erger dan het dier maar toch..Voor mij nog een goede reden om geen kapster te willen worden (en volgens mij is dat ook geen cariere die voor jou is weggelegd :D .

Komt vast weer helemaal goed!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 02 jan 2007, 14:58

Gelukkig voor iedereen dat ik mij niet aanbied als kapster. Dat is echt niet voor mij weggelegd!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 02 jan 2007, 15:05

Ik bedacht me ineens...ik reageer wel zo maar ik heb geen flauw idee wat je in het dagelijks leven doet...stel je voor je was inderdaad kapster geweest. Dan was ik wel lekker lomp uit de hoek gekomen. :o
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Vera

Bericht door Vera » di 02 jan 2007, 15:14

ik houd altijd de oren plat met mijn andere hand als ik aan het knippen ben dan gebeurt dat niet zo gauw.

wat zul je geschrokken zijn. wonden aan oren lijken ook altijd veel erger dan ze zijn omdat het zo vreselijk kan bloeden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » di 02 jan 2007, 15:19

Oeps, ach kan gebeuren, voel je je wel een beetje sukkelig, maar goed, kan de beste gebeuren. Gelukkig vond Crystal het niet zo erg..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 02 jan 2007, 17:39

Wist niet dat je een andere oplossing zocht voor het brandmerk :P

Nee dit kan mij ook zo overkomen met Wodan. Die wil vanuit het niets nog wel eens met zijn hoofd omhoog schieten. Gelukkig is het nog niet fout gegaan.
Wodan en ik M1+10
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 02 jan 2007, 17:48

Ach, die dingen gebeuren nou eenmaal, ik sta er versteld van dat het mij nog nooit is overkomen (zoekt meteen een onbewerkt stuk hout en klopt het af), want Aike staat ook niet echt super goed stil, ik houd wel altijd zijn oor weg als ik daar in de buurt kom. Geef haar maar een dikke knuffel extra. :(:)

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
yvette

Bericht door yvette » di 02 jan 2007, 18:05

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar het geneest vast wel netjes.
En ze heeft nu in ieder geval wel geleerd om stil te staan als ze geknipt wordt 8)7
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 03 jan 2007, 08:34

kan me voorstellen dat je je schuldig voelt maar ach nathalie, kan iedereen gebeuren.
wanneer gaan jullie precies over naar Wijngaarden?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 03 jan 2007, 09:42

Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar zoals eigenlijk iedereen al zegt, het kan iedereen gebeuren. Als het zo hevig gaat bloeden schrik je natuurlijk extra, maar gelukkig dat het wel meeviel!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 03 jan 2007, 10:47

wanneer gaan jullie precies over naar Wijngaarden?
Nog niet helemaal bekent. We zijn druk bezig om de stallen te maken zodat ze wel zo vlug mogelijk over kunnen. Het afzetten van de wei, doen we als ze daar staan. Met dit weer gaan ze toch niet de wei op. En Mees is ook nog druk bezig om een nieuwe reling op zijn boot te zetten, dus de stallen moeten er tussendoor gedaan worden. Want hoe eerder Mees zijn reling klaar heeft, hoe eerder de boot de loods in kan en hoe meer tijd hij heeft om daar 's avonds heen te gaan. We zien het dus wel, heb in ieder geval tot 15 februari de stallen in Sleeuwijk betaalt.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 03 jan 2007, 10:54

ooooh dan heb je nog even speling
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie