Vanochtend was ik gelukkig nog een dag vrij en omdat vriendlief vandaag al wel moest werken had ik lekker lang de tijd voor mijn paarden ingepland. Vanochtend eerst de verzorgster opgehaald die eerst nog onderbegeleiding van mij met Nobby bezig mag zijn. Op stal aangekomen is zij Nobby gaan poetsen en op gaan zadelen, ik ben Crystal buiten gaan zetten en gaan uitmesten. De verzorgster was ondertussen al gaan rijden in de bak (helaas met wat buien er tussendoor). Dus ben ik Crystal na het uitmesten weer eens goed gaan poetsen en vond het weer nodig om de manen weer eens even bij te knippen. Nou dat ging bestwel goed, ze stond niet echt heel goed stil maar het ging aardig. Totdat ik bijna bovenaan bij haar oren was en ja hoor net op het moment dat ik knip gaat Crystal met haar hoofd omhoog en was het dus een knip in haar oor

. Het begon hevig te bloeden

. Gelukkig reageerde Crystal niet heel erg paniekerig, heb haar even met eten op stal gezet en ben een emmer met water, spons en ontsmettingsmiddel gaan pakken. Nadat ze uit gegeten was heb ik haar weer vast gezet en ben de wond gaan schoonmaken met water om te kijken hoe groot het gat zou zijn (kon door het bloed het niet zien). Gelukkig bleek nadat het schoon was mee te vallen en was het een klein puntje, even ontsmet en haar een dikke knuffel gegeven. Gelukkig mocht ik gewoon haar oor weer aanraken en vastpakken, dus ze heeft er niet veel aan over gehouden, maar wat voel ik me schuldig

. Nobby was ondertussen ook klaar met rijden, ook die heb ik nog even geknipt. Bij haar ging het in ieder geval wel goed, daarna Nobby even eten gegeven en toen naar huis. Daarna kwam mijn vader en zijn we nog even hout voor de nieuwe stal gaan halen. Misschien dat mijn vriend en ik vanavond nog even verder gaan met klussen aan de stal, maar dat zien we vanavond wel weer.