Bah,Vuurwerk!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Tanja

Bah,Vuurwerk!

Bericht door Tanja » di 26 dec 2006, 12:27

Bah ,straks weer dat stomme vuurwerk!
Nou kan ik niet veel rijden i.v.m met de kerstvakantie van mijn kinderen,
gelukkig rijdt mijn bijrijdster extra,maar vanaf donderdag mag ze niet
meer van mij naar buiten,je weet immers maar nooit!
Terwijl het zulk lekker weer is om te rijden.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
nina1993

Bericht door nina1993 » di 26 dec 2006, 13:03

Ik rijd wel gewoon buiten hoor, alleen oudjaarsdag niet. Maar het scheelt natuurlijk dat mijn chinese overbuurman altijd enorm uitpakt met oud en nieuw en dat Nina daar zo langzamerhand dus wel aan gewend is.

Hier is het maar vies koud weer. Waterkoud, niet echt aanlokkelijk om erop uit te gaan.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 26 dec 2006, 13:26

Ik ga op oud en nieuwjaarsdag ook nooit buiten rijden. RB geeft er dan wel niks om maar je weet maar nooit.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 26 dec 2006, 16:57

Ik laat het er niet om, maar hoef hier gelukkig met buitenrijden de buurt niet in. Vind het op de fiets vaak enger, van die rotjochies die eerst gooien en dan nadenken...blegh.
Sas hier schrikt er trouwens wel van, maar heb zoiets: Leer maar!

Zou het in ieder geval niet voor mn lol doen, de buurt in rond deze tijd van het jaar...vind het lang niet veilig (en niet vanwege het paard zijn reactie, maar meer voor het paard en die onnadenkende figuren met vuurwerk).
Geluk is de vrucht van intens werk
Mir

Bericht door Mir » di 26 dec 2006, 17:39

Het is hier in de buurt ook al onrustig en weet niet of het door de zuidhollandse klei komt maar ik heb al paar keer meegemaakt dat mensen(nouja mensen....imbecielen meer) bewust bij paarden op buitenrit vuurwerk gaan gooien (ja er zelfs voor stoppen met de auto om wat te smijten). Ben er dus ook heeeel voorzichtig mee. Een paard moet er misschien aan kunnen wennen, hier in de buurt moet je er dan misschien een paar breuken voor over hebben met die onvoorspelbare idioten!
pinokkio

Bericht door pinokkio » di 26 dec 2006, 21:06

o jee de frustratie van bijna elke paardeneigenaar.
In tegenstelling tot andere jaren is het nu wel rustig,hier, NOg, want ik verwacht elke dag meer vuurwerk eigenlijk.En dat knalt dan zo enorm hier.Want ze weten het illegale werk wel te vinden.
Maar het liefst heb ik dat het zich geleidelijk opbouwt,zodat de paardjes er langzaam aan wennen.
Zelf rustig blijven is het grootste probleem, want ook ik kan me zo kwaad over maken, dat ik er hartkloppingen aan over hou.
Echt, ik ben tot vreselijke dingen in staat als ik die domme koppen zie, met hun aanstekertjes in de hand, en je weet het, ze doen het toch, zodra ik me omdraai, dan gooien ze dat rotje toch.!!!
Ik heb geluk gehad hoor, ben twee dagen achter elkaar naar de manege gereden, en niemand met vuurwerk tegengekomen.
Maar eind deze week, ga ik het lot niet tarten.
Je moet maar zo denken, er komen nog dagen genoeg.!!! sucses!!! en wie zegt dat ook al weer?? adem in en adem uit!!! heel sterk!!!
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 27 dec 2006, 11:45

DeeDee schreef:Ik ga op oud en nieuwjaarsdag ook nooit buiten rijden.
Ik ga dan zelfs niet eens op de fiets :o
Maar ik zou nog steeds zo naar het bos gaan :j Door het dorp weet ik niet...
ujord

Bericht door ujord » wo 27 dec 2006, 20:36

ik rijd het erf af en schiet de bossen zo bijna in dus ik durf het wel te riskeren...
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
lientje

Bericht door lientje » wo 27 dec 2006, 21:19

ik ga met mijn bomproof knol ook niet naar buiten op oudejaarsdag. Ik doe ze smorgens verzorgen, en dan ga ik zelf lekker naar manlief om daar oud en nieuw te vieren. En tja dat wordt ook vuurwerk afsteken }-) O:) maar voor de beesten vind ik het niks
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » do 28 dec 2006, 07:44

Op oudjaardag ga ik ook niet naar buiten. De dagen ervoor wel. Ik zorg er dan voor dat ik vroeg ga rijden, want dan is dat gespuis nog niet wakker. Heb met andere paarden de afgelopen jaren wel te maken gehad met vuurwerk in het bos, maar de personen die het afstaken stopte wel toen wij langs kwamen.
Wodan en ik M1+10
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 28 dec 2006, 08:36

Janine schreef:
DeeDee schreef:Ik ga op oud en nieuwjaarsdag ook nooit buiten rijden.
Ik ga dan zelfs niet eens op de fiets :o
Maar ik zou nog steeds zo naar het bos gaan :j Door het dorp weet ik niet...
Oh het bos zou ik ook wel durven, maar dat heb ik hier niet in de buurt (zomers wel :D)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
fjordido

Bericht door fjordido » do 28 dec 2006, 11:30

ik heb dezelfde ervaring als Mir, maar mijn kluifjes staan dan ook in dezelfde zuidhollandse klei. Daarom beperk ik me een paar dagen voor en na even tot het bakrijden.
druppeltje

Bericht door druppeltje » do 28 dec 2006, 15:01

Ik haat vuurwerk echt...M'n hond vindt er niets aan, die ligt altijd maar zielig onder de bank. Ik ga op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag niet naar buiten, en wellicht vanaf nu al niet meer, aangezien ze hier al flink knallen.

Van mij mag het echt voorbij zijn....
Dressuur: L1+2
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 29 dec 2006, 14:53

ja hier knalt het ook al, de paarden hebben er geen last van in de polder, daar is het rustig maar Joppie onze hond heeft het niet meer, ik ben vandaag kalmerings pilletjes voor haar gaan halen, ze wijkt niet van me af en zit te beven als een rietje.......
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Tanja

Bericht door Tanja » vr 29 dec 2006, 15:11

Ik vind het zo zielig voor alle bange dieren!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 29 dec 2006, 17:37

vuurwerk is inderdaad niet leuk voor dieren.
Sinds vanmiddag kreeg ik het bericht te horen dat ze naast onze weiland kabiet gaan afschieten! 8)7 :( Erna is al een held met siervuurwerk laat staan nu met die oerknallen!!
om onnodig stress te vermijden gaat ze zondag ergens anders naar toe en krijgt ze ook wat kalmerends.
Doen meerdere van jullie dat ook je paard wat rustgevends geven?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 29 dec 2006, 18:25

Paarden staan hier in het weiland maar wat te kijken. Vinden het wel best. Maar heb ik paard mee naar voren en staat ze bij de stal dan is de paniek volop aanwezig. Dus nee hier niks geen rustgevends.
Zolang we zelf vaak maar rustig blijven. Buitenpaarden hebben dus zondag een lichtshowtje :P

(Maar ook iets wat mij steeds weer op komt rond deze tijd: veel mensen gaan bijvoorbeeld honden gelijk geven dat het eng is, met bijv: "och ja ...., eng he?" Hierin worden de dieren vervolgens bevestigd dat het werkelijk eng is. Maar veelal schrikken de mensen zelf ook, waardoor het dier dit ook doet! Hoe meer wij het negeren, des te meer doet het dier dat ook na: het zogenoemde desensibiliseren!)

Zoek nu overigens zelf de risico's ook niet op, want schrik me zelf ook elke keer weer rot van de harde knallen!
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 29 dec 2006, 18:33

Woudina mag lekker een weekendje stilstaan, die is mij niet mak genoeg buiten om gewoon te gaan rijden. Zal d'r morgen eens lastig vallen met de longeerlijn, kijken of ze daar zin in heeft }>
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » vr 29 dec 2006, 19:09

Hier merk je niet zoveel, de paarden staan rustig in het land, maar 's nachts, met oud en nieuw gaan ze wel even in de stal, je weet maar nooit.. Straks besluiten onze buren om wat te gaan knallen..

Maar Timber is er zo bang voor, één kleine knalerwt en hij zit in huis onder de bank, of hij kruipt wel in de slaapkamer van mijn ouders waarvan hij weet dat het niet mag.. Hij weet dan echt niet waar hij het moet zoeken.. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat wij hem ook wel bevestigen in zijn angst, we weten wel dat het niet goed is, maar het is zo zielig. We houden de radio een beetje aan, top 2000, dan valt het niet zo op in huis.. Bij ons knallen ze natuurlijk met carbid en dat zijn ook beste dreunen..
Maar we stoppen hem vanaf morgen wel vol met pillen en houden hem stoned tot nieuwjaarsdag, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie