Ja, ja, hoefde vanavond niet te werken, dus ik kan een keer meerijden met de les van de rijvereniging. Was er al erg vroeg, dus toen de ponytjes klaar waren, kon ik mijn Roon al naar binnen brengen en rustig zadelen. Ik kreeg toen al reacties dat ze het zo leuk vinden dat er eens een fjord mee rijdt. Wat blijkt zelfs, dat er een aantal dames terug is gekomen om naar mijn fjord te komen kijken tijdens de les.
Nou, ik kon na een uurtje lessen Ronan wel uitwringen!!! Och erm, hij was druipnat. Maar dat kan ook niet anders met die lange haren. Ik heb ook echt zoiets als ik vaker met de les mee rijdt, dat ik hem dan toch ook voor een deel ga scheren. Toen uiteindelijk iedereen er was, konden we al meteen in draf. Eigenlijk was mijn Roon nog niet los, maar we ik dacht dat ik wel zou zien. Nou eerst even 20 min. fitnessen!!! Tjonge jonge, ik zla morgen spierpijn hebben. Toen even een 10 minuten in galop en oefeningen doen. Tja dat ging best aardig. Daarna een tijdje even hals strekken en toen weer de teugels op maat. Of we even deden wijken? Ja prima, doen we mee. Schouderbinnenwaarts? Ja vindt mijn Roon helemaal leuk. Dus we deden niets onder voor die knotjespaarden. Middendraf? Euh.... dat kunnen wij niet zo goed, maar we proberen het wel.
Daarna de andere hand op een grote volte en proberen te verzamelen in galop. Dat ging niet meer zo goed. Roon had het even helemaal gehad!! Maar een tijdje gestapt en even later nog een klein stukje mee gegaloppeerd en toen vond ik het genoeg. Lekker uitgestapt, een wortel gegeven en lekker naar stal. Morgen een rustig rondje buiten tegen de spierpijn.
En ik was toch wel trots op mijn fjord. Zeker al die reacties die je toch krijgt van die mensen!!!
Ik krijg nu ook wel een beetje het gevoel terug, dat dit mijn oude maatje weer is. Gelukkig!!!!
Mijn eerste les in Zijtaart
-