Opgehangen!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

Opgehangen!

Bericht door Carolinef » ma 18 dec 2006, 07:48

zaterdag middag even de boys onder handen genomen, rijden zat er niet in aangezien er wedstrijden waren op stal.
dan maar even hoefjes checken voor Ubie en deken opnieuw opleggen en Haakon even goede poetsbeurt.
Haakon stond vast aan 1 halstertouwtje, niet te lang en niet te kort omdat meneer graag zijn koppie omdraait om te happen in mijn kont oid als ik zijn hoeven uitkrab.
Ik had de hoefjes al gehad, was klaar met rosborstelen en was net met een gladde borstel nog even dat lijfje aan het nalopen, ben ik op de hoogte van zijn kont, maakt ie me toch ineens een spastische beweging; was net alsof ie onderuit ging, benen gingen alle kant op en hij probeerde enigszins zijn benen weer onder zijn lijft te krijgen maar dat lukte hem niet zo goed, schrok me t lazerus en gooide snel borstel neer en liep naar zijn hoofd, toen zag ik dat hij op een of andere manier het halstertouw om zijn nek heen had gedraaid en in weze zichzelf op hing.
Stond mega veel spanning op maar gelukkig heb ik van die nood sluitingen die je met 1 klikje losschuift, dat was dan ook niet zo'n probleem maar omdat alles zo vast gedraaid stond kreeg ik de pin van het touw eigenlijk niet uiit het oog van zijn halster, heb er flink een sjor aan gegven zodat er een beetje beweging in het halster kwam en kon hem gelukkig bevrijden.

Hij stond te shaken op zijn benen en heb hem even moeten kalmeren, toch heb ik hem daarna weer vastgezet aan het touw ondanks dat we eigenlijk klaar waren, Maik gaf hem snel nog een bammetje en daarna kon hij terug naar zijn grote broer.

Schrok me kapot zeker als je bedenkt hoe snel zoiets gebeurd kan zijn, en dat terwijl je erbij staat, |o
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
anika

Bericht door anika » ma 18 dec 2006, 08:59

Hmm.. waar ken ik dat van.. ? O:)

Gelukkig is het goed afgelopen! Je moet er toch niet aan denken zeg.. :o
Murphy :+: Ysha
Esther

Bericht door Esther » ma 18 dec 2006, 09:40

Oeh dat klinkt eng.. Je zal je toch helemaal rotschrikken. Zo zie je maar weer dat die veiligheids sluitingen niet voor niets zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 18 dec 2006, 09:41

Haha, precies Anika. Ik herken het ook van Alies. Die gaat alleen niet hangen maar blijft staan kijken totdat jij eens opmerkt dat het touw over haar nek zit ofzo 8)7

Gelukkig dat je hem snel los kreeg. Let er wel op dat hij het nu niet vaker gaat doen. Sommige paarden gaan het vaker doen omdat ze in de smiezen krijgen dat ze los gemaakt worden wanneer het gebeurd.
Ik begrijp goed dat je geschokken bent.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
fjordido

Bericht door fjordido » ma 18 dec 2006, 09:56

zo dat is schrikken.. goed dat je van die sluitingen hebt!!
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 dec 2006, 10:27

Pff da's idd schrikken! Dat hebben wij hier ook wel eens meegemaakt, en dan zijn van die veiligheidsklips heel handig!
Terwijl de grote baas er bij blijft dat het de onnuttigste dingen ooit zijn, ze hebben hier vaak toch al voor de redding gezorgd!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 18 dec 2006, 12:05

ja het heeft mij ook geleerd dat ik ze bij hun nieuwe stal wel aan 2 kanten vast wil hebben ipv 1 ring, 2 aan iedere kant.

www.betonijzer-online.nl
druppeltje

Bericht door druppeltje » ma 18 dec 2006, 14:48

Pfoeh dat is schrikken! Bij mij staat ze altijd aan 2 kanten vast, maar ik heb wel musketonhaken. Misschien toch even andere halen...

Ik zou me rotschrikken!
Dressuur: L1+2
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » ma 18 dec 2006, 16:52

Dat is behoorlijk schrikken inderdaad...

Onze tinkerruin staat ook altijd te rotzooien als hij vast moet staan.
We hebben daar nu de perfecte oplossing voor:

Koop zo'n touw waar elastiek ín zit, zet dit touw hoog vast (dus maak een hoog oog, boven de ooghoogte van het paard), hang daar het touw dus standaard aan vast, en als je het paard gaat poetsen hoef je hem er alleen maar aan te klikken.

Omdat het touw hoger hangt dan het hoofd van het paard, kan hij er niet aan gaan hangen, en kan hij zichzelf ook niet meer in de knoop zetten.

Werkt ECHT fantastisch!
We hebben sindsdien nooit meer problemen met die tinker gehad.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 18 dec 2006, 17:56

Jeetje, dat is inderdaad echt schrikken... Gelukkig is het verder goed afgelopen. En idd, aan 2 kanten is een goede oplossing of hoog wat Femke zegt :j
Anna

Bericht door Anna » ma 18 dec 2006, 18:30

Dat is echt schrikken hoor daarom heb ik altijd paniekhaken aan mijn touwen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Sabbel

Bericht door Sabbel » ma 18 dec 2006, 21:28

Jeetje Caroline, dat is schrikken zeg! Gelukkig heb je hem optijd los gekregen, lang leve de panieksluiting! Ongeluk zit in een klein hoekje.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 19 dec 2006, 07:27

thanx voor de tip femke, ik verander alleen niks meer aan deze stal aangezien het de laatste winter is dat ze daar binenn staan, volgend jaar winter blijven ze in hun eigen stalletje dus daar maakt Henry het zo dat ze aan 2 kanten vast komen te staan, al is het wel een slim idee

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie