Boem is ho...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Boem is ho...

Bericht door nina1993 » ma 18 dec 2006, 12:49

en plons is water wordt hier wel veel gezegd. Dit keer was het alleen boem en gelukkig geen water gezien.

Gisteren samen met Willeke en Silke een rit gemaakt. Zo rond een uur of 4 worden we opgebeld dat we maar snel naar huis moeten rijden want er is een enorme onweersbui op komst. Wij dachten in eerste instantie dat het nog wel mee viel. Totdat we bij een open veld kwamen en de lucht goed konden zien. Toen hebben we er toch maar een flinke draf in gedaan.

Willeke reed achter mij en ineens hoorde ik Silke overgaan in galop. De paarden waren aan het begin van de rit al aardig opgefokt en we hadden dus ook gezegt dat het bij een draf bleef. Die 2 die willen meestal alleen maar een wedstrijdje doen. Ik heb Nina's teugels gelijk losgegooid met de bedoeling om de andere teugel (aan het pessoabit) te grijpen. Ondertussen haalde Silke ons in en sneed Nina uit het niets zo de pas af een zijpaadje in. Nina natuurlijk enorm op de rem. Er zat echter nog een tak in de weg, dus ze schoot weer naar de andere kant.

Ik zit best stevig in het zadel maar dit redde ik toch echt niet meer. Heb er nog een tijdje naast gehangen en geprobeerd om er weer op te komen. Dat lukte niet en omdat ik een spoortje aanhad die in haar buik prikte ging zij natuurlijk steeds harder. Ik heb me maar laten vallen, sloeg een paar keer over de kop en kwam nogal rot terecht. Paard is aan het eind van het pad even blijven staan en vertrok toen richting huis. Als ik op had kunnen staan had ik haar aan het einde van dat pad kunnen pakken.

Opstaan ging niet echt, had het idee dat er flink wat mis was. ouders opgebeld en die kwamen er wel aan (wat is een 4x4 dan gemakkelijk!). Vervolgens mijn oma de schrik van haar leven bezorgd om te vragen of het paard al bij haar aan de deur stond. Die was er nog niet, heb haar vervolgens gelijk afgekapt om ik weet niet wat voor vragen te omzeilen.

Ondertussen was ik iets verder gestrompeld naar een paaltje waar ik te zien was. Ikeens komen er van 2 kanten auto's aan. De een van mijn ouders waar ik zo ingegooid werd om door te rijden naar de tegemoetkomende auto om te vragen of die man een paard gezien had. Nog voordat mijn vader iets kon vragen werd ons al verteld dat zijn zoon met Nina aan de fiets deze kant op kwam. Gevangen vlak voor de weg.

Pa is gaan lopen met Nina en moeders heeft me naar oma gereden. Toen was het half 5 en barstte er een enorme hagelbui los O:)

Uiteindelijk blijk ik dus iets gekneusd te hebben in de buurt van mijn bil en dijbeen. Verder bont en blauw. Heb 8 blauwe plekken rond beide knieen zitten waar ik mezelf met de spoortjes geraakt heb en kan niet normaal zitten.

Leuke afsluiting van een fijne rit dacht ik zo :+
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 dec 2006, 12:52

Heftige rit :o
Gelukkig dat ze Nina optijd hebben kunnen vangen!
En veel beterschap voor jou
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
miepie

Bericht door miepie » ma 18 dec 2006, 13:06

Dat was idd een heftige rit, beterschap met je kneuzing en blauwe plekken.
maroes

Bericht door maroes » ma 18 dec 2006, 13:18

Jeetje met recht boem is ho.
Wat een mega rit,gelukkig zijn jullie ongedeerd gebleven.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Esther

Bericht door Esther » ma 18 dec 2006, 13:29

Jeetje, wat een wilde rit!! Gelukkig niets gebroken, al zal het wel flink pijn doen en met Nina was gelukkig ook alles oke!!
Veel succes met je blauwe en gekneusde plekken, en de spierpijn van morgen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » ma 18 dec 2006, 13:38

Idd een heftige rit. Beterschap he!
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
druppeltje

Bericht door druppeltje » ma 18 dec 2006, 14:43

He gadsie, dat is een vervelend einde van een rit.

Doe rustig aan, en veel succes en beterschap!
Dressuur: L1+2
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 18 dec 2006, 17:57

Zo, lekker ritje... Wat zal je geschrokken zijn zeg! Gelukkig is er verder niks gebeurd, beterschap in ieder geval!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 19 dec 2006, 07:33

Heftig jeetje, ben je de nacht wel een beetje doorgekomen?
fijn dat mensen je gelijk kunnen halen als er iets is.

maar eeeeh waar is dat andere meisje met paard gebleven dan, had ze niet door dat jullie niet meekwamen?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 19 dec 2006, 12:23

Gossie, beterschap! Dat was nog eens een wilde rit!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 19 dec 2006, 12:38

Carolinef schreef:Heftig jeetje, ben je de nacht wel een beetje doorgekomen?
fijn dat mensen je gelijk kunnen halen als er iets is.

maar eeeeh waar is dat andere meisje met paard gebleven dan, had ze niet door dat jullie niet meekwamen?
Ja maar vraag niet hoe. Het valt me nu pas echt op hoeveel er hier in huis is gemaakt voor de linkerkant. Lig altijd op mijn linkerzij als ik in bed wil lezen. Daar staat het nachtkastje ook. Tv kijken op de bank is hetzelfde verhaal. Zo nog wat dingetjes meer 8)7 . Mijn rechterzij krijgt het nu dus net zo zwaar te verduren als dat de linkerkant gehad heeft :+

Willeke is bij mij gebleven. Ze was bang dat ze Silke niet zou kunnen houden als ze achter Nina aan ging. Kan ik ook wel begrijpen, ze heeft haar ook nog niet zo ontzettend lang.

@ de anderen: bedankt!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 19 dec 2006, 13:03

nina1993 schreef: Willeke is bij mij gebleven. Ze was bang dat ze Silke niet zou kunnen houden als ze achter Nina aan ging. Kan ik ook wel begrijpen, ze heeft haar ook nog niet zo ontzettend lang.
Jeetje wat een verhaal zeg... eng dat soort dingen! Echt fijn dat Nina opgevangen is.

Verstandig dat ze bij jou is gebleven. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik ging rijden met een vriendin en haar 3/4 arabier werd wat heet en was wat springerig. Zij was het op een gegeven moment zat en liet hem los (klap op zijn kont en als commentaar als je zo vervelend bent ga je maar alleen verder... 8)7 ). De fjord waar ik toen mee reed bedacht zich niks en knalde er in volle vaart achteraan, resultaat die van mij volgt die van haar en die van haar gaat harder rennen door die van mij die hem op zijn hielen zit. Gelukkig niks ergs gebeurd want ook hier werd de pony opgevangen (door iemand die aan het hardlopen was). Toen haar pony stilstond stopte die van mij ook. Ik durf er niet aan te denken wat er gebeurd zou zijn als deze man die pony niet opgevangen had. Ik ben met 2 pony's aan de hand naar huis gelopen...en die vriendschap met die vriendin was eerlijk gezegd daarna ook wel over.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » di 19 dec 2006, 14:17

:o OMG wat een verhaal!
Beterschap!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » di 19 dec 2006, 14:37

O jee,wat een toestand zeg.
Gelukkig is Nina op tijd gevangen.
Beterschap.Hopelijk gaat het snel weer beter met je :(:)
Je zult wel stijf zijn nu.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 20 dec 2006, 08:42

Marijke snap ik t goed dat ze r paardje express alleen heeft laten lopen?????
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 20 dec 2006, 08:59

Carolinef schreef:Marijke snap ik t goed dat ze r paardje express alleen heeft laten lopen?????
Ja dat begrijp je helemaal goed...als ik er aan terug denk kan ik er nog steeds met mijn kop niet bij hoe je zoiets kan doen..
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Hilde

Bericht door Hilde » wo 20 dec 2006, 10:08

God,wat een verhaal!
Gelukkig zijn jij en Nina toch uiteindelijk goed weggekomen..........

Marijke,wat een stunt,joh!
Ongelooflijk.........
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 20 dec 2006, 10:50

Marijke,jee dat is ook wat :oo
Wat mij betreft zou die vriendschap dan ook over zijn.
Je wilt er idd niet aan denken, wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 20 dec 2006, 11:10

Jeejtje zeg wat een rit. Gelukkig dat Nina gevangen werd. Hoop dat je je gauw weer eeen beetje de oude voelt. En met buiten rijden misschien eerst even wat stapritjes doen tot de paardjes wat relaxter zijn. Met dit weer is het toch allemaal wat huppeliger. Sterkte hoor.

@Marijke: bij mij zou de vriendschap ook acuut over zijn hoor. Wie doet er nu zoiets onverantwoords als zijn paard loslaten. Paarden zijn kuddedieren en ze heeft je echt in een enorm gevaarlijke situatie gebracht _-:( .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
fjordido

Bericht door fjordido » wo 20 dec 2006, 12:26

pff jo wat een avontuur! je zal je wel flink rot voelen als je zo gekneust bent. beterschap!!
Plaats reactie