Gisteren samen met Willeke en Silke een rit gemaakt. Zo rond een uur of 4 worden we opgebeld dat we maar snel naar huis moeten rijden want er is een enorme onweersbui op komst. Wij dachten in eerste instantie dat het nog wel mee viel. Totdat we bij een open veld kwamen en de lucht goed konden zien. Toen hebben we er toch maar een flinke draf in gedaan.
Willeke reed achter mij en ineens hoorde ik Silke overgaan in galop. De paarden waren aan het begin van de rit al aardig opgefokt en we hadden dus ook gezegt dat het bij een draf bleef. Die 2 die willen meestal alleen maar een wedstrijdje doen. Ik heb Nina's teugels gelijk losgegooid met de bedoeling om de andere teugel (aan het pessoabit) te grijpen. Ondertussen haalde Silke ons in en sneed Nina uit het niets zo de pas af een zijpaadje in. Nina natuurlijk enorm op de rem. Er zat echter nog een tak in de weg, dus ze schoot weer naar de andere kant.
Ik zit best stevig in het zadel maar dit redde ik toch echt niet meer. Heb er nog een tijdje naast gehangen en geprobeerd om er weer op te komen. Dat lukte niet en omdat ik een spoortje aanhad die in haar buik prikte ging zij natuurlijk steeds harder. Ik heb me maar laten vallen, sloeg een paar keer over de kop en kwam nogal rot terecht. Paard is aan het eind van het pad even blijven staan en vertrok toen richting huis. Als ik op had kunnen staan had ik haar aan het einde van dat pad kunnen pakken.
Opstaan ging niet echt, had het idee dat er flink wat mis was. ouders opgebeld en die kwamen er wel aan (wat is een 4x4 dan gemakkelijk!). Vervolgens mijn oma de schrik van haar leven bezorgd om te vragen of het paard al bij haar aan de deur stond. Die was er nog niet, heb haar vervolgens gelijk afgekapt om ik weet niet wat voor vragen te omzeilen.
Ondertussen was ik iets verder gestrompeld naar een paaltje waar ik te zien was. Ikeens komen er van 2 kanten auto's aan. De een van mijn ouders waar ik zo ingegooid werd om door te rijden naar de tegemoetkomende auto om te vragen of die man een paard gezien had. Nog voordat mijn vader iets kon vragen werd ons al verteld dat zijn zoon met Nina aan de fiets deze kant op kwam. Gevangen vlak voor de weg.
Pa is gaan lopen met Nina en moeders heeft me naar oma gereden. Toen was het half 5 en barstte er een enorme hagelbui los

Uiteindelijk blijk ik dus iets gekneusd te hebben in de buurt van mijn bil en dijbeen. Verder bont en blauw. Heb 8 blauwe plekken rond beide knieen zitten waar ik mezelf met de spoortjes geraakt heb en kan niet normaal zitten.
Leuke afsluiting van een fijne rit dacht ik zo