Ik ben na de CK langzaamaan begonnen met longeren, hij pakt het super goed op en op het moment longeer ik hem dan ook ongeveer om de dag, nog niet veel langer dan een kwartier, want dat vind ik wel genoeg voor hem. Ik ben hiermee begonnen omdat ik begon te merken dat ie een beetje uitdaging nodig had, ik wandelde natuurlijk al wel heel vaak met hem, maar hij hoefde niets serieus te doen. Dus hoppa een beetje aan het werk dan maar. Ik longeer hem niet alleen op een kleine volte, maar gebruik eigenlijk een beetje heel de bak, ik loop gewoon met hem mee in het midden zeg maar, zo hoeft ie niet van die korte draaien te maken en kan ie langere stukken rechtuit, beter voor zijn benen. Zijn linker kant is duidelijk zijn makkelijke kant, rechsom gaat nog wel eens wat moeilijker, dan probeert ie eronderuit te komen door ineens de andere kant op te gaan

Nou verder wandelen we nog steeds heel wat af, hij is wel wat aan het puberen op het moment, dus heeft zo zijn buien af en toe

Aike begint nu ook wat meer body te krijgen en zowaar een echt paardje te worden.
Zijn manen heb ik weer op 1 lengte geknipt, aagezien hij zo ontzettend brede manenkam heeft en het heel snel naar voren valt (het zwarte deel), vond ik dat geen gezicht, dit ziet er echt beter uit, ben wel van plan een hengstenpluk te laten groeien.
Nou jullie weten weer wat en ik zal binnenkort proberen wat foto's te maken van het longeren, dat gaat helaas wat lastig omdat ons toestel geen mooie foto's maakt in de binnenbak en de longeerbak vind ik te beperkt voor hem, maar goed ik doe mijn best van de week.
Groetjes Thessa en Aike