Update Aike

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Thessa Keizer

Update Aike

Bericht door Thessa Keizer » di 28 nov 2006, 15:22

Ik dacht ik zal ook maar weer eens eens stukkie schrijven hoe het met mijn kanjer Aike gaat op het moment, heb al een tijd niets over hem geschreven eigenlijk, terwijl ik juist wel lekker veel met hem bezig ben.
Ik ben na de CK langzaamaan begonnen met longeren, hij pakt het super goed op en op het moment longeer ik hem dan ook ongeveer om de dag, nog niet veel langer dan een kwartier, want dat vind ik wel genoeg voor hem. Ik ben hiermee begonnen omdat ik begon te merken dat ie een beetje uitdaging nodig had, ik wandelde natuurlijk al wel heel vaak met hem, maar hij hoefde niets serieus te doen. Dus hoppa een beetje aan het werk dan maar. Ik longeer hem niet alleen op een kleine volte, maar gebruik eigenlijk een beetje heel de bak, ik loop gewoon met hem mee in het midden zeg maar, zo hoeft ie niet van die korte draaien te maken en kan ie langere stukken rechtuit, beter voor zijn benen. Zijn linker kant is duidelijk zijn makkelijke kant, rechsom gaat nog wel eens wat moeilijker, dan probeert ie eronderuit te komen door ineens de andere kant op te gaan _-:( Maar verder gaat het eigenlijk heel goed. De termen stap en draf begrijpt ie nu goed en sinds een weekje heb ik daar de galop aan toegevoegd, en ook dat gaat redelijk. Ik longeer hem ook regelmatig met een zadeltje op zijn rug, vind ie allemaal best. Ook ben ik er al even stiekum opgeklommen en heb een beetje gestapt, vond ie ook geen probleem, hij keek ff achterom, zo van wat doe jij nou, maar verder vond ie het prima. Ben van plan om hem zo vanaf april/mei echt in te gaan rijden, nu nog niet, gewoon rustig aan.

Nou verder wandelen we nog steeds heel wat af, hij is wel wat aan het puberen op het moment, dus heeft zo zijn buien af en toe :P Maar over het algemeen gaat het prima. Hij vind op het moment van die gietijzeren bistro setjes heel eng 8)7
Aike begint nu ook wat meer body te krijgen en zowaar een echt paardje te worden.

Zijn manen heb ik weer op 1 lengte geknipt, aagezien hij zo ontzettend brede manenkam heeft en het heel snel naar voren valt (het zwarte deel), vond ik dat geen gezicht, dit ziet er echt beter uit, ben wel van plan een hengstenpluk te laten groeien.

Nou jullie weten weer wat en ik zal binnenkort proberen wat foto's te maken van het longeren, dat gaat helaas wat lastig omdat ons toestel geen mooie foto's maakt in de binnenbak en de longeerbak vind ik te beperkt voor hem, maar goed ik doe mijn best van de week.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Abe_

Bericht door Abe_ » wo 13 dec 2006, 18:38

leuk om te lezen wat je doet met aike. is aike eigenlijk jonger of ouder dan Abe? je schrijft over zijn brede manenkam, die van Abe is juist heel smal. Het puberen herken ik wel van Abe,die heeft ook echt kwajongens streken op dit moment. leuk om zo te lezen hoe zijn broertje/neefje het doet.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Anouska

Bericht door Anouska » wo 13 dec 2006, 19:49

Leuk dat je met hem bezig bent Thessa. Allemaal zo spannend ook voor jezelf. Voor Aike is het een afwisseling. Succes en kan niet wachten tot de foto's.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Charret

Bericht door Charret » wo 13 dec 2006, 19:55

Oh ik ben ook echt benieuwd naar de foto's! Leuk he dat hij in het boekje stond tegenover Alies ;)
Alies begint ook toch qua body erg te veranderen. Valt me nu meer en meer op. Ik zal binnenkort ook eens foto's maken weer.

Ik heb nog geen puberstreken bij Alies ontdekt *klop klop* Hopelijk neemt ze dat ook niet snel van Aike over ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 13 dec 2006, 21:22

Abe_ schreef:leuk om te lezen wat je doet met aike. is aike eigenlijk jonger of ouder dan Abe? je schrijft over zijn brede manenkam, die van Abe is juist heel smal. Het puberen herken ik wel van Abe,die heeft ook echt kwajongens streken op dit moment. leuk om zo te lezen hoe zijn broertje/neefje het doet.
Aike is van 27 juni. Dus weet niet op welke datum Abe geboren is? Maar volgens mij was die van jou ietsje ouder, maar dat weet ik niet zeker.
En ik vind het voor jou ook weer super dat je Abe weer lekker zelf hebt hoor, heb al weer een paar keer op je site gekeken.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » wo 13 dec 2006, 21:36

Ik zie net wat foto's van Abe en hij's ook een kanon! Wow.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Abe_

Bericht door Abe_ » do 14 dec 2006, 17:38

dan is Abe inderdaad een klein beetje ouder, hij is van 17 mei. ik ben ook echt super blij dat hij weer bij ons is
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Leentje

Bericht door Leentje » do 14 dec 2006, 20:39

lekker dat het zo goed gaat,met die mooie kerel van je!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 14 dec 2006, 20:56

Wat leuk dat je al zo met hem aan de gang kunt. Alex is echt nog een baby terwijl die qua bloedlijn echt heel dicht bij Aike zit (Aike is toch een Reitzex Gardar?). Alex is er absoluut nog niet klaar voor. Dat vraagt natuurlijk wel om foto's :D
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 15 dec 2006, 12:28

Marijke&Rosco schreef:Wat leuk dat je al zo met hem aan de gang kunt. Alex is echt nog een baby terwijl die qua bloedlijn echt heel dicht bij Aike zit (Aike is toch een Reitzex Gardar?). Alex is er absoluut nog niet klaar voor. Dat vraagt natuurlijk wel om foto's :D
Ja klopt Aike is een Reitze x Gardar. Aike begon een beetje vervelend te worden, ze stonden tot half november op de wei, maar dat werd eigenlijk vanaf oktober steeds minder omdat het land zo nat was, tot die tijd kon ie zich daar uitleven maar ja helaas kunnen bij ons de paarden niet het hele jaar op het land en van alleen een uurtje in de bak staan raakte hij niet helemaal zijn energie kwijt, dus vandaar dat ik langzaamaan toen maar ben begonnen. En ja hij pakt het aardig op moet ik zeggen. En ja ik heb ook al een paar keer geprobeert om foto's te maken maar dat lukt bijna niet in de binnenbak _-:( Ik zal van het weekend een keer in de longeerbak buiten longeren, en daar foto's van maken.

Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 15 dec 2006, 18:02

Wat leuk dat hij het zo goed oppakt. Haha, en al puberstreken dus. Bij Arwen ook nog niet zo last van, maar daar heb ik ook al een tijd niks meer mee gedaan.
Ben heel erg benieuwd naar je foto's :j
Plaats reactie