Ik weet even niet wat te doen...
Ik weet even niet wat te doen...
Ik heb mijn fjordje nu 8 jaar. Door omstandigheden (verbroken relatie, verhuizingen) heb ik nu al bijna driekwart jaar weinig tot niets gedaan met mijn fjordje. Ze staat in een pension stalling 20 minuten bij mij vandaan. Ze gaat in de winter overdag in de paddock en s'nachts op stal, en in de zomer gaat ze dag en nacht het land op. Momenteel is ze erg dik, en staat ze op een dieet. Ik heb gewoon niet genoeg tijd voor haar, ik heb een fulltime baan, en ben momenteel bezig om mijn leven weer op de rails te zetten wat niet meevalt naar 4 jaar samen wonen. Ik woon nu tijdelijk bij familie in, maar kan hier niet nog een half jaar blijven wonen.
Ik vindt het heel zielig voor mijn fjordje dat ik niet veel meer met haar doe. Voor de omstandigheden reed ik haar 2 a 3 keer per week een paar uur in het bos, en ik had daar ook echt plezier in.
Ik vindt het heel erg, maar ik heb al een paar keer gedacht om haar te verkopen. Het liefste wil ik dat niet, je weet niet goed waar je paardje terecht komt, en of ze het daar beter gaat krijgen dan bij mij.
Daar komt bij dat ik haar als veulen van mijn vader heb gekregen, dat maakt de beslissing voor mij nog moeilijker, kwa emotionele waarde.
Is het egoistisch om haar te houden vanwege mijn eigen? Ze staat met andere paardjes, maar ik vindt het gewoon zielig dat er bijna niks met haar gedaan wordt. Ik weet ook niet of er in de toekomst meer met haar gedaan gaat worden. Ik kan momenteel de tijd en de energie niet opbrengen om veel met haar te doen.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij je eerlijke mening willen geven.
Ik vindt het heel zielig voor mijn fjordje dat ik niet veel meer met haar doe. Voor de omstandigheden reed ik haar 2 a 3 keer per week een paar uur in het bos, en ik had daar ook echt plezier in.
Ik vindt het heel erg, maar ik heb al een paar keer gedacht om haar te verkopen. Het liefste wil ik dat niet, je weet niet goed waar je paardje terecht komt, en of ze het daar beter gaat krijgen dan bij mij.
Daar komt bij dat ik haar als veulen van mijn vader heb gekregen, dat maakt de beslissing voor mij nog moeilijker, kwa emotionele waarde.
Is het egoistisch om haar te houden vanwege mijn eigen? Ze staat met andere paardjes, maar ik vindt het gewoon zielig dat er bijna niks met haar gedaan wordt. Ik weet ook niet of er in de toekomst meer met haar gedaan gaat worden. Ik kan momenteel de tijd en de energie niet opbrengen om veel met haar te doen.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij je eerlijke mening willen geven.
Tsja, moeilijke situatie. Hoe lang denk je nog nodig te hebben om alles op rails te krijgen en weer tijd voor haar te hebben? Als dat te overzien is zou ik zeggen hou haar en ga er dan weer helemaal voor. Als je nu al weet dat je het druk blijft houden en weinig tijd en energie voor haar hebt zou ik zeggen verkoop haar. Ze verdient het natuurlijk om lekker te mogen spelen, rijden, veel aandacht te krijgen. Zij mist dat net zo erg als jij dat waarschijnlijk doet...
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Is er niet iemand in jouw omgeving die een (betrouwbare) bijrijder weet voor jou fjord? Ik kan me voorstellen dat het moelijk voor je is. Maar als je zelf al ziet dat ze te dik is, zal ze toch aan het werk moeten. Met een bijrijdster kan ze wel van jou blijven maar hoef je je wat minder zorgen te maken.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
ook het eerste waar ik aan dacht: bijrijdster.
ik heb ook niet echt superveel tijd voor Ydel.
maar ik heb een verzorgster die haar 3 keer in de week rijdt, en ik doe het zelf 3 keer.
dus dan komt ze toch aan de goede beweging..
tevens kan je dan ook een bijdrage vragen, dat het financieel ook wat beter te trekken wordt??
succes met je beslissing
ik heb ook niet echt superveel tijd voor Ydel.
maar ik heb een verzorgster die haar 3 keer in de week rijdt, en ik doe het zelf 3 keer.
dus dan komt ze toch aan de goede beweging..
tevens kan je dan ook een bijdrage vragen, dat het financieel ook wat beter te trekken wordt??

succes met je beslissing

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- jezzikaatje
- Contacteer:
Ik zou inderdaad ook gaan kijken naar een goede bijrijdster..
Dan voel je jezelf minder rot erom!
Ik denk dat je haar ook niet zomaar moet verkopen, want als ik het zo hoor ga je daar heel erg spijt van krijgen..
Stel voor jezelf gewoon een plan op, met dan wil ik alles op de rails hebben, en heb ik ook weer meer tijd voor haar..
Lukt dat niet, dan moet je op dat moment ook een knoop gaan doorhakken denk ik!
Succes ermee in ieder geval!!
Dan voel je jezelf minder rot erom!
Ik denk dat je haar ook niet zomaar moet verkopen, want als ik het zo hoor ga je daar heel erg spijt van krijgen..
Stel voor jezelf gewoon een plan op, met dan wil ik alles op de rails hebben, en heb ik ook weer meer tijd voor haar..
Lukt dat niet, dan moet je op dat moment ook een knoop gaan doorhakken denk ik!
Succes ermee in ieder geval!!
Als je niet weet of de situatie nog verandert ten opzichte van je paard zou ik haar dus wel verkopen. Het kost zo alleen geld en je beleeft er geen plezier aan.
Er zijn zat mensen die fulltime of zelfs meer dan dat werken, een sociaal leven hebben, een relatie en een huis om te onderhouden. Maar het is maar net waar je de energie in wil steken. Jij kunt zelf het beste deze beslissing maken. Er zijn heel veel mensen die goed voor je paard kunnen zorgen, ook al is dat miscchien pijnlijk om onder ogen te zien.
Er zijn zat mensen die fulltime of zelfs meer dan dat werken, een sociaal leven hebben, een relatie en een huis om te onderhouden. Maar het is maar net waar je de energie in wil steken. Jij kunt zelf het beste deze beslissing maken. Er zijn heel veel mensen die goed voor je paard kunnen zorgen, ook al is dat miscchien pijnlijk om onder ogen te zien.
Ik ga met een groot gedeelte van de mensen hierboven me mee.........
Ik zou in de 1ste instantie een bijrijdster zoeken die met je fjord aan de gang kan.
Voor jou ook alvast weer een probleem minder EN wat meer tijd om de rest op de rails te zetten!
Zeker gezien de emotionele waarde van je dier,zou ik het (nog) niet kunnen verkroppen om hem te verkopen.
Als je leven misschien straks weer in goede banen loop,ben ke blij dat hij er nog is en weer samen kan genieten van jullie ritten!
Veel suc6 met je keuze...........
Ik zou in de 1ste instantie een bijrijdster zoeken die met je fjord aan de gang kan.
Voor jou ook alvast weer een probleem minder EN wat meer tijd om de rest op de rails te zetten!
Zeker gezien de emotionele waarde van je dier,zou ik het (nog) niet kunnen verkroppen om hem te verkopen.
Als je leven misschien straks weer in goede banen loop,ben ke blij dat hij er nog is en weer samen kan genieten van jullie ritten!
Veel suc6 met je keuze...........
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
nee is niet oneerlijk, ik heb begin dit jaar ook gedacht dat ik er beter aan zou doen mijn 2 jongens te verkopen omdat ik net als jij geen tijd genoeg had (voor mijn gevoel) ivm jonge kindreen en eigen gezondheid en te hoge verwachtingen aan mezelf.
Ik heb er toen een beetje afstand van genomen en hun gewoon gelaten, ik bedoel jouw merrie heeft ook paarden gezelschap, goede verzorging en eten en al het andere.
ik heb een paar m,aanden uitgerekt voor mezelf om alles op de rit te krijgen en heb me er ook bij neergelegd dat niet al het wensbare mogelijk is,
ik zou het niet doen als ik in jouw schoenen stond, hou ze en gun ze maar een jaartje time off, als jij weer lekker in je vel zit heeft zij daar meer aan dan dat je ze misschien impulsief gaat verkopen omdat je denkt dat ze beter verdient.
veel sterkte xxx
Ik heb er toen een beetje afstand van genomen en hun gewoon gelaten, ik bedoel jouw merrie heeft ook paarden gezelschap, goede verzorging en eten en al het andere.
ik heb een paar m,aanden uitgerekt voor mezelf om alles op de rit te krijgen en heb me er ook bij neergelegd dat niet al het wensbare mogelijk is,
ik zou het niet doen als ik in jouw schoenen stond, hou ze en gun ze maar een jaartje time off, als jij weer lekker in je vel zit heeft zij daar meer aan dan dat je ze misschien impulsief gaat verkopen omdat je denkt dat ze beter verdient.
veel sterkte xxx
Is mooi opgeschreven ik zou haar niet weg te doen.Carolinef schreef:nee is niet oneerlijk, ik heb begin dit jaar ook gedacht dat ik er beter aan zou doen mijn 2 jongens te verkopen omdat ik net als jij geen tijd genoeg had (voor mijn gevoel) ivm jonge kindreen en eigen gezondheid en te hoge verwachtingen aan mezelf.
veel sterkte xxx
En wat de andere ook zeiden dat dacht ik ook aan een
bijrijdster erbij,dat geef jezelf ook wat meer rust.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Tja half fjordenwereld (niet dit forum, maar fjorden in nederland) staat hun hele leven niks te doen en heb niet het idee dat die dat echt oneerlijk vinden!
Enige wel op te letten factor is, is dat je fjord niet te dik wordt door overschot aan aangeboden eten.
Maar ideaal zou inderdaad zijn als je een betrouwbare bijrijdster zou kunnen vinden, die er lekker mee aan het werk kan. Zo is misschien de stap voor jou om af en toe eens te rijden ook sneller gemaakt!?
Enige wel op te letten factor is, is dat je fjord niet te dik wordt door overschot aan aangeboden eten.
Maar ideaal zou inderdaad zijn als je een betrouwbare bijrijdster zou kunnen vinden, die er lekker mee aan het werk kan. Zo is misschien de stap voor jou om af en toe eens te rijden ook sneller gemaakt!?
Geluk is de vrucht van intens werk
het ligt ok een beetje aan het type paard,en de accomodatie daar,als jou paard echt elke dag een ruime tijd buiten is,en niet het type dat gewoon aan het werk moet,anders gefrustreerd raakt,zal het met je fjordje wel loslopen.
mijn vorige kwpn merrie moest ik geen 2 dagen achter elkaar stil laten staan,die werd echt gek,en was echt heel mensgericht,kon niet goed met andere paarden,zo'n dier doe je dan echt tekort.
mijn vorige kwpn merrie moest ik geen 2 dagen achter elkaar stil laten staan,die werd echt gek,en was echt heel mensgericht,kon niet goed met andere paarden,zo'n dier doe je dan echt tekort.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Tja, is inderdaad moeilijk. Je moet kijken naar de kwaliteit van haar leven. Je hebt er paarden tussen zitten die niets liever doen dan met je werken en je hebt erbij die je gewoon een poosje stil zet en dat ook prima vinden.
Ik heb een vergelijkbare situatie als jij. Mijn gezondheid laat niet altijd alles toe en dan staan mijn paarden maar wat in de wei te lummelen, maar dat vinden ze prima, ze hollen met z'n allen wat door de wei, lopen een beetje te grazen of staan te slapen en als ik er weer op stap is het geen probleem..
Als jouw paard lekker met maatjes in de wei staat en zich vermaakt dan is dat toch prima!! Ik zie er geen probleem in!!
Ik heb een vergelijkbare situatie als jij. Mijn gezondheid laat niet altijd alles toe en dan staan mijn paarden maar wat in de wei te lummelen, maar dat vinden ze prima, ze hollen met z'n allen wat door de wei, lopen een beetje te grazen of staan te slapen en als ik er weer op stap is het geen probleem..
Als jouw paard lekker met maatjes in de wei staat en zich vermaakt dan is dat toch prima!! Ik zie er geen probleem in!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zolang je het financieel kunt opbrengen om dr te houden, ben ik het met de bovenstaande mensen eens om een vertrouwd persoon te zoeken als bijrijdster.Dan neemt jouw schuldgevoel af, en kun jij je op jezelf richten en zul je zien dat jouw eigen leventje zich beter gaat vormen.
Maar je moet er goed over nadenken, ik zou niet snel verkopen,daar krijg je spijt van vrees ik.
sucses. moeilijk he? opnieuw beginnen.gr karin.
Maar je moet er goed over nadenken, ik zou niet snel verkopen,daar krijg je spijt van vrees ik.
sucses. moeilijk he? opnieuw beginnen.gr karin.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
- nancy imka