Ostheopaat vandaag op bezoek geweest

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ellebel

Ostheopaat vandaag op bezoek geweest

Bericht door Ellebel » vr 08 dec 2006, 18:22

Was eigenlijk al een paar maanden aan het tobben met Tim. Nouja tobben is een groot woord maar hij liep gewoon niet lekker. Stijf, kort, moeilijk te buigen. Motiveert het rijden ook niet echt.

Toen ik mn cijfers voor de dressuurproef van de ABOP vergeleek met vorig jaar waren inderdaad de gangen en wendbaarheid slechter becijferd + dat nare gevoel werd tijd voor de ostheopaat.

Nethanja is dus net geweest. Tim is gelukkig absoluut geen erg geval. Hij had een kleine blokkade in zn rechterkootholte. Verder waren de lendenen wat vast, met name de laatste rib. Tim vond de behandeling wel aardig, hij wilde eigenlijk liever met Nethanja kroelen :+ .

Nu krijgt hij 1 week rust ( van berijden/longeren) daarna 2 weken opbouwen. Vooral neusje eruit rijden, niet teveel vragen. Na die 2 weken mag ik gewoon rijden. De na controle is over een week of 6 tot 8.

Ben heel benieuwd wat hieruit voorkomt :j
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » vr 08 dec 2006, 21:52

Hee, daar ben ik ook benieuwd naar Ellen. Ik vond hem met de abop ook niet zo soepel en ruim lopen als op jouw foto's. Het leek een heel ander paard zo. Alleen zegt zo'n blokkade in de rechter kootholte me weinig. Had ze daar nog meer over te vertellen?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ellebel

Bericht door Ellebel » za 09 dec 2006, 05:47

Ehm ben niet zo'n ster in uitleggen }-o .

Tim hield dus rechts veel vast, wat hij eigenlijk nooit eerder heeft gedaan. Toen ik hem kreeg als 5 jarige en ging doorrijden was hij namelijk linksom altijd minder soepel en hij had hij op de linkerhand altijd meer moeite met de oefeningen.

Na het bevoelen van de werverkolom en de lendenen bleek dus ook dat zijn linkerkant minder soepel is dan rechts. Echter heeft hij zich steeds lopen compenseren met zijn hals. Die is namelijk wel heel soepel. Zowel in de hals als het hoofd zat geen enkele blokkade. Daarbij heeft hij dus veel zijn rechtervoetje gebruikt, om dat linkerachterbeen maar te ontzien. Wat bij ons als het ware de pols is, dat was dus stijf in zijn rechtervoorvoet.

De osteopaat denkt dat ze het rechtervoorvoetje en de ribbenpartij heeft opgeknapt, echter komt ze nog een keer terug voor zijn croupe, die voelde nog niet optimaal.

Op de schaal van 1-10 was Tim een gevalletje 4, zei ze dus geen echte hevige pijnen gelukkig.

Ik wacht maar rustig af, als ik over een paar weken wat mag doen kom ik heel graag een lesje bij je pakken :j
Vera

Bericht door Vera » za 09 dec 2006, 08:24

in januari moet lando weer naar de osteopaat.
Hopelijk zie je over 2 weken bij tim ook zo;'n vooruitgang als wij bij lando. En die was wel een gevalletje 11 (dus erger kon eigenlijk niet)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mir

Bericht door Mir » ma 11 dec 2006, 18:23

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijk resultaat en dat Tim maar weer gauw zo lekker ruim mag lopen als ie kan. Hij zal vast geen moeite hebben als we wat weekjes rustig aan doen...
yvette

Bericht door yvette » ma 11 dec 2006, 18:49

Lekker hoor, even helemaal na laten lopen. En bij elk paard (net als bij elk mens) vinden ze wel wat, niet echt om je zorgen over te maken. Wel goed dat je het niet erger hebt laten worden.
Ik hoop dat hij straks weer de sterren van de hemel loopt!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie