dagverslag, pffff

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
pinokkio

dagverslag, pffff

Bericht door pinokkio » za 09 dec 2006, 19:08

Hallo allemaal,
De dag begon met een aangenaam zonnetje.Maar eerst twijfelde ik of dat zonnetje zou blijven. Ik had best zin in een rondje om met Pino, maar ik gunde mijn kudde de wei zo. O:)
Gerard verzekerde me dat dat zonnetje er later ook nog wel zou zijn, dus toch eerst wezen rijden.
Heerlijk, niemand op de weg,de berm was nog goed te rijden,en Pino had de sokken erin.Ik vroeg niks, liet hem op zijn eigen benen lopen,dat vind hij heel fijn.Eindje verder wel even wat tempo wisselingen, en daarna lekker stappen met lange teugel.
Dit hele stuk is echt een eenzaam landweggetje,en daarna rij ik in een grote bocht weer richting centrum,waar dan weer wat te zien is.
Allerlei verkeer passeert ons.Al die tijd rijden we langs het water,waar eendjes opvliegen,(das Pino nu wel gewent),en een verloren visser met een hengel(lees enorme zweep),zwaait.
Ach we komen er regelmatig dus Pino sjokt er met ontspannen oortjes langsop.
Dan nog een hele lange weg weer richting huis,maar met een redelijke berm,dus ook daar fijn gereden.
Pino was niet nat geworden van deze rit, dus toen we weer thuis kwamen, afgezadeld, even op stal, bakkie lekker voor hem gemaakt,ponybrok met een appel en een wortel, en nog twee plakken brood.
De shetjes ook wat, en toen hup de deken weer op Pino's rug en de staldeur weer open.Na wat koffie met gerard gedronken te hebben, ben ik de pony's en pino naar de wei gaan brengen.
Ik zou vandaag mijn vriendin monique voorlezen, die had een wedstrijd bij ons op de manege, L2 dus daar was ik op tijd.
Er waren veel afzeggers dus het was er erg rustig. Ze heeft beter gereden dan ze zelf dacht, ik vond het op wat kleine foutjes na best netjes gaan, maar ja wie ben ik he?? Toch 180 punten,dus ze was erg blij.
Maar nu komt het.
Ik ben meteen daarna naar de wei gefietst,en wilde pino en de kleintjes meteen weer mee naar huis nemen.
Kom ik daar aan, zie ik ze alledrie crossen door de wei, ik dacht meteen dit is niet normaal!!!
Gauw erheen, ja hoor,... :o Achter de wei loopt een pad. Daar loopt af en toe iemand met een hondje,verder eigenlijk niks. Maar nu waren er jongens soldaatje aan het spelen,maar wel met echte knallen!! Ik weet niet hoelang al,maar aan de wei te zien,vonden mijn liefies het reuze interessant.niet dat ze bang waren maar wel erg opgewonden, en ze waren nog niet meteen van plan om met mij mee naar huis te gaan.
Ik bleek nog een plastic zakje in mijn jas te hebben, en dat loktte ze wel, en kon ik ze meenemen. Maar: :? Toen ik op de verharding kwam hoorde ik maar 1 ijzer!!! (hij had er twee).
O wat was ik boos!!! Die rotjongen ook!!!
Nou wil het toeval dat mijn hoefsmid dinsdag al komt, dus er is niet zo heel veel aan de hand,maar gewoon het idee dat mijn paardjes daar niet rustig hebben kunnen staan grazen, dat bevalt me niks.
En Pino heeft nu ruim 10 weken op deze ijzers gelopen dus ik mag niet klagen,en gelukkig is het ijzer er mooi afgekomen, geen schade.Pfff...
Dus even later kom ik met alle drie thuis, (achterom),bojana deed het hek even open, en tussen alle kippen door, naar de ingang van de paddock. Onze kippen mochten vandaag lekker de tuin omwoelen.Alleen het vangen van de kippen was nog een lachwekkend iets,bleek later.Maar goed das een ander verhaal.
Toen ik weer wat rustiger was, de kippen in het hok had, en alle dieren verzorgt had, mocht ik nog boodschappen gaan doen,en toen trok de hemel open. Regen!!!! stortregen zeg maar gerust. Maar goed, ik zat droog,mijn boodschapjes gedaan, en weer naar huis.
Gerard heeft net een droogrek gemaakt voor de paardendekens,bij de kachel in de schuur, zodat er geen dekens meer in de keuken hoeven te drogen,(niet iedereen vind paardenlucht aangenaam, :? )
En dalijk zijn we eindelijk klaar met alles en gaan we op de bank hangen. :D
Dus sluit ik nu af,o ja, kelly heeft als het goed is mijn fotos al binnen en die zullen zodra ze tijd heeft wel verschijnen bij PP.
Nou iedereen een fijne zondag gewenst, doeggie karin en Pino, en de rest.[/b]
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Esther

Bericht door Esther » za 09 dec 2006, 19:44

Wat weer een deels leuk verhaal!! Wel jammer van die rotjongens!!
Maar goed dat de hoefsmid dinsdag weer zou komen.
Ik snap ook niet hoor, dat paardespullen niet gewoon in huis mogen drogen, hihi.. Stinken??
Ik mag nog net mijn hoofdstellen bij de achterdeur ophangen, anders worden ze telkens groenig.. maar dat is het ook..
Oh, ik heb nu trouwens ook een emmer met bebaggerde halsters en touwen bij de achterdeur, hihi, maar die staat achter de deur, dus die zie je niet zo goed, ze morgen maar even in de was sneaken, hihi..

Ik vind de verhalen van Pino en jou altijd erg leuk om te lezen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » za 09 dec 2006, 19:52

Weer een super verhaal over Pinochetje(dat was zijn eerste bijnaam, mocht ik niet zeggen want het was geen dictator).

Wat een rotjochies. Maar je doet er weinig tegen.
Maar 10 weken met ijzers is ook al knap.
Maar goed dat hij het er netjes heeft afgetrokken.

Jou Gerard is ook altijd voor je bezig. (is hij een keertje lekker thuis kom je weer aan met je paardenklusjes).

Groetjes en een knuf van deze kant.
(we bellen wel even over hoe je foto's kunt plaatsen. Dan kun je het de volgende keer zelf)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
pinokkio

Bericht door pinokkio » zo 10 dec 2006, 15:54

ja graag, maar ik weet nooit wanneer ik jou kan bellen,je hebt altijd zon;n druk leven.(niet rot bedoelt hoor!)
Dat ijzer is ie gewoon verloren hoor, door de zuigende kracht van de wei,hij zat al niet helemaal goed vast meer,geeft verder ook niet, ik ben al blij dat dennis (hoefsmid) dinsdag komt.

Gerard bedenkt die klusjes voor zichzelf,je moet het andersom zien,hij moet een reden hebben om een kachel te gaan zetten in de schuur,dus bedacht hij die natte dekens hihi.Ja wij lachen wat af hier,maar dat heb je met bezige bijtjes.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Plaats reactie