1e ritje na zadelproef: vrolijke poonie ;-)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

1e ritje na zadelproef: vrolijke poonie ;-)

Bericht door Reinou » za 09 dec 2006, 13:39

Ik was eigenlijk van plan om Woudina 2 weken rust te geven na de zadelproef. Sowieso omdat we veel hadden getraind de laatste weken, maar ook omdat haar mondhoeken wat geïrriteerd waren (ze is vrij gevoelig).

Vandaag had ik het idee dat ze het wel genoeg vond. En dat bleek later ook wel :D

In stap had ze het tempo er aardig in, in draf ging ze als een tierelier :)) Ik heb haar eerst even laten gaan, en hárd dat ze ging!! Ze sprong ook nog zelf aan in galop, terwijl draf altijd haar voorkeur had. En wat ik helemaal bijzonder vond, was dat ze in de rechtergalop aansprong!! Iets waar ze een paar weken nog zoveel moeite mee had dat we bang waren dat de rechtergalop niet zou lukken met de ABOP...(uiteindelijk ging het prima)

En het grappige was dat ze in de rechtergalop veel fijner zat en ook fijner in de mond was. Misschien heeft die rust haar wel goed gedaan :)

Na het gecross (in galop ging ze ook onwijs hard) heb ik haar nog wel even een heel stuk rustig laten draven en galopperen, het is niet altijd feest natuurlijk :D

Voorlopig blijf ik zo wel ff met haar doorrijden, op het zandpad. En dan straks wat meer gaan lessen (ze moet echt recht worden) en ik wil haar ook meer gaan longeren. Maar dan moeten we eerst nog regelen dat we vaker de bak kunnen gebruiken...hoop dat die mensen het goed vinden!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 09 dec 2006, 13:44

:D Hahahaa...
Die had er best zin in dus!
Wat appart dat ze die galop nu ineens wel goed doet,
blijkbaar is ze er nu gewoon doorheen.
Fijn zeg!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » za 09 dec 2006, 14:24

Woudina heeft haar accu na rust helemaal opgeladen! Gaaf zeg, dat ze zo goed haar best voor je heeft gedaan terwijl ze anders de rechtergalop moeilijk vindt begreep ik uit je verhaal! :)ddd
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
DaphneT

Bericht door DaphneT » za 09 dec 2006, 15:28

Haha, wat leuk dat ze er weer zo'n zin in had!!! En inderdaad mooi meegenomen van die galop. Hopelijk gaat ze die rechtergalop nu ook steeds makkelijker vinden!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 09 dec 2006, 15:39

Het kan soms helemaal geen kwaad om even een weekje niets te doen met je knollie.
En Woudina heeft het ook goed gedaan!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 09 dec 2006, 16:39

Precies, ze had het wel verdiend :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 09 dec 2006, 16:50

Het was vandaag ook erg lekker weer om een ritje te gaan maken :j Wat heerlijk dat ze er zo'n zin in had; Sandra had ook de cross-stand erop vanmiddag :D
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 09 dec 2006, 17:43

Hihi, wat klinkt dit bekent! Klinkt als een super ritje voor zowel jou als Woudina.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Plaats reactie