overgangetjes geoefend
overgangetjes geoefend
Vandaag weer rondje binnenbak gedaan. Ik dacht:"lekker wat overgangen oefenen" Jammer genoeg was er nog een paard in de bak. Het vervelende is, dat Sultan dan altijd zoiets heeft van: "Daar moet ik achteraan! Daar moet ik echt achteraan! Nu. nu!" En dat is ook zo'n paard die het niet echt waardeert dat er een fjord in z'n staart zit.(Het baasje trouwens ook niet) Jammer want het is wel een goeie oefening om hem te leren af te remmen, ook als hij er geen zin in heeft. In mijn eentje in de bak is daar geen kunst aan. Dan is meneer al lang blij dat hij mag gaan stappen. Zodra het andere paard de bak uit is, is voor Sultan de lol er af en vervalt hij in een soort slaap toestand. Droom draf en slappe stap. Maar hij was best braaf. Alleen hangt die Fries in de binnenbak telkens over de rand en bijt dan in de kont van Sultan.(Er zijn stallen in de binnenbak) .Dat is die Fries die hem in het begin ook zo toe had getakeld. Dus Sultan kan keurig wijken als hij langs die Fries moet.
Tja, is toch weer een leerpunt voor jullie, al is het inderdaad erg lastig, zo'n sticker!!
Wat vervelend lijkt me het als je paard tijden het rijden in zijn kont kan worden gebeten.. Beetje apart..
Maar de overgangen zijn beter gegaan??
Wat vervelend lijkt me het als je paard tijden het rijden in zijn kont kan worden gebeten.. Beetje apart..
Maar de overgangen zijn beter gegaan??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Andy is bij mij ook niet zo actief als hij alleen in de bak is, met z'n 2en is toch gezelliger. (volgens mij vond hij het vanmiddag ook erg gezellig met Sultan in de bak hoor
)
Echt leuk steeds positievere verhalen te horen, wel vervelend dat hij steeds gehapt word.
En ik ben benieuwd wat je dochtertje de volgende keer weer allemaal te vertellen heeft, waarschijnlijk wat ze van sinterklaas gehad heeft
.

Echt leuk steeds positievere verhalen te horen, wel vervelend dat hij steeds gehapt word.
En ik ben benieuwd wat je dochtertje de volgende keer weer allemaal te vertellen heeft, waarschijnlijk wat ze van sinterklaas gehad heeft

Mama van Gwen
(7-2-15)

Nou wat de overgangen betreft, alleen in de bak gaat dat prima. Met andere paarden ook al iets beter. Maar galop in de binnenbak doe ik niet zo vaak(ja, soms sjeest hij dus achter een ander paard aan in galop, terwijl draf de bedoeling was). Onze binnenbak is niet zo groot en hij neemt van die scherpe bochten. Ik heb dat nog niet zo goed in de hand. Komt vast wel. En wat m'n dochtertje(Zoë) betreft, die heeft een boerderij met paarde stal van playmobil gekregen en 2 dvd's met paarden en nog e.a. Dus die is wel weer zoet, voorlopig.(kleine paarde verslaafde). Zoë kletst zoveel tegen Sultan, dat hij af en toe zijn oren plat legt(hoor ik lekker niks).