Uniek was sinds zondag (26 nov) al niet lekker...
Mijn verzorgster en ik zouden gaan rijden op het kleine ros (onze bak was te nat) en met poetsen en opzadelen deed ze al een beetje chagerijnig als we aan haar buik kwamen....
Toch gewoon gereden, toen we weer thuis kwamen dacht ik dat ze misschien wel teveel lucht binnen had gekregen (het is een luchtzuiger) dus ik dacht 'laat ik die band weer eens om doen, misschien scheelt het wat'.....
Maandag was ze nog steeds niet lekker dus klein stukje buiten gereden, vond ze volgens mij wel lekker, want waar het gras d'r voetjs raakte sprintte ze hard weg!!!! even benen strekken...
Dinsdag was ik even voer wezen halen bij de paardenschuur en ging dat brengen rond 4en.... toen begreep ik dat ze al de hele dag binnen hadden gestaan (ze zou 's avonds les hebben met mijn verzorgster) dus ik dacht 'ik ga even lekker met haar grazen aan het halster' dus ik van half 5 tot 5 lekker ernaast gewandeld tot ze m wilde peren (doet ze vaker

Op dat moment schiet ze met d'r hoofd omhoog, d'r oren en ogen stijf naar voren en wijd open en ze begint te hyperventileren (ja geloof me dat kan uniek héél goed ook als ze een prik moet krijgen van de dierenarts) dus ik probeer haar gerust te stellen, maar ze valt zo om.......
sta je daar met je touwtje.....
eraan te trekken alsof je 400 kilo overeind krijgt............

Ze draaide gelukkig vrijwel gelijk om en stond weer op maar hyperventileerde nog steeds, ik gelijk d'r luchtzuigband eraf getrokken (ik denk je weet maar nooit, maar zo strak zat ie niet....) rustigaan terug naar stal gelopen haar op stal gezet en de DA gebeld......
even tempen, aankijken en als je het niet vertouwd wéér bellen.........
Haar temp was 38,3 is eigenlijk net iets te hoog, maar heb ooit een staldagboek bij gehouden en toen bleek dat haar temperatuur altijd hoger ligt dan bij een gemiddeld paard.
Ik even thuis een broodje gegeten, mijn verzorgster opgehaald en gezegd dat ze haar les af moest bellen en weer terug naar stal....
Ze had nog steeds geen hap van haar hooi gegeten en stond er heel laveloos bij.....
Ik toch weer gebeld, want zo ging ik niet slapen!!!!!
Pieter van Dierenartsenpraktijk Schalkwijk kwam met een uurtje en heeft haar helemaal onderzocht....
Hij had haar ook een paracetamol-spuit gegeven zodat ze weer wat rustiger werd en lekker de nacht in kon gaan, voor de rest zei hij dat het veulen gewoon niet lekker kan hebben gelegen daar kunnen ze wat 'kloiekerig' van worden en dat als ze morgen gewoon weer had gegeten het waarschijnlijk wel weer over was........
Ik woensdag natuurlijk thuis gebleven en bij haar gezeten....
Ze heeft lekker buiten gelopen, had al d'r hooi op en zag er weer wat levendiger uit.....
De luchtzuigband heb ik voor de zekerheid maar af gelaten.........
Ik ga zometeen weer lekker bij haar kijken en misschien een rustig buitenritje maken.....
Heb wel gelijk besloten dat ik komend weekend niet mee doe aan mijn wedstrijd en tot na het veulen niet meer start.....
Mijn verzorgster mag wel want die start L1 dus dat is niet zo zwaar voor haar!!!
Dat was dus even goed schrikken.......
De schrik kwam pas toen ik thuis bij mijn vriend zat en het nog eens vertelde........
Ik moet er niet aan denken dat er iets met dat beestje zou gebeuren!!!!!!!
Groetjes Cindy