Even slikken hoor
Even slikken hoor
Zoals jullie wel weten staan Oliver en Kobus lekker bij mij aan huis. Omdat ik ook nog twee appartementen verhuur, waarbij een aan Marlies en Jos, onze buurtjes, die paarden hebben, staan ook Malte en Jewel bij mij aan huis.
Rakker is eind september uit zichzelf overleden. 38 jaar oud geworden, dus een mooie leeftijd, al maakt het dat niet minder erg.
Maar vanavond wordt Malte ingeslapen.
Malte is een 23 jarige oldenburger die een heel zwaar leven achter de rug heeft. Hij heeft hoog dressuur gelopen (olympische spelen van Canada) en het dier heeft een gigantisch karakter.
Malte is afgekeurd voor de sport en is bij de slacht weggehaald.
Via via is hij dus bij mijn buurmeisje Marlies terecht gekomen. Zij heeft al vier jaar heel veel plezier van hem gehad. maar nu is dan toch het moment daar dat Malte echt op is.
Het dier loopt nog maar op twee benen en heeft overduidelijk pijn.
Vanochtend heb ik met Marlies gesproken hierover en vanmiddag kwam ze met rode ogen op stal: Malte zal vanavond ingeslapen worden. Dit was het beste en overleg met dierenarts had uitgewezen dat herstel zowieso niet meer mogelijk was en hij kon hem vanavond wegspuiten, zodat Malte morgen opgehaald kan worden.
En zo is het gebeurd. Ben net terug van stal. Malte is heel rustig ingeslapen. Bijna perfect.
De andere paarden hebben het allemaal gezien en kunnen het zo verwerken. Kobus vertrouwde het even niet (die grote stoere malte die zo braaf blijft liggen ?? ) maar ook hij stond even laten met hangend hoofd bij Oliver.
Malte, je was een hele lieve vent. En Marlies heeft de afgelopen vier jaar veel plezier samen met jou beleefd. Het ga je goed op de groene weiden waar je met je vriendjes lekker over het gras mag rennen en geen pijn hebt! Tot ziens kerel!
Rakker is eind september uit zichzelf overleden. 38 jaar oud geworden, dus een mooie leeftijd, al maakt het dat niet minder erg.
Maar vanavond wordt Malte ingeslapen.
Malte is een 23 jarige oldenburger die een heel zwaar leven achter de rug heeft. Hij heeft hoog dressuur gelopen (olympische spelen van Canada) en het dier heeft een gigantisch karakter.
Malte is afgekeurd voor de sport en is bij de slacht weggehaald.
Via via is hij dus bij mijn buurmeisje Marlies terecht gekomen. Zij heeft al vier jaar heel veel plezier van hem gehad. maar nu is dan toch het moment daar dat Malte echt op is.
Het dier loopt nog maar op twee benen en heeft overduidelijk pijn.
Vanochtend heb ik met Marlies gesproken hierover en vanmiddag kwam ze met rode ogen op stal: Malte zal vanavond ingeslapen worden. Dit was het beste en overleg met dierenarts had uitgewezen dat herstel zowieso niet meer mogelijk was en hij kon hem vanavond wegspuiten, zodat Malte morgen opgehaald kan worden.
En zo is het gebeurd. Ben net terug van stal. Malte is heel rustig ingeslapen. Bijna perfect.
De andere paarden hebben het allemaal gezien en kunnen het zo verwerken. Kobus vertrouwde het even niet (die grote stoere malte die zo braaf blijft liggen ?? ) maar ook hij stond even laten met hangend hoofd bij Oliver.
Malte, je was een hele lieve vent. En Marlies heeft de afgelopen vier jaar veel plezier samen met jou beleefd. Het ga je goed op de groene weiden waar je met je vriendjes lekker over het gras mag rennen en geen pijn hebt! Tot ziens kerel!
Ik vind het zo erg voor Marlies. Twee van haar maatjes zo kort na elkaar verliezen, het is gewoon te erg.
Gelukkig heeft ze haar Tinkerbaby nog en komt er mogelijk binnenkort een maatje bij (een fjordje, maar dat is nog niet zeker).
In ieder geval is dit het beste voor Malte, hij had zoveel pijn.
Marlies is een lief, goed baasje, dat ze dit moeilijke besluit heeft durven nemen voor hem.
Gelukkig heeft ze haar Tinkerbaby nog en komt er mogelijk binnenkort een maatje bij (een fjordje, maar dat is nog niet zeker).
In ieder geval is dit het beste voor Malte, hij had zoveel pijn.
Marlies is een lief, goed baasje, dat ze dit moeilijke besluit heeft durven nemen voor hem.

rakker was gewoon echt oud en Malte was echt op. Van een kant gelukkig maar, anders zou ik me nog zorgen gaan maken dat deze tendens zich voort gaat zetten. Maar dat komt wel goed. Oliver en Kobus zijn allebei van de taaie en Jewel (tinker x nrps) is ook een flinke dame.Viv schreef:He getver dat gaat niet lekker bij jullie. Maar wel een mooi einde voor zo'n sportpaard.... sterkte.
Marlies houdt zich goed, ik heb vandaag de zorgen voor het tinkerbeeb maar even op me genomen (samen met Dorothea uiteraard) zodat ze zich daar even niet om hoefde te bekommeren.
zo'n beslissing komt ook altijd te vroeg, maar voor deze situatie op het juiste moment genomen. Malte heeft genoten de laatste jaren.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!