Ik weet het effe niet meer....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 07 nov 2006, 12:27

neem anders eens contact op met de paardendrogist (www.paardendrogist.nl) leg je probleem uit en dan kunenn zij je misschien gerichter oplossingen bieden,, je kunt daar ook probeerzakjes aanschaffen om te kijken of iets effect heeft zonder dat je gelijk grote hoeveelheden hoeft in te slaan. succes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 07 nov 2006, 12:58

oke Caroline, ook een goede tip. Dit zal ik doen.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 07 nov 2006, 14:24

Suzanne schreef:ik dacht ook meteen aan lucerne, als je dat door zn brokjes doet kan ie ze niet zo snel meer opschrokken. succes!
Hier hebben we ook goeie ervaringen mee. Ze moeten echt een tijdje kauwen om dat droge spul weg te krijgen en ze vinden het erg lekker. Gemengd met brokken zijn ze dan toch effe bezig.

Wel heel vervelend dat het steeds erger wordt!
En nu met die kou & wind worden ze vaak ook nog heter..
Hopelijk wordt hij de komende tijd wat rustiger!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 08 nov 2006, 10:53

Carolinef schreef:neem anders eens contact op met de paardendrogist (www.paardendrogist.nl) leg je probleem uit en dan kunenn zij je misschien gerichter oplossingen bieden,, je kunt daar ook probeerzakjes aanschaffen om te kijken of iets effect heeft zonder dat je gelijk grote hoeveelheden hoeft in te slaan. succes
het nadeel is dat ze niet allen even deskundig zijn. Dan kun je beter naar een homeopaat oid gaan, want vaak zijn de gehaltes te laag om goed werkzaam te zijn.

Moet je anders even kijken op: http://www.garvo.nl/dealers/kaart.html
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 08 nov 2006, 12:09

Ik heb naar een aantal bedrijven een mail gestuurd, nav jullie advies. Kreeg meteen van Hartog een reactie terug over Lucerne. Ze geven het volgende advies (in het kort):muesli voeren ipv brok, en event. Balance erbij voeren, een eiwitarme structuurmuesli geschikt voor sobere rassen. Muesli heeft lage energiewaarde en geeft aanvulling van vitamines en mineralen. Lucerne dus door het krachtvoer mengen.

Paardendrogist gaf het volgende: tegen het gulzig eten, ronde stenen in de bak en een handje lucerne door het voer. Advies is ook om krachtvoer met lage energiewaarde geven en event. aanvullen met een voedingssupplement als Kompleet plus, zodat Roon voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ik heb ook nog een mail gestuurd naar Fyto Horse, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik wacht dit nog af en dan zal ik gaan beslissen wat ik ga doen.
Bedankt voor al het advies.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 08 nov 2006, 12:53

Let wel goed op bij muesli's vaak zit er best wat suiker (melasse in/door) en dat is funest!
Beetje eiwit kan geen kwaad hoor,... en vaak verschilt het erg weinig tussen gewoon en eiwit arm.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 12 nov 2006, 21:07

Hier niet zo ver vandaan, zit een man die in paardenvoer zit. Hij verkoopt niet perse zakken van 20 kg. Dus ik moet snel tijd vrij maken en daar eens naar toe rijden en eventueel om hulp vragen of met het voer wat jullie hierboven aangeven of dat mijn probleem met Ronan kan oplossen.
Heb hem vandaag meegenomen naar Hestegaarden en daar in de binnenbak gereden en toen was hij wel rustig. Gisteren wilde ik hem longeren in de wei en toen had ik het gevoel dat hij wilde steigeren (kon hij niet, want ik had hem bijgezet). Vanmorgen in de trailer stond hij tegen het schot aan te slaan. Dus moet mijn mannetje snel vragen wanneer hij vrij is, zodat we naar die voerman kunnen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 13 nov 2006, 14:59

Ik zal wel iets opperen wat je allang geprobeert hebt...
Heb je al eens het hooi in drie hooinetten gedaan? Is moeilijk eten hoor!!
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sultan

Bericht door sultan » di 14 nov 2006, 20:15

Jessica: Ik lees altijd dat je een fjord i.p alleen hooi hoeft te geven, anders worden ze dus te heet. Die van mij krijgt wel een paar boterhammen tussendoor en kuilgras maar verder niet. Hij doet het er prima op.( en dan is hij soms nog erg heet)
yvette

Bericht door yvette » di 14 nov 2006, 20:17

sultan schreef:Jessica: Ik lees altijd dat je een fjord i.p alleen hooi hoeft te geven, anders worden ze dus te heet. Die van mij krijgt wel een paar boterhammen tussendoor en kuilgras maar verder niet. Hij doet het er prima op.( en dan is hij soms nog erg heet)
Uhm, alleen hooi is echt niet voldoende hoor. Daar zitten niet genoeg vitamines en mineralen in. Een handje biks hebben ze daarvoor minstens nodig.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie