Gistermiddag zijn mijn vriend en ik met Nobby en Crystal naar het mastbos geweest. Nou in het begin zat het even tegen. De afslag naar Sleeuwijk was afgesloten en we moesten dus helemaal doorrijden. Dit wisten we al, maar dat vond mijn vriend niet erg. Toen de trailer aankoppelen; bleek er een lamp van de trailer niet te werken, zat een breuk in de kabel. Gelukkig is mijn vriend technisch, dus die heeft het weer gemaakt

. Toen de paarden uit de wei halen. Nou nobby kwam zoals gewoonlijk samen me crystal op mijn afgestormd. Nobby halster omgedaan, maar toen ik bij crystal het halster om wilde doen; ging zij er als een gek vandoor

. Nou dat heeft crystal dus nooit gedaan. Ik gaf dus nobby aan mijn vriend en zei dus dat hij maar uit de wei moest gaan met haar, dat ik dan wel verwachte dat zij nobby achterna zou gaan. Nou mooi dus niet

. Zelfs toen nobby op stal stond en ik de draad wijdt open hield voor Crystal, ging ze er nog niet doorheen. Ze bleef maar rond galopperen in de wei. Ondertussen kwam mijn vriend met een emmer met voer, maar ook daar trok Crystal zich niets van aan. Na een half uur tobben ging ze toch maar uit de wei op zoek naar haar moeder. Op stal aangekomen kon ik gewoon haar halster omdoen. Het inladen ging super, eerst nobby erin en crystal liep er gelijk goed achteraan. Toen op weg naar breda; door de weg afsluiting moesten we eerst richting gorinchem rijden en zo weer terug de brug over. Maar dat wisten we en mijn vriend vond dat niet erg. Bij het mastbos aangekomen vonden we gelijk een mooie plek waar we de trailer achteruit konden neerzetten. De rit was goed gegaan, al kwamen ze er wel bezweet uit. Maar dat kwam meer door de wintervacht denk ik. Nobby hoofdstel omgedaan en toen zijn we even drie kwartier aan de hand samen gaan lopen. Nou wat een bekijks met zo'n veulen krijg je. Maar ze vonden allebei geweldig. Nobby liep de hele tijd lekker stevig door met haar oren naar voren en Crystal wilde het liefst overal even ruiken en kijken. Ook terug het inladen ging goed. Dus we hebben weer een goede training achter de rug voor mijn "kleine" Crystal.