Vorige week hadden we al proefgedraaid. Eens kijken wat de beestjes er van vonden. Nou het probleem was al, hoe komen we er? Want meneer en mevrouw durfden de dijk niet over die was een beetje glad en het pad naar de wei moest nog aangemaakt worden. Uiteindelijk was Ulvy de stoere bikkel die al grasetend ineens beneden stond en ja dan blijf je als fjord (met de keuze boven in de wei blijven zonder gras of onder de wei in met gras) natuurlijk niet achter. De hele dag is netjes verlopen. Voor Ulvy is het een perfecte wei want het is afgewerkt met gaas zodat ze er niet uit kan. Verder staan er mooi grote bomen in waar ze onder kunnen schuilen (al vond RB ze lekkerder als maaltijd

Dus vandaag besloten we dat ze er het hele weekend wel in kunnen. Maar ik was vanmorgen eerst naar de ruiterwinkel geweest om een longersingel te kopen zodat ik mijn dubbele longe ook kan gebruiken. Ondertussen bleef er ook nog een jas aan mij plakken. Dit is ie overigens voor de geïnteresseerden:
http://www.hippocare-liessel.nl/winter_2006.htm (bruin bomberjack van equitheme)
Eenmaal bij mijn ouders gekomen wilde ik natuurlijk de nieuwe singel uitproberen dus ik haal RB uit de wei en let echt 1 seconde niet op en zie iets zwarts met roze voorbij schieten. Hmmm volgens mij is dat die shetlander van mij

Dus RB vliegensvlug aan een paal gebonden en hoewel ik liever vloekend achter dat kreng aan ging natuurlijk poeslief praten en rustig er op af zodat ze niet weg zou schieten. Ulvy was zoekende naar gras (wat er niet was..duh) en iedere stap die ik vooruit deed ging mevrouw ook vooruit en die weg kwam maar dichterbij. Ulvy was zich volgens mij ernstig aan het afvragen waar die wei nou precies gebleven was (dat ze totaal de andere kant op moest snapte ze nog niet zo

Echt waar ik ben geen voorstander van halsters in de wei maar ik snap nu waarom het bij Ulvy beter is er eentje om te houden. Want wat was ik blij dat ze die om had. Ulvy heb ik weer terug in de wei gegooid en nadat ik RB had gelongeerd heb ik ze naar de wei van de buurman gebracht. Deze keer rende Ulvy in een keer naar beneden en RB had ik kalkoenen ingedraaid dus die twijfelde ook geen moment. Dus die twee staan nu voldaan te eten.
Een ding is zeker, met een paard maak je altijd wat spannends mee