Heb in de jaren al zo'n 14 verschillende pony's voorbij zien komen. Sommige bleven wat langer, en sommige gingen na een jaar alweer weg.
8 maart is Zazu geboren. Ik was eigenlijk al gestopt bij Piet, maar met dit veulen wilde ik nog wel meehelpen. En tot de dag van vandaag heb daar geen minuut spijt van gehad! Het is echt een super lief en mooi ding! Aan het halstertje was hij zo gewend, hij was absoluut niet bang voor mensen en het poetsen/hoeven uitkrabben ging perfect!
Alleen het aan de hand lopen is even een probleem geweest. Dat is ook een van de redenen dat we niet met hem naar de keuring zijn geweest. Maar nu gaat het echt super! We maken samen hele wandelingen door het dorp en je ziet hem genieten!
Helaas is Zazu een hengt en moet hij verkocht worden. Een hengst kan Piet niet houden ivm ruimte en zijn gezondheid. Daarom gaat Zazu zaterdag naar de veiling. Ik mag hem daar voorbrengen. Het zal een dag gaan worden met gemengde gevoelens, omdat ik zo'n goede band met het diertje heb opgebouwd! Hoop echt dat hij een goed thuis krijgt..

Hier is ie 13 daagjes oud..

UPDATE:
Gister was het dan zover. Erg vroeg opgestaan en op naar Ermelo! Ze hadden voor alle ponies een stal, dus netjes geregeld. Om half 11 moest Zazu gekeurd worden door de DA en alles was goed. Om 1 uur begon de veiling en Zazu moest als 42e. Het voorbrengen ging echt super goed en hij liet zich mooi zien! Met resultaat want hij heeft best wat opgebracht voor een hengstveulen!
Na de veiling de nieuwe eigenaar opgewacht bij de stal. Het was een vrouw van eind 30 gok ik. En toen vroeg ik waar hij komt te staan: Frankrijk!!!! Niet naast de deur helaas. Maar hij gaat het daar ongelofelijk goed krijgen! Ze heeft namelijk een fokkerij van mini shetlanders (www.magic-minis.com) en arabieren, en op deze veiling heeft ze 4 A-welshjes gekocht.
Met Zazu had ze als plan hem hengst te houden! Hoop dat ze dat gaat doen.
Heb toch wel een traantje weggepikt toen ie ging. Kreeg nog een dikke kus van de nieuwe eigenaresse en ze zei dat ik altijd langs mocht komen. Ook hebben we elkaars email adressen.
Ook de eigenaar van het veulen van vorig jaar (Simba) was er! Tijdje mee staan kletsen en ook elkaar adressen uitgewisseld. Ik stuur hem dan foto's van simba als veulen en hij mij foto's van hoe Simba er nu uitziet.
Was een leuke dag met gemengde gevoelens..