Ik zal mijn super belevenissen is even beschrijven!
3 paarden 2 paarden meisjes kan eigenlijk niet dus Astrid (verzorgster van Tommie. Tommie is van Mar van Tom eerder ook actief op Fw). Astrid dus gevraagd of ze mee wou want ik had een paard teveel, naast het 2-span rijden is een rit in het bos ook fijn. Als je dan 1 paard moet laten staan ga ik nooit met een fijn gevoel rijden.
We logeerden op een boerderij in Dwingeloo waar ik al heel me leven kom en mee help (melkveehouderij) heel wat kalfjes geholpen geboren te worden deze week.
Uiteraard heerlijke ritten te paard gemaakt, zowel met Yessie achter de kar aan als met zijn 3-en. Per ongeluk een mountainbike pad genomen dan moet je wel tussen hele smalle bomen door dus zit een een ''deukje'' in de kar.
Verder groot nieuws Yessie voor het eerst in het tuig.
Besloten het zelf te doen, met dit keer een ''beetje'' hulp van mijn vader. Opgetuigd, hoofdstel met kleppen in, liverpool stang, en dan de leidsel niet door een gat maar nog door de ring zelf, de menners zullen het misschien snappen. Had daar geen ander bit en vind dit voor de rem veilig om te oefenen. De rem is namelijk wel eens stuk bij mevrouw!
Eerst over de boerderij gelopen, zonder zweep op stem. Dit ging best goed alleen was ze een beetje vervelend toen met zweep ging perfect (voor het kleine steuntje op de kont van ga vooruit). Dus was ik super trots, op druk op de strengen reageerde ze best positief, alleen zette ze niet aan dus hebben we verder niet geoefend. Volgende keer met een pellet.
Het hele zandpad afgelopen erachter ging perfect dus dit wordt snel vervolgd.
Ook was er hippische week Dwingeloo, waar een springPAARD was los gebroken en de hele weg af rende. Groot geluk dat ze bezig zijn aan de weg en de hele weg zand is. Daar achteraan gegaan kwam er een ander wedstrijdmeisje aangegalloopeerd die vroeg waar die heen ging en die heeft hem keurig gevangen. Was groot spektakel natuurlijk!
De paarden hebben zich perfect gedragen, ben super trots op ze.
Voorproefje Yessie in het tuig.