hier ook maar dranghekken?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

hier ook maar dranghekken?

Bericht door Ziggy » di 24 okt 2006, 20:33

zondag kwamen wij Josine en haar man tegen en toen zei haar man al tegen ons dat we het groentetuintje wat we in de wei hebben beter af moeten zetten, want als er volgend jaar groente in staat dat Exel het dan op eet. Hij zou over de draad heen hangen om in het tuintje te snuffelen, we moesten de draad echt nog hoger ook doen. Ok, nou staat er nog niet veel in, dus in het voorjaar gaan we wel hogere paaltjes zetten met isolatoren, zodat ie er niet meer bij kon. Bedankt voor de waarschuwing, gelukkig nog even de tijd om na te denken hoe we het precies op gaan lossen.

Maar die tijd geeft meneer Exel ons niet, want hij heeft weer iets nieuws uitgevonden.

Vanavond heb ik Josine op msn en die vertelde dat haar man Exel maar terug heeft gezet in het afgezette stuk van de wei, meneer stond aan het hek en had ook even de voerbak open gekregen |o Hij wist niet wat er in die voerbak lag, maar het deksel was er dus vanaf. Morgen maar kijken wat de schade is en hopen dat ie niet weer door de draad is gegaan :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 25 okt 2006, 07:55

hahah jullie snappen het gewoon niet; hij is in de groei en heeft dan juist de inhoud van de voerton én jullie groentetuintje resultaat nodig ;)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 26 okt 2006, 06:54

nou gisteren was meneer er weer doorheen, haast alle snoepjes zijn op , de voerton is ver leeg en hij was ook nog even door het groentetuintje gedenderd :(

Nu staan ze op een ander stuk en we gaan een gewone autoaccu op de draad zetten, is iets meer volt dan de paddenstoel die we nu hebben
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Mir

Bericht door Mir » do 26 okt 2006, 07:43

Leuk he, paarden zonder ontzag voor stroom. Zo heeft Nena ooit de 15 jaar oude rozenstruik van de buurvrouw opgegeten. Wist niet eens dat paarden rozen met doornen lekker vonden maar goed :? ...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 26 okt 2006, 09:52

Mir schreef:Leuk he, paarden zonder ontzag voor stroom. Zo heeft Nena ooit de 15 jaar oude rozenstruik van de buurvrouw opgegeten. Wist niet eens dat paarden rozen met doornen lekker vonden maar goed :? ...
En bij de stal bleef ze er wel achter die tuttebel :? En Nena at wel meer vreemde dingen he? Weet je nog dat stokbrood met kruidenboter? hihi

Vera

Bericht door Vera » do 26 okt 2006, 12:08

vaak is de stroom van de paddelstoelen een heel stuk minder dan zo'n licht net ding. Als ze dan een dikkere vacht krijgen voelen ze de stroom bijna niet meer.
Hopelijk helpt een sterkere accu.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » do 26 okt 2006, 13:15

Bente staat er ook wel eens gewoon tegen aan, dan vraag ik mij altijd af of er uberhaupt wel stroom op staat.. Bente kon er altijd al vrij goed tegen.
Lastig zeg!! Als ze het trucje eenmaal kennen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 26 okt 2006, 17:27

vandaag was meneer er weer door, maar nou heb ik de spanning gemeten met zo'n metertje en hij gaf 12 volt aan, dus ik durf geen sterkere erop te zetten

Siria

Bericht door Siria » do 26 okt 2006, 19:27

Mir schreef:Leuk he, paarden zonder ontzag voor stroom. Zo heeft Nena ooit de 15 jaar oude rozenstruik van de buurvrouw opgegeten. Wist niet eens dat paarden rozen met doornen lekker vonden maar goed :? ...
lol wist ik ook niet tot ik mijn paardje vorige week aan onze witte rozenstruik zag eten :D , mijn ma zo: tsja je moet er wat voor over hebben als je paarden hebt, ze zat er niet eens mee 8-)

ons paard heeft ook zeer weinig ontzag voor stroom..., maar sinds we stroomapparaat hebben dat op het elektriciteitsnet is aangesloten gaat het een stuk beter..., alleen nu is er iets niet helemaal geweldig met de doorstroom, want in het begin waar je het apparaat aan doet ga je bijna dood als je eraan zit ( heb ervaring :o? ) maar daar waar mijn pa zn fjord staat staat jammergenoeg vrij weinig stroom op, dus let erook op dat je omheining nog goed is ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 26 okt 2006, 20:46

ja ik kan geen apparaat op het lichtnet hebben, want dan heb ik een verlengsnoer van 15 km nodig :D

fjordido

Bericht door fjordido » vr 27 okt 2006, 07:08

gebruik je gladde draad, wit draad, koord, lint?

het kan ook zo zijn dat als je iets anders dan glad draad gebruikt het ergens doorgebrand is of bijna doorgebrand. dan staat er idd vlak bij de batterij wel stroom op maar is het verderop minimaal
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 27 okt 2006, 17:44

fjordido schreef:gebruik je gladde draad, wit draad, koord, lint?

het kan ook zo zijn dat als je iets anders dan glad draad gebruikt het ergens doorgebrand is of bijna doorgebrand. dan staat er idd vlak bij de batterij wel stroom op maar is het verderop minimaal
we hebben van dat lint, maar ver weg van het de batterij staat er nog steeds 12 volt op, heb ik gisteren dus met de spanningsmeter uitgeprobeerd.

We gaan morgen hogere houten palen halen en dan wordt de afrastering een "verdieping" hoger, zodat ie er niet meer met zijn borst tegenaan kan duwen. Hij staat er gewoon met zijn borstkas tegenaan en dan buigt die gek gewoon de paaltjes krom |o Ik heb 'm vanmiddag ff zitten observeren en hij staat gewoon op zijn dooie gemak tegen de draad te leunen, net zolang tot de draad knapt of een paaltje het niet meer houdt.

Plaats reactie