Drukke paardendag...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Drukke paardendag...

Bericht door Reinou » zo 22 okt 2006, 07:08

Tussen half 10 's ochtends en 1 uur 's nachts hebben Douwina en ik het volgende programma afgewerkt:

- Uitgebreid bezoek aan Nijend, incl. Annemarie-Nisko meeting met theekransje in de wei en een kort ritje, een Bjorkmann-knuffel-en-poets moment, en natuurlijk veel kletsen. Helaas hadden we een beetje de verkeerde dag uitgekozen, de hengsten konden niet los ivm ponylessen, dus komen we binnenkort nog een keertje terug...vonden we niet zo erg O:)

- Een Reitze-stop, we hebben hem lekker fanatiek zien spelen in de bak. Vond ie echt helemaal geweldig! Wat een gave hengst is dat ook, alles klopt, en hij kan bewegen!! :~ Balony was overigens ook prima in conditie, die werd net uitgebreid gewassen toen we aankwamen.

- Ritje naar een plaatsje vlakbij Harlingen om een zadel op te halen. Vrouwtje had het goed voor elkaar, had zelf 3 dressuurpaarden, reed er 4 voor andere mensen, had d'r eigen vrachtwagen en mocht Prix st. Georges starten, lest bij Diederik van Silfhout :D Zadel was overigens súper onderhouden! Was trouwens een Rossner Amerika, dus we hadden al hoop dat het goed zou liggen.

- Onderweg even bij mijn huisje gestopt om kleren op te halen.

- Eetstop bij de Mac, waar we overigens ruim 20 minuten moesten wachten in de McDrive :o Was wel erg lekker voor een keertje.

- Een snel bezoekje aan de paarden om het zadel te passen. En het lag prima! Het zat ook erg fijn trouwens. Wel grappig was dat het zadel nog net wat breder was dan het oude VZH zadel, terwijl we die al breed vonden.

- Gauw omkleden bij Douwina thuis.

- Busje parkeren bij Douwina d'r ouders.

- Eindelijk op weg naar Indoor Friesland! Mijn vader had gratis kaartjes gekregen, dus was het ook niet zo'n ramp dat we ruim 2,5 uur na aanvang binnenkwamen.... Eerst zijn we even in het winkeldorpje gaan kijken. We moesten namelijk nog een singel en een dekje hebben. We wilden eigenlijk een felblauw dekje, maar dat was blijkbaar nogal een populaire kleur want die hadden ze nergens. Toen viel ons oog op een raspberry-achtig dekje met grijze rand. Echt een topkleur. Toevallig hadden ze bij dezelfde stand ook een goede singel (die waren bijna nergens te vinden).

Daarna hebben we even springen gekeken, was wel leuk Tussendoor nog afgesproken met de vrouw van het zadel, die was er ook. Gelijk haar singel teruggegeven en een prijs afgesproken. Heb nog nooit zo makkelijk onderhandeld 8-) De prijs is €300 geworden, echt een superprijs voor een zadel in zo'n goede staat!!

Barrage kwam nog, was ook erg leuk om even te zien, spannend!! We hadden al gehoord dat er nog een mooie show kwam, dus daar hebben we op gewacht. Het was een show met 4 hoogwerkers, 4 shetjes voor een menwagen, het 4tal van Leo Kraaijenbrink en tot slot nog 4 Friese dekhengsten onder het zadel. Dat hadden ze erg gaaf gedaan!!

Uiteindelijk lag ik om 1 uur in m'n bedje en daar was ik wel aan toe.... :Z
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
yvette

Bericht door yvette » zo 22 okt 2006, 07:11

Wat een leuke dag zo! Soms gaat gewoon alles lekker he?
Benieuwd naar foto's vna nieuwe dekje en zadel...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 22 okt 2006, 07:21

Wat een dag Reinou. En fijn dat jullie nu eindelijk een zadel hebben die goed ligt. En ben benieuwd naar foto's v/d hengsten.
Wodan en ik M1+10
Vera

Bericht door Vera » zo 22 okt 2006, 08:47

en dan denk ik wel eens dat wij het druk hebben.....
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 22 okt 2006, 09:34

klinkt als een super dag, heb je ook fotos gemaakt van de hengsten of is dit nu een hele domme vraag :P:D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 22 okt 2006, 09:35

Nou, dat jullie nog een keer terugkomen voor Bjorkmann en Topas in actie is helemaal niet erg hoor O:) :D .
Ik vond het super gezellig gisteren. Kan me wel voorstellen dat jullie helemaal afgedraaid waren na zo'n dag. En leuk dat het zadel past. Kom binnenkort wel es ff kijken. En Raspberry, had mijn dekje van gister ook niet ongeveer die kleur? *o/*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 22 okt 2006, 10:12

Ja volgens mij was het ongeveer dezelfde kleur, alleen had deze een grijze rand :)
[edit] Dit is 'm :D http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3202104R.gif

@ Marije: heb genoeg foto's gemaakt :P
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 22 okt 2006, 10:17

Yoline schreef:Ja volgens mij was het ongeveer dezelfde kleur, alleen had deze een grijze rand :)
[edit] Dit is 'm :D http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3202104R.gif

@ Marije: heb genoeg foto's gemaakt :P
Oooh, dit dekje wilde ik ook voor Nis kopen, maar was nergens meer in vzh te krijgen :( . Ik heb wel de Raspberry gestreepte versie, de pad, maar die is volgens mij iets meer bedoeld voor dressuurzadels. Onder mijn vzh past ie echt net. Tof dekje dat Woudinetje vast ook heel goed staat. Degene die ik er gister onder had was ook een HH.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 okt 2006, 11:30

Klinkt als een heerlijke drukke maar best geslaagde dag.

Bjorkmann en Topas wil ik trouwens ook nog wel eens IRL bewonderen, dus roep je als jullie weer die kant op gaan?
Geluk is de vrucht van intens werk
yvette

Bericht door yvette » zo 22 okt 2006, 11:32

Reinou, dat is inderdaad een gaaf dekje! (heb 'um ook:D )
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
njarco
Contacteer:

Bericht door njarco » zo 22 okt 2006, 13:31

Kijk dat zijn nog eens leuke dagen he.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.

Zep s mijn nieuwe topper in spe.

FJORD thats what makes the difference
Anna

Bericht door Anna » zo 22 okt 2006, 17:34

Zo jullie hebben het druk gehad zeg maar wel reuze gezelligt. Lekker dat jullie nu een zadel gevonden hebben die wel goed past.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 23 okt 2006, 07:45

Bella schreef:Klinkt als een heerlijke drukke maar best geslaagde dag.

Bjorkmann en Topas wil ik trouwens ook nog wel eens IRL bewonderen, dus roep je als jullie weer die kant op gaan?
Ja hoor doen we :D Zal nog wel een paar weekjes duren, we moeten ff kijken wanneer we kunnen...en het weer moet natuurlijk een beetje redelijk zijn ;)
douwina

Bericht door douwina » ma 23 okt 2006, 08:30

´t was idd een supergezellig dagje!!

Ik vond het echt leuk om Nissie weer eens te zien. Ze ziet er echt echt super uit hoor Annemarie! Bjorkmann is btw echt een megaschat, wat een knuffel is dat :D Woudientje lijkt ook echt sprekend op hem!

Van Topas en Kunar hebben we alleen de koppies kunnen bewonderen. Volgende keer gaan we op een zondag, dan mogen ze nl wel naar buiten.

Na 4 uurtjes op Nijend te zijn geweest gingen we richting Roden waar we heel hartelijk werden ontvangen. Zowel Balony als Reitze zagen er mooi in conditie uit.

Na een uitgebreide fotoshoot werd het toch wel echt tijd om het zadel te gaan halen. ´t was echt even sjezen geblazen(wat niet echt lukt met een auto die met de wind mee max 140 gaat O:) ) om op tijd aan te komen. Uiteindelijk kwamen we een half uur later aan dan de afgesproken tijd, maar gelukkig was ze zo geduldig om op ons te wachten en zag het zadel er echt pico bello uit!!

Eenmaal bij de paardjes bleek het ook nog goed te passen *o/* Eindelijk na veel gepas hebben wij nu dus een goed zadel!! Ik heb er gister al even mee gereden, heerlijk :j . 't nieuwe dekje staat haar ook echt supersjiek!!

Indoor was ook erg leuk met name de barrage en de show waren spectaculair!

Kortom een druk maar uiterst geslaagd paardendagje!! En Reinou is officieel geslaagd als navigator :D ;)
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 23 okt 2006, 08:45

Hahaha, nou in Groningen wil het niet zo goed O:) gister ook een kwartier om gereden om de stad uit te komen ahum.

Maar kan echt niet wachten tot woensdag, wil zo graag het zadel uitgebreid testen. Maarja eerst leren he O:) Schiet nu wel op trouwens.
douwina

Bericht door douwina » ma 23 okt 2006, 09:07

Yoline schreef:Hahaha, nou in Groningen wil het niet zo goed O:) gister ook een kwartier om gereden om de stad uit te komen ahum.

Maar kan echt niet wachten tot woensdag, wil zo graag het zadel uitgebreid testen. Maarja eerst leren he O:) Schiet nu wel op trouwens.
Ga je toch leker vanmiddag nog fftjes? Is juist alleen maar goed om even wat anders te doen naast het leren :j
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 23 okt 2006, 09:23

Inderdaad een druk dagje, ik doe het je niet na!! Maar wel een leuk dagje!!

He Annabel, ik wil ook wel een keer kijken!! misschien kunnen we van hieruit wat mensen mobiliseren, zou Janna ook niet mee willen??

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie