Daarna meneer goed uitgestapt en zweetdeken omgedaan aangezien dat wel wil met die wintervacht.
Had besloten nog even met hem aan de hand over de polderweg waar stal aan ligt te lopen en dan zou hij hier en daar een hapje gras kunnen knagen, in de tussentijd zou hij dan wel wat meer opdrogen.
Zo gezegd, zo gedaan
Ubie liep vrolijk mee en toen we net het erf af waren liepen we langs een wei die van stal is waar een 7 tal 2jarige hengsten staan, die raakten beetje van slag van Ubie en begonnen te galopperen en doen en beetje stoere stunts naar elkaar uit te halen.....macho's

Wij rustigaan verder gelopen, ver uit het zicht van de hengsten en naar een mega sappig stuk gras voor Ubie.
Daar hebben we n minuut of 20 gestaan al genietend van het gras en het herfst zonnetje.
Toen weer terug richting stal en jawel hoor weer langs het weiland met de hengsten. Deze stonden helemaal achterin maar zodra ze ons zagen kwamen ze in een noodvaart aangestormd, ik zei nog voor de grap dat ze niet moesten springen, zeker aangezien de weg hoger ligt dan de wei en ze worden afgescheiden dmv prikkeldraad en een sloot.
Inmiddels had ik een tegenmoedkomende auto en ook een auto achter ons die mijn aandacht hadden opgeeist maar voor ik het wist hoorde ik een kabaal en gestommel en stond er pal naast me een mega grote hengst die dus wel de sprong had gewaagd?!
Beest heelmaal door het dolle, Ubie had echt zo iets van; ik vind het niet leuk doe mijn oren in mijn nek en wacht verder wel af wat het vrouwtjes doet, nouja ik had de grootste moeite om die homo hengst van Ubie weg te houden, al steigerend en druk doen stond hij om ons heen.
Heb snel staleigenaar gebeld en die kwam gelukkig snel aangerend.
Hangst vastgepakt (die flink stuk van zijn hoef had gebroken) en hem maar even ons halstertouw gegeven want meneer hengst was niet van plan mee te gaan, wij konden maar het beste doorlopen naar stal en dat hebben we dus gedaan, dus daar ging ik nog beetje geschrokken van dat mega imposante beest maar met de allermakste en beste fjord van het land!
Ik zei later nog tegen thijs dat hij beter allemaal fjorden kon fokken ipv KWPNers omdat de fjord tenimste rustig te hanteern bleef haha
ik dartel vrolijk verder op mijn trotse wolkje