Homo Hengst

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

Homo Hengst

Bericht door Carolinef » vr 20 okt 2006, 08:46

gister middag super met ubie gereden, we hadden de binnebak weer eens helemaal voor ons alleen.
Daarna meneer goed uitgestapt en zweetdeken omgedaan aangezien dat wel wil met die wintervacht.
Had besloten nog even met hem aan de hand over de polderweg waar stal aan ligt te lopen en dan zou hij hier en daar een hapje gras kunnen knagen, in de tussentijd zou hij dan wel wat meer opdrogen.
Zo gezegd, zo gedaan

Ubie liep vrolijk mee en toen we net het erf af waren liepen we langs een wei die van stal is waar een 7 tal 2jarige hengsten staan, die raakten beetje van slag van Ubie en begonnen te galopperen en doen en beetje stoere stunts naar elkaar uit te halen.....macho's 8-)

Wij rustigaan verder gelopen, ver uit het zicht van de hengsten en naar een mega sappig stuk gras voor Ubie.

Daar hebben we n minuut of 20 gestaan al genietend van het gras en het herfst zonnetje.

Toen weer terug richting stal en jawel hoor weer langs het weiland met de hengsten. Deze stonden helemaal achterin maar zodra ze ons zagen kwamen ze in een noodvaart aangestormd, ik zei nog voor de grap dat ze niet moesten springen, zeker aangezien de weg hoger ligt dan de wei en ze worden afgescheiden dmv prikkeldraad en een sloot.
Inmiddels had ik een tegenmoedkomende auto en ook een auto achter ons die mijn aandacht hadden opgeeist maar voor ik het wist hoorde ik een kabaal en gestommel en stond er pal naast me een mega grote hengst die dus wel de sprong had gewaagd?!
Beest heelmaal door het dolle, Ubie had echt zo iets van; ik vind het niet leuk doe mijn oren in mijn nek en wacht verder wel af wat het vrouwtjes doet, nouja ik had de grootste moeite om die homo hengst van Ubie weg te houden, al steigerend en druk doen stond hij om ons heen.
Heb snel staleigenaar gebeld en die kwam gelukkig snel aangerend.
Hangst vastgepakt (die flink stuk van zijn hoef had gebroken) en hem maar even ons halstertouw gegeven want meneer hengst was niet van plan mee te gaan, wij konden maar het beste doorlopen naar stal en dat hebben we dus gedaan, dus daar ging ik nog beetje geschrokken van dat mega imposante beest maar met de allermakste en beste fjord van het land!

Ik zei later nog tegen thijs dat hij beter allemaal fjorden kon fokken ipv KWPNers omdat de fjord tenimste rustig te hanteern bleef haha

ik dartel vrolijk verder op mijn trotse wolkje *o/*
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Hilde

Bericht door Hilde » vr 20 okt 2006, 08:56

God alle jezus!
Je schrikt je ook de rambam als er ineens 1 uit de wei komt zetten!
Je zal daar met je merrie gelopen hebben.........
Kan me voorstellen dat je met knikkende knieen naar stal bent terug gelopen!
Uberbrave Ubbie met je mee..aahhh!!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
alex19

Bericht door alex19 » vr 20 okt 2006, 08:59

Wat zal je geschrokken zijn. Durf je nog wel langs dat weiland?
Dorothea

Bericht door Dorothea » vr 20 okt 2006, 09:52

Hier heb je ook zo'n weiland met zo'n stelletje mafkezen. En dan met je stoere fjord er zo langs!!!

Gelukkig was Ubie braaf. Hopelijk blijven ze de volgende keer wel achter het draadje. Maar toch vervelend.
ulljon

Bericht door ulljon » vr 20 okt 2006, 10:17

Dat had heel anders kunne aflopen gelukkig is dat niet gebeurd. Brave Ubie
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 20 okt 2006, 11:14

ja zeker brave Ubie, ik kan ook de ander kant van de weg op gaan en doorlopen naar een andere polderweg maar daar sjeesen de auto's zo belachelijk hard voorbij dus ik ga volgende keer gewoon weer langs de hengsten wei, bedoel ben niet de enige met paard die daar loopt, want de weg loopt naar de dijk en de maas waar je fijn buiten kunt rijden en ga toch echt niet bij elk weiland kijken wat voor geslacht erin staat.

Mochten er meer hengsten escapades komen dan is het aan de staleigenaar om zijn hengsten ergens anders te plaatsen wat hij dan ook wel zal doen denk ik.

Ja op en top super fjord, hij verzette geen stap verkeerd terwijl dat beest al briesend langs hem heen liep, hij bleef alleen dicht tegen mij aan staan met zijn oren in zijn nek haha, super gewoon!
heb die hengst gelukkig al zwaaiend met mijn halstertouw beetje uit de buurt kunenn houden, maar was gespannen situatie zeker toen 1 van de automobilisten beetje gas gaf omdat ie er per se lans wou 8)7
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
L0tte

Bericht door L0tte » vr 20 okt 2006, 12:13

Zo! Dat is schrikken! :o
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 20 okt 2006, 15:41

Jeetje, dan sta je raar te kijken, ineens zo'n beest naast je... Gelukkig bleef Ubie kalm, super zeg!
Esther

Bericht door Esther » vr 20 okt 2006, 16:48

Wow, lijkt me echt supereng zeg!! Wat knap dat Ubie zo lekker rustig bleef, applausje voor Ubie!!!

Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 20 okt 2006, 17:45

jeetje zeg, dan schrik je je ook een ongeluk, gelukkig bleef Ubie zo braaf, want anders hadden er ernstige ongelukken kunnen gebeuren
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 22 okt 2006, 13:03

Wat heb je toch een lief paard! Was de hengst behalve zijn hoef verder niet beschadigd?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Plaats reactie