Einde zoektocht?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Einde zoektocht?

Bericht door Reinou » za 14 okt 2006, 11:49

We waren al een aantal weken op zoek naar een dressuurzadel voor een laag prijsje. Veel zadels gepast, maar er zat niets bij wat echt goed lag of er nog goed uit zat. Wel een IR zadek, maar daar twijfelde Douwina een beetje over dus zijn we verder gaan zoeken.

Gisteren vond Douwina een advertentie op marktplaats, van een 18'' JC zadel. In Harkema ook nog, ideaal :D Gisteravond kon ze het zadel ophalen en heeft ze er gelijk mee gereden. Dat ging goed heb ik gehoord :P Ze wist alleen niet helemaal zeker of het wel echt goed lag, dus hebben we vanochtend nog even gepast en gereden.

Voor Karlien is ie iets aan de smalle kant, hij ligt wat strak op de schoft. Maar hij bleef mooi stil liggen, ook met opstijgen. En met rijden ging het ook prima. Na het rijden lagen de haartjes wel wat plat, maargoed, dat krijg je met zo'n dikke vacht...

Daarna was Woudina aan de beurt, daar lag ie (bijna) perfect op!! En het zit zó fijn, kan er wel uren over door blijven praten :)) Dientje liep ook 1000x fijner dan met dat andere zadel, ze liet helemaal los. Opeens was ze ook lang zo scheef niet meer, echt opvallend dat het zoveel verschil maakt. Doorzitten is trouwens ook hemels op dit zadel, ideaal...

Maar zoals ik al zei, hij ligt niet perfect, maar 't zit er wel dicht tegenaan. Wij denken iig. niet dat we nog een beter zadel vinden binnen het budget, en het budget verruimen is geen optie...Da's het lastige van afhankelijk zijn van een ander ;)

De eigenaar vond de prijs (€350) nog wel wat aan de hoge kant, zeker omdat er toch een aantal beschadigingen op zitten. De stiksels zijn wat los, er zitten hier en daar wat (bruine) slijtageplekken op, maar er valt nog wel prima mee te rijden. De verkoopster wilde echter niet lager gaan met de prijs, omdat ze 'm zelf ook daarvoor had gekocht en ze had 'm nog maar net.. Hij lag toch niet lekker op haar fries, vandaar de verkoop.

Tis nu dus nog even spannend, maar ik hoop aan het eind van de middag het verlossende telefoontje van Douwina te krijgen :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » za 14 okt 2006, 11:58

Nou, als ik dat zo hoor, zou ik er nog eens goed over nadenken, hij kan voor jullie heerlijk zitten, maar hij moet perfect op de rug liggen, bedenk erbij dat je met dit zadel zeker weer 20 jaar mee moet, voordat anne weer 350 euro beschikbaar steld!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 14 okt 2006, 14:54

Tsja als de goedkope, goedpassende tweedehands zadels voor het oprapen lagen, dan was het een ander verhaal geweest. Maar met dat andere zadel kunnen we gewoon niet door blijven rijden, als je al nagaat dat ze daarmee superscheef loopt en met deze daar nauwelijks nog wat van te merken is...
Claudje

Bericht door Claudje » za 14 okt 2006, 15:26

Ik had dat zadel ook toevallig zien staan :)
Hopelijk wordt het wat, maar hij moet uiteraard wel echt goed liggen
(heel moeilijk als je niet zoveel geld te besteden hebt, weet er alles van)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 14 okt 2006, 16:12

Heb inmiddels het telefoontje gehad, beslissing is nog niet genomen :D

Douwina heeft namelijk samen met de eigenaar nog een zadel opgehaald bij Bosgra ruitersport. Een onbekend merk maar zag er wel goed uit. Is ook iets goedkoper. Dus die gaan we morgen eens uitgebreid testen en dan zullen we de knoop doorhakken.
Ydel

Bericht door Ydel » za 14 okt 2006, 16:30

spannend, ben benieuwd Reinou :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 15 okt 2006, 12:37

Nou we hebben het zadel getest en het is 'm niet geworden...

Opzich mooi zadel, niet zoveel gebruikt. Maar de achterkant wipt bij het rijden, in het begin een beetje en later werd het steeds erger. Ook was het leer wel érg soepel, dus waarschijnlijk slijt het snel. Kussens waren te zacht, en het zwaartepunt lag niet goed.

Nu dus afwachten of het JC zadel het gaat worden. Douwina en ik hopen het wel, maar de eigenaar heeft natuurlijk het laatste woord.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 15 okt 2006, 14:54

hmm toch zou ik persoonlijk ook niet voro de JC gaan Hoe graag ik het ook zou willen. Zoals je zelf aangeeft ligt hij BIJNA goed. maar bij mij zou hij helemaal goed moeten liggen... Rug is tenslotte een van de belangrijkste dingen dus kijk nog even verder zou ik zeggen.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Plaats reactie