Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen behalve
Nou okay, dan toch maar het verhaal.
Dat ik Pablo kocht werd me verteld dat hij ook voor de kar had gestaan en ook met baasje t koetsierbewijs had gedaan. Naja, best. In 2004 een tuig gekregen en daarmee aan de hand al die tijd bezig geweest. Toch altijd het idee gehad dat er ergens een trauma zat en het niet aangedurft om hem voor de kar te knopen. In juni was ik al een paar dagen met hem naar stal Olthuis te Nijverdal geweest. Daar word eigenlijk ieder paard wel voor de kar gezet

Nu gingen we 10 dagen en op de 5de dag (dinsdag euhm of was t nou woensdag naja) afgesproken met helga. Pablo neergezet en Helga haar gang laten gaan. Tuig ging op, geen probleem uiteraard. Hoofdstel in (gaap) Toen ging Helga even een rondje erachter lopen om te checken of de rem het deed etc. Na 1 rondje om de stal werd Pablo weer vastgeknoopt aan de stal en kwam de wagen te voorschijn. Wat een mooi ding dacht ik! Bleek een spiksplinternieuwe superdeluxe marathonwagen te zijn, die ze nog niet had gebruikt voor het enkelspan. Kar erachter geknoopt. Viv achterop en ik had de eer om er naast te lopen op straat. Damn, wat heb ik een stoere knol zeg

In verzamelde draf het erf af. Eerst liep ik bij zijn schouder, toen bij zijn kont, zucht steun kreun toen naast de kar. In een binnenbocht weer ingehaald. En eindelijk bij het bos mocht ik ook op de kar kruipen. Hij vond het zo leuk, hij wil zo graag. Hij loopt zich echt stuk in de eerste 6 km maar dat mag de pret niet drukken. Trots als een pauw ben ik. Op aanraden van Helga 's avonds met hem gestapt om spierpijn te voorkomen en de volgende dag ging het crossrondje onder zadel als een dijker. Vrijdag had Tjo een vrije dag dus ben ik weer samen met Helga op pad gegaan, wat een genot zeg

Hij doet het zo braaf
Echter super jammer dat we nu weer thuis zijn, hier kun je namelijk niet met kar het bos in (alleen enkel spoor ruiterpaden). Maar eerst op zoek naar een tuig, maatje Full is nl te klein voor mijn poownietje..... Kar staat al op stal die mag ik gebruiken van een stalgenootje.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.