Helemaal niks officieels, maar gewoon voor de fun, kijken hoe ze zou presteren. En Odin zouden we dan ook meenemen, dan is ze niet zo alleen en dan wordt die ook meteen gekeurd.

Maar goed, leuk bedacht allemaal...maar toen kwam het probleem: Annelien is nog nooit in de vrachtwagen geweest. Meestal komen ze als veulen zijnde er wel in samen met moeder, maar vorig jaar werd Miepie verkocht dus dat feest ging niet door

Maar ach, wij gingen even proberen of ze erop wilde. Eerst Odin erin gezet, we dachten dat zoiets misschien wel een extra stimulans was om op de wagen te gaan

Ik heb nu de definitie van "ezel" goed leren kennen, allemachtig..wat kan dat beest koppig zijn!
Stonden we daar met z'n 2en, we hadden alles geprobeerd.
Rustig afwachten tot ze zelf het initiatief nam...
Met een touw achter haar kont...
Met een emmer voer rammelen en proberen te lokken...
Met een zweepje erachter...
Haar steun-en-toeverlaat-en-grote-broer Willem eerst op de wagen doen...
Maar nee, Anne ging er niet op!
Dus Mop had een mannetje gebeld, die zou gisteravond even helpen

Ik moest ook komen, en toen ik kwam waren ze al bezig (dat zag ik aan hun rooie koppen

Mop stond aan het touw te trekken, en ze hadden weer een touw om haar kont gedaan en daar stonden 2 grote mannen aan te trekken. En dan stond er nog een meisje met een emmer voer

Echt een hilarisch gezicht, en Anne stond nog steeds als een ezel daar te staan.
Ze stond ondertussen al in de "berggeit-houding" dus het was aan mij de taak om de voorvoetjes op te tillen.
Dus voetje voor voetje kwam ze hogerop, en toen....tadaa! Daar stond ze hoor!
Heel goed beloont, vol gepropt met voer en toen er weer af.
En er weer op...en er weer af...enz.
En ja hoor, nu loopt ze gewoon zonder moeite erin, ze gaat al bijna in draf erin

Maar goed, het doel is bereikt en nu kunnen we ons dus voorbereiden op de keuring