Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » do 17 aug 2006, 16:53
Van Bon bedoelt het denk ik goed, maar hij is idd. geen DA. Dus leg het voor aan je DA en wacht af wat hij erover zegt voordat je opeens gaat stoppen met dressuren.
Het is mij ook opgevallen dat ze dit jaar vrij streng keuren, maar dat vind ik opzich geen verkeerde zaak. Onderscheid moet er zijn, en niet iedere fjord is modelwaardig. Vergeet niet dat het een jury is die naar je paard kijkt, dus dat het net zo goed tegen kan vallen...
En wie weet haalt ze volgend jaar die 35 punten wel, een paard kan veel veranderen in een jaar

Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
Suzanna
Bericht
door Suzanna » do 17 aug 2006, 17:50
Ik hoor nu toch van meer mensen dat die gallen helemaal niet zo ernstig zijn. Ik ga misschien dan het dressuren in de bak van 2 naar 1 keer verminderen ofzo.
Ik weet het anders ook niet.
Ik las net trouwens in een paardenboek dat je bij gallen bandages moet gaan gebruiken.
Iemand hier ervaring mee?
Odinn is een toppaard!!
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » do 17 aug 2006, 19:30
Dat van die gallen is inderdaad een beetje hard en kort door de bocht van VB om te zeggen terwijl hij het paard en het werk wat het paard doet niet kent. Maar joh he, ik ben blij hoor als ik morgen met 34 punten thuis kom

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Krista
Bericht
door Krista » do 17 aug 2006, 20:00
Suzanna schreef:Ik hoor nu toch van meer mensen dat die gallen helemaal niet zo ernstig zijn. Ik ga misschien dan het dressuren in de bak van 2 naar 1 keer verminderen ofzo.
Ik weet het anders ook niet.
Ik las net trouwens in een paardenboek dat je bij gallen bandages moet gaan gebruiken.
Iemand hier ervaring mee?
Je moet je paardje gewoon lekker in beweging houden en niet overbelasten, dat is het belangrijkste. Ik zou zeker niet bandageren, daar maak je je paard ook slapper mee. Dat kun je vergelijken met je eigen enkel in een rekverband zetten....
Regelmaat en een opbouwend werk is het beste wat je doen kan voor je paard.
(Als ik je wel een tip mag geven voor een volgende keuring: in de bandages zetten de nacht ervoor met zweedse klei en een krant eronder. Gegarandeerd al het vocht is verdwenen

)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

-
Viv
Bericht
door Viv » do 17 aug 2006, 21:29
Suus troost je, Tjo loopt ook alleen rechtuit (naja nagenoeg) en vor de kar en heeft ook gallen.... Dat maakt echt helemaal niks uit.
Ofke mistte gewoon wat uitstraling in vergelijking met de rest. Juist dr gangen kun je nog veel aan doen, en dat doe je juist door dresuurmatig te trainen, niet meteen de moed opgeven.
Model kan ze echt nog wel worden hoor, je hebt iig weer een jaar de tijd om je proeven te doen

Kom op dat ene puntje pak je er echt wel bij volgende keer.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Viv
Bericht
door Viv » do 17 aug 2006, 21:31
Suzanna schreef:Maar ik ben gewoon erg teleurgesteld, dat snap je. Vorige 2 keer 36, en nu 34. Gewoon erg zonde.
Ach troost je, Tjo haalt ook altijd tussen de 36 en 38 pnt en heeft ook ergens tussendoor 32 punten ofzo gehaald, ach sjit happens.... volgend jaar beter.
-
lientje
Bericht
door lientje » do 17 aug 2006, 21:37
he wat vervelend zeg nog een met een rot gevoel van keuring terug. Snap ook niet echt dat je niet mag dressuren met gallen :S maarja ik heb er weinig verstnad van. Zou als je er echt over twijfelt gewoond e da laten komen
Kop op meis! Volgende keer staat ze hopelijk weer hoger!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
yvette
Bericht
door yvette » vr 18 aug 2006, 07:14
Balen zeg!
Ik heb wel het gevoel dat er streng gekeurd wordt dit jaar en eigenlijk vind ik dat geen slechte ontwikkeling. Het is alleen niet leuk als je minder punten haalt als de keer ervoor.
En als je 1x een 9 hebt gehaald voor rastype dan is dat niet automatisch de volgende keer ook zo (andere juryleden bijvoorbeeld), het is nou eenmaal geen exacte wetenschap.
Wat die gallen betreft zou ik me maar niet al te veel zorgen maken. Mocht je toch bezorgd zijn, bel dan even de dierenarts.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Suzanna
Bericht
door Suzanna » vr 18 aug 2006, 09:15
Maandagmorgen komt de da. Yvette met die 9 voor rastype bedoel ik dat ze een 9 hadden neergezet, en verbeterd hebben in een 8.
Op de vorige keuring had ze voor rastype een 8.
Odinn is een toppaard!!
-
yvette
Bericht
door yvette » vr 18 aug 2006, 09:16
Ok, dat is wel apart dan en niet zo netjes ook. Pak dan een ander briefje zou ik zeggen...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Leentje
Bericht
door Leentje » vr 18 aug 2006, 10:11
vind het een nogal resoluut advies ,wat dhr.van Bon geeft!
een paard op die leeftijd die altijd lekker heeft gewerkt zal best gallen hebben.
lekker blijven rijden,er lopen genoeg paardenin het Z, die gallen hebben,het is echt niet het einde van je "sportcarriere"
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
skreia
-
Contacteer:
Bericht
door skreia » vr 18 aug 2006, 11:38
Hè Suzanna wat jammer zeg van Ofke dat ze net de 35 punten niet heeft gehaald. Gewoon volgend jaar weer vol goede moed naar de keuring (doe ik ook

).
En idd over die gallen, erg apart verhaal van Van Bon. Skreia heeft ook gallen en die zijn denk ik nog wel groter dan die van Ofke en op haar papiertje stond: kleine gallen
Ik zou er idd gewoon even naar laten kijken, maar met gallen kan een paard gewoon nog oud worden en hebben ze meestal geen last van

Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!

-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » vr 18 aug 2006, 17:13
Hè wat balen zeg dat je net geen 35 punten had behaald...
En die gallen, je kan er gewoon mee door rijden hoor! Odin heeft ze ook en die loopt ook nog door
Ben benieuwd hoe de dames het in Heemstede er vanaf brengen, vooral nu ik alle keuringsverhalen heb gelezen...
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com!
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
-
Mir
Bericht
door Mir » vr 18 aug 2006, 19:14
Jammer van je punten. Niet vervelend bedoeld hoor ( ben geen expert en al helemaal geen Anky) maar persoonlijk denk ik dat voor de wagen lopen niet eens zo slecht voor Ofke zou zijn. Kan me van rijfoto's herinneren dat ze graag op de voorhand duikt en dan zou training van de achterhand niet verkeerd zijn. Dan moet ze wel haar achterhand gebruiken! Bij sommige paarden is de achterhand nou eenmaal moeilijk te activeren, dus vanuit dat oogpunt begrijp ik het advies van van Bon wel. Maar om nou al je dressuurplannen in de kast te zetten... eerst maar eens de DA horen

.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » vr 18 aug 2006, 20:12
He wat balen zeg!
Gallen zijn normaal van een paard vanaf zeven jaar de aan het werk is. Ilonk heeft ook gallen en die heeft echt duizenden kilometers in de benen en is niets slechter geworden van lopen.
Even je eigen DA laten kijken en vragen wat hij er van vind. Kop op!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 21 aug 2006, 13:34
Ze had wel een galletje, maar ernstig vond ik ze er niet uit zien.
Maar de DA was al wezen kijken toch, en dat viel mee, of was dat een topic van iemand anders?
-
Ydel
Bericht
door Ydel » ma 21 aug 2006, 15:25
gelukkig vallen de gallen mee, was inderdaad een topic van suzanna!!!
dus ofke kan gewoon weer lekker aan het werk

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Kimmes
-
Contacteer:
Bericht
door Kimmes » wo 23 aug 2006, 07:34
Wat balen zeg.En dat verbeteren heb ik bij Kim ook geregeld gehad.Ik denk dat ze dan optellen en uitkomen op 35,maar dat ze het maar 34 waard vinden ofzo en dan een punt naar beneden halen.
Er is bij mij nog nooit naar boven verbeterd

Volgend jaar gewoon weer proberen.
En over die gallen,ik zou gewoon blijven werken hoor.Rust roest,zegt mijn fysio.Van Bon is geen DA.Anders gewoon eens bellen met de DA (of heb je dat al gedaan,ik heb niet het hele topic door gelezen).