magere hein verjaagd

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 27 jul 2006, 11:44

fjordido schreef:dat binnenhouden vind ik grote onzin. je moet een paard niet vermenselijken. ze hebben het prima naar der zin buiten, als ze maar genoeg kunnen drinken. als je het goed had gelezen is het probleem ook niet ontstaan door de warmte, maar een kwestie van ouderdom.
ja daar verbaasde ik me bij mijn eigen jongens over; schaduw en bomen zat in de wei en toch gaan ze elke keer in de volle zon staan? 8)7
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
fjordido

Bericht door fjordido » do 27 jul 2006, 16:20

haha ja paarden zijn rare wezens 8)7
maar ja als je op de site paardnatuurlijk kijkt, dan worden een aantal dingen je toch duidelijker :j zo is een paard dat swinters staat te bibberen van de kou ook een stuk minder zielig dan een mens dat staat te bibberen van de kou.. maar als mens zijnde ben je altijd wat geneigt een paard menselijke eigenschappen toe te dichten.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 27 jul 2006, 18:18

is hetzelfde met de vliegen, 100% verwijderen lukt je toch niet en eigenlijk hoort het erbij, bedoel is heel natuurlijk iets, denk dat wij ons er drukker om maken dan de paarden zelf.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 27 jul 2006, 22:18

Vandaag hebben Dennis en ik Rebecca (en haar vriendjes) even kunnen bewonderen en Ilona zei erbij dat ze nu natuurlijk niet op haar best is na dit voorval maar ik vind het een nog montere opgewekte 34 jarige met nog voldoende kwaliteit van leven. Ik zie het een beetje als een bejaarde die niet meer zelfstandig op kan staan uit bijvoorbeeld een luie stoel en die moet je af en toe een handje helpen.
Hilde

Bericht door Hilde » vr 28 jul 2006, 07:57

Jeetje!
Dat is idd. goed schrikken als je je paard zo aantreft.
Gelukkig dat jullie net op tijd waren en het weer een stuk beter met haar gaat...............
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
fjordido

Bericht door fjordido » di 01 aug 2006, 10:49

ze lag gisteren weer.. is gaan liggen tussen mijn thuiskomst en klaar met avondeten. :n

ilona v d. kwam langs en die zag het meteen toen ze aankwam rijden. we zijn meteen naar achteren gelopen om haar te helpen met opstaan. het kostte haar veel moeite, het was ook glad natuurlijk door de regen. toen ze eenmaal stond liep ze een half uur dronken te waggelen, maar daarna was ze weer helemaal de oude en ging grazen alsof er niets gebeurd was. toen ik haar later die avond nog ging voeren (ze krijgt altijd apart voer, brok en maismeel) kwam ze als een gek aanrennen. snappen jullie zo'n paard nou??
nou ik hoop dat ze even een tijd niet meer gaat liggen en dat we er nog een paar maanden aan kunnen plakken. ik ga der vanavond maar eens lekker verwennen en daarna een fotosessie! *-:) ik hoop dus dat het dan wel droog is.
roos

Bericht door roos » di 01 aug 2006, 11:11

Pff hopelijk gaat ze nu niet meer liggen.......
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 01 aug 2006, 11:14

roos schreef:Pff hopelijk gaat ze nu niet meer liggen.......
daar dacht ik ook aan, maarja soms hebben ze blijkbaar toch die behoefte he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
ilona_puk

Bericht door ilona_puk » di 01 aug 2006, 18:38

Die gekke oude Rebecca toch!
Kan me wel voorstellen dat ze af en toe wil
gaan liggen, alleen tja het opstaan is beetje lastig..

Gelukkig lag ze nu nog niet lang, hooguit
20 minuutjes.. en konden wij haar overeind helpen!

PS: Iloon, ik heb nog leuke foto's van Rebecca
van van de winter, zal ik die plaatsen hier..?
Ik heb geen fjord maar een tinker!
Plaats reactie