Springles uitgezet

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Amber_

Springles uitgezet

Bericht door Amber_ » vr 28 jul 2006, 08:34

Ik heb vorige week met Fjordy een dressuurles gevolgd op de manege. Om te kijken hoe hij zou reageren op de andere paarden. Het ging super, hij liep erg fijn en lekker ontspannen. Ze hadden ons erg onderschat werd er gezegt (altijd leuk O:)).

Donderdag zou mijn eerste springles zijn van een andere instructrice. Het begon goed, we waren deze keer met zijn 3en dus erg rustig. Halverwege de les gingen we balkjes lopen, totdat de instructrice zei dat Fjordy niet zuiver liep. Ik voelde er zelf niks van, dus vroeg wat zij er van vond en aan Fjordy's andere verzorger die mee was. (Zij rijd hem al 4 jaar). We zouden gewoon even doorrijden, en het aankijken. Na 10 minuten kwam er een andere instructrice naar benen om te overleggen.

Zij vond het niet kunnen dat wij verder reden. Hij loopt volgens haar achter niet goed. Alsof hij het 'niet kan bijhouden' achter. Heel raar, want wij hebben dit nog nooit gemerkt... Toen begon ze over vroeger, dik 6 jaar terug heeft Fjordy ook op deze manege gelopen met een ander meisje. Hij scheen vroeger al zo te lopen en hierdoor wisten ze gelijk dat het dé Fjordy was van vroeger.

We hebben het er nog even over gehad, maar we weten niet wat we ermee aan moeten. Fjordy loopt altijd zo, hij schijnt niks geen pijn te hebben want hij loopt als een tierelier ! Geeft nooit op, en een giga doorzettingsvermogen hoe moe hij ook is. En dan van vroeger, dan blijkt hij het dus vanaf klein al gehad te hebben aangezien hij nu alweer 9 a 10 jaar is. En vorige week... in de les is er niks van gezegd.

We laten hem nu gewoon staan, en gaan maandag weer naar de springles. Deze les wordt gegegeven door de instructrice die mij die dressuurles gaf. Dan kan ik vragen wat zij er van vind, aangezien ik er vorige keer niks van gehoord had..

Angela, de andere verzorger, laat de dierenarts maar komen in de hoop dat Fjordy's eigenaar het wilt betalen.

Ik ben benieuwd..
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 28 jul 2006, 09:06

Jeetje dat is niet leuk om te horen :n
Ben benieuwd wat je (dressuur)instructie ervan vind.

Hopelijk wil de eigenaar de DA betalen :j
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 28 jul 2006, 09:11

Nee :n Ik voelde me echt rot, het werd toch een beetje op mij afgeschoven dat ze dit onverantwoorlijke vinden. Maar als ik had gemerkt of iets dat hij last had, had ik natuurlijk nooit gaan rijden.

Nu hopen voor Angela dat idd de eigenaar betaald. Ik heb het geld niet om mee te betalen, ik heb laatst de entingen al gedaan en zij de hoefsmid. Soms lijkt het meer ons paard dan die van hem. :n
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 28 jul 2006, 10:30

Goh, wat een naar bericht zeg. Vervelend verhaal hoor. Snap dat je je rot voelde, maar je wist toch ook niet beter. Zal me er maar niet al te schuldig over voelen hoor. Nu afwachten wat de DA zegt. Hopelijk werkt de eigenaar mee, het is vooral ook zijn verantwoording! Succes er mee!
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 28 jul 2006, 10:52

Jaa Bedankt, Het is nog even afwachten.
We laten hem nu maar ff lekker staan :) !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » vr 28 jul 2006, 13:05

Je vertelde het net ja, ik snap er niks van. Maar misschien goed als een DA komt kijken. En ook ben ik benieuwd wat de andere instructrice zegt.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vera

Bericht door Vera » vr 28 jul 2006, 13:23

als je er met dressuur niets van hebt gemerkt zou het dan niet door het springen kunnen komen?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze hem vroeger "gek" hebben zien lopen en het nu gewoon "willen" zien, dus dat het eigenlijk wel meevalt.

Hopelijk wil de eigenaar de DA betalen en anders hoop ik dat jullie het geld bij elkaar kunnen krijgen. Even kijken kost toch niet zo veel geld? Een eventuele behandeling misschien wel, maar dat is van latere zorg, eerst moet je weten of hij inderdaad niets mankeert, of dat hij wel wat heeft en wat er eventueel aan gedaan moet worden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 28 jul 2006, 15:06

Het gekke is, is dat we nog niet gesprongen hadden.. alleen balkjes gedraaft. En los gegalopeert.

Het is idd niet zoveel waarschijnlijk om hem te laten kijken, maar alle kosten bij elkaar wel.. Zoals de hoefsmid, het enten, het voer, enz. Dat betalen Angela en ik namelijk allemaal.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daphne

Bericht door Daphne » vr 28 jul 2006, 16:40

Ten eerste: wat een vervelend verhaal! Kan me voorstellen dat jij je enigzins bezwaard voelde, net of jij hem 'mishandelt' door hem te rijden. Maar als het niet raar voelt en jullie (de mensen die hem kennen) zien er niks vreemds aan... Tja, lastig!

Ten tweede: leasen jullie die pony? Of hoe komt het dat jullie voor al die kosten opdraaien? Ik vind het zo een beetje een vreemd verhaal, het klinkt alsof de eigenaar er echt niks mee/voor doet :n
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 28 jul 2006, 16:44

Daphne schreef:Ten eerste: wat een vervelend verhaal! Kan me voorstellen dat jij je enigzins bezwaard voelde, net of jij hem 'mishandelt' door hem te rijden. Maar als het niet raar voelt en jullie (de mensen die hem kennen) zien er niks vreemds aan... Tja, lastig!

Ten tweede: leasen jullie die pony? Of hoe komt het dat jullie voor al die kosten opdraaien? Ik vind het zo een beetje een vreemd verhaal, het klinkt alsof de eigenaar er echt niks mee/voor doet :n
Jaa heel raar, Wij zelf zien er dus niks aan.. Misschien ook wel omdat ik hem niet anders ken. Hij loopt altijd zo, in de wei, onder het zadel, voor de kar.

Wij leasen de pony niet, maar de eigenaar doet er niks mee. Hij heeft hem in de wei of op stal als hij de wei weer is moet maken. Het is gewoon een boer, die vind dat hij bijv geen voer nodig heeft, en geen hoefsmidag, dat slijt vanzelf wel. Daarom draaien wij voor de kosten op, omdat hij anders echt vermagerd en gewoon slecht uitziet. De DA rekening zal niet duur zijn opzich, maar al die kleine dingetjes bij elkaar is wel veel. Zeker aangezien ik zelf ook voor Bo op draai.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 28 jul 2006, 21:36

Vervelend Amber, ze zullen je toch niet zomaar hebben gevraagd te stoppen met de les. Het lastige met dingen aan het bewegingsapparaat is dat de DA (die van mij tenminste) het liefst heeft dat je langskomt met het paard. Wel vreemd dat het de ene instructrice wel opvalt en de andere niet maar dat kan natuurlijk ook met ervarenheid te maken hebben.
Suzanna

Bericht door Suzanna » za 29 jul 2006, 12:56

Wel raar zeg, nu maar kijken wat de DA ervan zegt..
Odinn is een toppaard!!
Plaats reactie