Heet paard...zonnesteek of.......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Heet paard...zonnesteek of.......

Bericht door Annemarie » do 27 jul 2006, 06:32

Nou, snap er niets meer van. De mussen vallen ongeveer van het dak en mijn paard is zo ongeveer te heet om op te rijden, _-:( .

Sinds de Paardrijvierdaagse (12 t/m 15 juli) is ze echt enorm druk en veeel te snel met rijden in de bak. De Fjordsport ging nog redelijk zaterdag, maar ook tikkie snel (Verslag bij FS). Maar dinsdagavond sloeg alles. Ik was alleen aan het rijden (dus al geen andere paarden om je van op te winden) en met opstappen stond ze al niet stil. Losstappen werd snelwandelen en bij de eerste keer aandraven vloog ze zo ongeveer naar de andere kant van de bak. Klaar af en gaaaaaaaan :( . Wilde een half uurtje rijden en zei tegen mijn vriend dat het wel ff wat langer kon worden O:) . Na drie kwartier liep ze uiteindelijk heerlijk te schuimen en leek alles weer een beetje zoals het eerder was.

En gister begon het opnieuw, grmbll. Had gister dik half uurtje les. En tis niet te geloven. Na een half uur werken gaan we uitstappen. Ik geef dan maximaal lange teugel. En ze was dus nog niet rustig. Zo snel stappen dat we de rest die achter mij reed binnen 5 minuten hadden ingehaald 8)7 . Teugels maar weer aangenomen en met wat ophoudingen tempo omlaag geprobeerd te krijgen.

Ik snap werkelijk niet waar ze deze energie vandaan haalt. Of tis het resultaat van de Vierdaagse of toch het voer. Geen idee. Nisko krijgt per dag 1 kilo basisbrok van Subli. Voorheen kreeg ze ponybrok. In beide zit niets bijzonders qua energie. Nisko is al niet al te dik (zal vandaag ff foto's bij PP plaatsen) en als ik naar de keuring ga, wil ik dat ze er toch een beetje fatsoenlijk uitziet.

En o ja, de laatste mogelijkheid is natuurlijk dat ik een volbloed in Fjordvermomming heb 8-) . *wordt vervolgd*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ydel

Bericht door Ydel » do 27 jul 2006, 06:33

hihi, nisko houdt je wel lekker bezig dus Annemarie!!!
klinkt echt als een zonnesteek ja....
want die van mij die doen rustig aan, zelfs caya rent niet :n
(alleen vanaf half 10 's avonds :D )
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Viv

Bericht door Viv » do 27 jul 2006, 06:59

herkenbaar, Tjo is ook een bommetje. Gister ff opgejaagd en ze bleef maar rennen..... volgens mij doen ze dat gewoon voor het windje wat ze daarmee creëren hihihii.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 27 jul 2006, 07:32

Ja ik weet het ook niet maar RB had laatst de vaart er ook goed in. Al kan het bij mij wel eens komen omdat ik met het warme weer toch wat minder rijd O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 27 jul 2006, 07:40

goh ben ik toch niet de enige met een volbloed in fjordenkleren O:) Ik kan ook niet normaal met lang teugeltje rijden, want dan is ze ook aan het snelwandelen.................. verzameld stappen of draven? noway, turbo aan en gaan met die banaan 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 27 jul 2006, 08:56

Rian was ook erg 'gek' gisteren, maar dat kon ook komen doordat haar grote vriendin terug is, en nu in een andere stal staat, dus behalve gek waren ze ook enorm aan het gillen. En voorwaarts dat ze was :j
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 27 jul 2006, 10:16

Nicoline heeft er ook last van 8)7
Best wel frustrerend...misschien worden ze wat normaler als het heeft geregend? :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Charret

Bericht door Charret » do 27 jul 2006, 10:23

Zij gaan heel anders om met de warmte dan wij! Hahaha, wij krijgen het vanzelf net zo heet als die dode musjes door het rijgedrag van nu Nisko :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 27 jul 2006, 11:46

oh oh dat belooft wat, ik heb juist vanwege de warmte ubie al 2 weken niet gereden en ga er maandag weer aan geloven............
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Esther

Bericht door Esther » do 27 jul 2006, 14:22

In ponybrok zit wel minder energie dan in gewone brok.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
karleylover

Bericht door karleylover » do 27 jul 2006, 18:16

Tjelle had 2 weken niet gereden omdat ik op vakantie was... Bloedheet is het...maakt niet uit voor hem WRROOEEEMMM!!!
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Hilde

Bericht door Hilde » vr 28 jul 2006, 07:58

Hahahahahaha....weer of geen weer,gaan met die gele banaan!!!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Vera

Bericht door Vera » vr 28 jul 2006, 11:29

kan best aan het voer liggen hoor,
als ik sportbrok aan Vera voer is ze ook niet te harden.
Als ik haar haver of musli voer is er niets aan de hand.
De laatste tijd heb ik van havens dat electrolyten voer (weet de naam niet meer precies, want ik bewaar de zakken nooit) maar dat gaat ook prima.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie